Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
Re: Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
als je in een versnelling zit en je geeft gas en de auto gaat[wil] dan nog wat sneller , dan zit je NIET in een te hoge versnelling, geef je gas en er gebeurt niets, dan terugschakelen
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
Klopt, maar niet iedereen heeft die voeling, daarom een snelheidsindicatie.
Geniet van het leven, 't is zo voorbij.
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
Greetz, JP
West-Spanje, waar het ook regent.
Fiat Elnagh 2004 2.8 JTD 128 pk
- Bas vd laar
- Berichten: 6228
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
Ik sprak iemand die een Mercedes oldtimer camper had gehuurd in Portugal, een jonge kerel.maar niet iedereen heeft die voeling
Vlakbij was een helling van ongeveer 500 meter lang.
Hij klaagde dat de camper daar niet tegenop kon rijden.
Op driekwart van de helling viel hij stil vertelde hij.
Zijn "oplossing" was de camper achteruit tegen het verkeer in helemaal terug te laten rollen en een langere aanloop te nemen om boven te komen.
Wat net lukte.
Het bleek dat hij gewoon niet terugschakelde, had gewoon geen idee dat dat moest, de 3 was toch een snellere versnelling dan de 2 redeneerde hij
Zoveel mensen hebben geen idee hoe ze auto moeten rijden, ongelooflijk.
Re: Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
Maar een snelheidsmeter zit er al in. Zo doe ik het al jaren en vooralsnog geen kuren (afkloppen)
- Bob Diesel
- Berichten: 31857
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
Maar hij heeft wel een rijbewijsBas vd laar schreef: ↑zo 01 aug 2021, 16:08Ik sprak iemand die een Mercedes oldtimer camper had gehuurd in Portugal, een jonge kerel.maar niet iedereen heeft die voeling
Vlakbij was een helling van ongeveer 500 meter lang.
Hij klaagde dat de camper daar niet tegenop kon rijden.
Op driekwart van de helling viel hij stil vertelde hij.
Zijn "oplossing" was de camper achteruit tegen het verkeer in helemaal terug te laten rollen en een langere aanloop te nemen om boven te komen.
Wat net lukte.
Het bleek dat hij gewoon niet terugschakelde, had gewoon geen idee dat dat moest, de 3 was toch een snellere versnelling dan de 2 redeneerde hij
Zoveel mensen hebben geen idee hoe ze auto moeten rijden, ongelooflijk.
Re: Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
met een automaat op vlakke wegen gehaald ws.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
2.8 idtd uit 1998
Bij 85 / 90 naar de 5 pakt die heel mooi op.
Erg fijn blok BTW
Bij 85 / 90 naar de 5 pakt die heel mooi op.
Erg fijn blok BTW
- leomerymilles
- Berichten: 674
- Lid geworden op: zo 14 mei 2017, 18:43
- Locatie: Nieuw Lekkerland
Re: Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
Gisteren heb ik mijn ducato 2.8 verkocht en ga nu een Ford 135pk rijden met 6 versnellingen bouwjaar 2006 LMC Liberty TI 708
Iemand hiermee bekend
Vriendelijke groet leo
Iemand hiermee bekend
Vriendelijke groet leo
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Vijfde versnelling Fiat Ducato (1999)
Gaan we hier verder over de Ducato 5-bak. Geen topics kapen.
Het ligt er een beetje aan of je een korte of lange overbrenging hebt.
Ik had altijd het gevoel in onze 2.5 TDI bij (zelden gereden) max snelheid (125) :
Stel dat hij meer vermogen zou hebben dan zou hij nog in toeren kunnen klimmen in zijn 5, want in 2, 3 en 4 haalt hij een hoger toerental dan in 5.
Na een gedwongen vervanging van de motor in 2017 door een ander 2.5 TDI blok zei de garage : dit blok heeft meer vermogen door o.a. een DT plunjer https://www.autostable.se/sv-SE/dt-pist ... h-20385974 en nog wat zaken https://www.youtube.com/watch?v=geWrZsVuHLk.
Ik had echt zoiets van : Ja, ja, dat zal wel.
Op weg naar huis viel me al op hoe makkelijk hij oppakte en doortrok. Alsof ik een paar honderd kilo kwijt was. Op de snelweg bij goed warmgedraaide motor toch eens testen, onder het motto : Ik heb nu nog garantie. Bij 145 km op de TomTom hield het pas op.
Het jaar daarna liep door een montagefout bij het inbouwen van de motor, de versnellingsbak kapot. En de garage was failliet/opgeheven.
Bij de revisiebak gekozen voor een korte overbrenging. Hij loopt nu max 120, maar trekt als een lier, ook bergop.
Maar ik houd wel aan : minimaal 80 voor zijn 5, daaronder 4.
En wat Jos bovenaan deze pagina al schreef : als je gas bijgeeft en hij versnelt niet, terugschakelen. Je rijdt een te zwaar verzet.
Het ligt er een beetje aan of je een korte of lange overbrenging hebt.
Ik had altijd het gevoel in onze 2.5 TDI bij (zelden gereden) max snelheid (125) :
Stel dat hij meer vermogen zou hebben dan zou hij nog in toeren kunnen klimmen in zijn 5, want in 2, 3 en 4 haalt hij een hoger toerental dan in 5.
Na een gedwongen vervanging van de motor in 2017 door een ander 2.5 TDI blok zei de garage : dit blok heeft meer vermogen door o.a. een DT plunjer https://www.autostable.se/sv-SE/dt-pist ... h-20385974 en nog wat zaken https://www.youtube.com/watch?v=geWrZsVuHLk.
Ik had echt zoiets van : Ja, ja, dat zal wel.
Op weg naar huis viel me al op hoe makkelijk hij oppakte en doortrok. Alsof ik een paar honderd kilo kwijt was. Op de snelweg bij goed warmgedraaide motor toch eens testen, onder het motto : Ik heb nu nog garantie. Bij 145 km op de TomTom hield het pas op.
Het jaar daarna liep door een montagefout bij het inbouwen van de motor, de versnellingsbak kapot. En de garage was failliet/opgeheven.
Bij de revisiebak gekozen voor een korte overbrenging. Hij loopt nu max 120, maar trekt als een lier, ook bergop.
Maar ik houd wel aan : minimaal 80 voor zijn 5, daaronder 4.
En wat Jos bovenaan deze pagina al schreef : als je gas bijgeeft en hij versnelt niet, terugschakelen. Je rijdt een te zwaar verzet.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.