Wat ik mij wel afvraag, waarom doen ze bij dit schema wel een losse BMS, BP en een Cyrix relais erop?
https://www.victronenergy.cn/upload/doc ... -smart.pdf
Elektrische installatie Fiat Ducato aanleggen
Re: Elektrische installatie Fiat Ducato aanleggen
dan zal er IN die accu,s [victron li smart b.v.] geen bms zitten en moet die dus buiten om, ook zal er dan in de bms geen afschakeling bij te lage accuspanning plaats vinden, lijkt mij ten minste, ik ken de specifieke accuverder niet
https://stroomwinkel.nl/accu/accu-lithi ... smart.html
jos
https://stroomwinkel.nl/accu/accu-lithi ... smart.html
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Atoz
- Berichten: 5451
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Elektrische installatie Fiat Ducato aanleggen
In de Victron zit wel een bms, want op de op zie je de spanningen per cel.
Maar ze bestaan wel LiFePO4 systemen zonder gps, onder nadere GWL verkoopt deze.
Tot nu toe zag ik deze, zonder bms, als startaccu gebruikt worden.
Verder geen ervaring mee.
Maar ze bestaan wel LiFePO4 systemen zonder gps, onder nadere GWL verkoopt deze.
Tot nu toe zag ik deze, zonder bms, als startaccu gebruikt worden.
Verder geen ervaring mee.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Elektrische installatie Fiat Ducato aanleggen
Als gezegd heeft een Victron LiFePO4 accu weldegelijk een BMS vanbinnen:
https://shop.pkys.com/Ever-wondered-wha ... b_167.html
of
https://community.victronenergy.com/que ... tages.html
Meest mogelijk is de interne BMS beperkt tot balanceren en temperatuurmonitoring waardoor er altijd een extra BMS en Battery Protect benodigd is. Op de website van Victron zelf staat bij deze accu immers "BMS vereist": https://www.victronenergy.nl/batteries/ ... tery-12-8v
https://shop.pkys.com/Ever-wondered-wha ... b_167.html
of
https://community.victronenergy.com/que ... tages.html
Meest mogelijk is de interne BMS beperkt tot balanceren en temperatuurmonitoring waardoor er altijd een extra BMS en Battery Protect benodigd is. Op de website van Victron zelf staat bij deze accu immers "BMS vereist": https://www.victronenergy.nl/batteries/ ... tery-12-8v
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Re: Elektrische installatie Fiat Ducato aanleggen
Gelukkig heeft de aces wel een interne BMS. Dus daar maak ik mij geen zorgen om.
Wel zit ik nog met de vraag waar ik een hoofdschakelaar kwijt kan die alles in één schakelaar uit zet...
Wel zit ik nog met de vraag waar ik een hoofdschakelaar kwijt kan die alles in één schakelaar uit zet...
- Atoz
- Berichten: 5451
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Elektrische installatie Fiat Ducato aanleggen
Misschien dient dat buiten BMS wel om de twee volledige LiFePO4 systemen paralelle te plaatsen. En er voor te zorgen dat ze bij de les blijven.
Want twee volledige LiFePO4 systemen paralelle plaatsen geeft soms heel erg vreemde resultaten.
Het werkt wel, maar er ontbreekt iemand die heer en meester is.
(*) Het ene BMS communiceerde niet met het andere, dus zie je het ene LiFePO4 systeem plots het andere laden, duurt kort, maar is verspilling van energie.
Want twee volledige LiFePO4 systemen paralelle plaatsen geeft soms heel erg vreemde resultaten.
Het werkt wel, maar er ontbreekt iemand die heer en meester is.
(*) Het ene BMS communiceerde niet met het andere, dus zie je het ene LiFePO4 systeem plots het andere laden, duurt kort, maar is verspilling van energie.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Elektrische installatie Fiat Ducato aanleggen
sommige dingen via een relais met de hoofdschakelaar laten werken de 230v b.v., 12 volt uit?, dan de 230 ook
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything