Niesmann Flair 6700 TI (1998)
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 29 jul 2021, 8:49
Niesmann Flair 6700 TI (1998)
Ik wil de motor vervangen door een zwaardere, iemand hier ervaring mee ?
Re: Niesmann flair 6700 ti uit 1998
merk en type, en motorisering van het voertuig????, met merk, type opbouw kunnen we niets over de motor adviseren.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Niesmann flair 6700 ti uit 1998
Hou bij je beslissing ook even rekening met het volgende:
Motorwijziging
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.
Het gaat om de wijziging van:
de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.
Dus als je een ander type motor of een andere motorcode plaats met meer dan 20% vermogenstoename dan kom je in de molen terecht.
Daarbij is het ook belangrijk of er een nationale of Europese typegoedkeuring op je voertuig zit. 1998 is net zo'n overgangsjaar dus beide zou kunnen.
Als er op jou voertuig een Europese typegoedkeuring van toepassing is dan wordt het een heel moeilijk verhaal. Bij een nationaal is het iets makkelijker.
Dus neem vooraf even goed contact op met de RDW want er hangen wat regels aan. Zoals rekening van de motor en het kenteken waar het te gebruiken blok uitkomt.
Er zullen er hier wel weer een paar bij zijn die dit allemaal onzin is. maar ik heb in mijn loopbaan al vaker mensen in de problemen zien komen omdat ze dit traject maar onzin vonden.
Dus doe je huiswerk vooraf heel goed.
Motorwijziging
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.
Het gaat om de wijziging van:
de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd.
Dus als je een ander type motor of een andere motorcode plaats met meer dan 20% vermogenstoename dan kom je in de molen terecht.
Daarbij is het ook belangrijk of er een nationale of Europese typegoedkeuring op je voertuig zit. 1998 is net zo'n overgangsjaar dus beide zou kunnen.
Als er op jou voertuig een Europese typegoedkeuring van toepassing is dan wordt het een heel moeilijk verhaal. Bij een nationaal is het iets makkelijker.
Dus neem vooraf even goed contact op met de RDW want er hangen wat regels aan. Zoals rekening van de motor en het kenteken waar het te gebruiken blok uitkomt.
Er zullen er hier wel weer een paar bij zijn die dit allemaal onzin is. maar ik heb in mijn loopbaan al vaker mensen in de problemen zien komen omdat ze dit traject maar onzin vonden.
Dus doe je huiswerk vooraf heel goed.
Re: Niesmann flair 6700 ti uit 1998
Met een beetje geluk wel te chippen naar meer vermogen. Hangt er van af of hij fly by wire heeft of een gas kabel. Beide komt voor bij dat bouwjaar.
Ander blok inbouwen kan eigenlijk altijd wel, is afhankelijk van hoeveel geld je wilt spenderen.
Ander blok inbouwen kan eigenlijk altijd wel, is afhankelijk van hoeveel geld je wilt spenderen.
- Bas vd laar
- Berichten: 6332
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Niesmann flair 6700 ti uit 1998
Heb ooit een Hymer Swing gehad, zo'n kleine, de 1.9 was vervangen door een 2.8
Ding ging als de brandweer.
Heerlijk campertje en rijdt nog steeds rond
Als de motor van mijn 89'er Hymer ooit sneuvelt dan zet ik er een 2.8 JTD in, die kun je ook nog chippen, met een beetje geluk verdubbel ik dan het vermogen.
Misschien is dat ook een optie voor de Flair, ik neem aan dat er nu een 2.5 TDI in zit?
Je kunt de 2.5 TDI ook sneller maken, kijk maar eens naar de video's van werksattdino op Youtube
Chippen van een 2.5 TDI gaat niet, dat moet op een andere manier.
Ding ging als de brandweer.
Heerlijk campertje en rijdt nog steeds rond
Als de motor van mijn 89'er Hymer ooit sneuvelt dan zet ik er een 2.8 JTD in, die kun je ook nog chippen, met een beetje geluk verdubbel ik dan het vermogen.
Misschien is dat ook een optie voor de Flair, ik neem aan dat er nu een 2.5 TDI in zit?
Je kunt de 2.5 TDI ook sneller maken, kijk maar eens naar de video's van werksattdino op Youtube
Chippen van een 2.5 TDI gaat niet, dat moet op een andere manier.
Re: Niesmann flair 6700 ti uit 1998
Die Flair zal normaal gesproken een 2.5 TDI, misschien een 2.8 D of waarschijnlijker een 2.8 i.d.TD hebben.
Ombouw naar 2.8 JTD heeft nog heel wat voeten in aarde.
Ombouw naar 2.8 JTD heeft nog heel wat voeten in aarde.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 29 jul 2021, 8:49
Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)
De motor is een fiat ducato model 1995, 2,5 td met 116 pk, ben er nu voor het eerst mee weg en merk dat je flink moet doortrekken in je toeren, camper totaal gewicht 4500kg en dat merk je motorisch dus. Vandaar mijn vraag
Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)
en hoeveel vermogen zou u genoeg vinden/wensen.?
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)
Dat is de 2.5 TDI
2.5 TDI, Iveco 8140.47, 2,500 cc, SOHC 8v, Direct injection, 116 PS (85 kW; 114 hp)@3,800 rpm, 245 Nm (181 lb⋅ft)@2,000 rpm, 1994–1998
Enige waar je iets wijzer van wordt zonder grote verbouwingen, is de 2.8 i.d.TD met 122 pk en vooral 285 Nm.
Daarna wordt het een beste verbouwing en investering.
2.5 TDI, Iveco 8140.47, 2,500 cc, SOHC 8v, Direct injection, 116 PS (85 kW; 114 hp)@3,800 rpm, 245 Nm (181 lb⋅ft)@2,000 rpm, 1994–1998
Enige waar je iets wijzer van wordt zonder grote verbouwingen, is de 2.8 i.d.TD met 122 pk en vooral 285 Nm.
Daarna wordt het een beste verbouwing en investering.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Bas vd laar
- Berichten: 6332
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)
Dit kun je zelf doen, maar er zit ook iemand in Nl die dat doet, daar heb ik het ook naar tevredenheid laten doen.Je kunt de 2.5 TDI ook sneller maken, kijk maar eens naar de video's van werksattdino op Youtube
https://link.marktplaats.nl/m1276860140
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: do 29 jul 2021, 8:49
Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)
Ben er nu mee in Frankrijk en moet op de glooiende heuvels terug naar z’n 4 om boven te komen, het zou fijn zijn om wat “over” te hebben qua vermogen, ga kijken naar de mogelijkheden, bedankt voor jullie support
Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)
Nou en? (Denk ik dan) het is geen personenauto!
//Kees
//Kees
A good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)
En misschien,is de Camper lichter maken,nog wel makkelijker,en of vlugger gebeurd ?,dus ook een optie
Hans