Niesmann Flair 6700 TI (1998)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door Bob Diesel »

tonykorver schreef:
za 31 jul 2021, 10:05
Ben er nu mee in Frankrijk en moet op de glooiende heuvels terug naar z’n 4 om boven te komen, het zou fijn zijn om wat “over” te hebben qua vermogen, ga kijken naar de mogelijkheden, bedankt voor jullie support
Een Franse heuvel op ,, in de hoogste gang
Vind je het dan Gek dat je terug moet schakelen :?:
Beantwoord je deze vraag met ja :idea:

Dan moet je je eigen toch eens beter in gaan lezen
Want meer vermogen gaat je niet redden

Misschien een nieuwe moderne 3 ltr camper :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door AadenAnke »

Ook die nieuwe 3.0 liter vindt dat ook niet leuk! Remmen versnellingsbakken en motoren heel houden in de bergen nu en in de toekomst, die cursus zou best ontwikkeld mogen worden door de diverse belangen clubs

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door Bob Diesel »

Ik zou bijna roepen :!:

Daar is die weer :wink: :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door gjvonk »

tonykorver schreef:Ben er nu mee in Frankrijk en moet op de glooiende heuvels terug naar z’n 4 om boven te komen, het zou fijn zijn om wat “over” te hebben qua vermogen, ga kijken naar de mogelijkheden, bedankt voor jullie support
Beste, wij hebben een buscamper in een Jumper 150 pk met 320 NM koppel uit 2012, de heavy L4H2 uitvoering.

Ook wij gaan op o.a. de lange Franse A75 hellingen terug naar 4 en kunnen dan met gemak klimmen met de maximaal toegestane snelheid van 70 km/u; dat lukt zelfs nog in de 3e versnelling. 'Overhouden' aan vermogen wil zeggen dat je klimmend in de juiste (!) versnelling nog gas bij kunt geven en kunt versnellen. Niet bang zijn voor toeren (langdurig + 3.000 is geen enkel probleem). In de juiste versnelling kun je met een Sevel onderstel over het algemeen goed mee met het verkeer. En ja: een camper heeft weliswaar een personenauto kenteken, maar is en blijft een bedrijfswagen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door TestCase »

https://www.nkc.nl/advies/onderweg/rijd ... de-bergen/

En ze hebben ook een cursus, kon ik zo snel niet vinden.
Afbeelding

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door AadenAnke »

Kijk en wat ze schrijven klopt nog aardig ook :lol: mis alleen nog dat de remmen bij over verhitting in brand kunnen gaan :oops: er zouden velen toch een keer naar moeten kijken en zich zelf de oprechte vraag moeten stellen weet/kan ik dat wel. Misschien doet de door jouw geplaatste link dat wel :thumbup:

Gr Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door Bob Diesel »

Klopt ook nog aardig :roll: yep :thumbup:
Alleen zou het ,, in de zelfde versnelling dalen ,als dat je zou stijgen
Dat advies kan voor een personenauto aardig kloppen
Echter waar je met de camper leuk in de 3 ,in het juiste toerenbereik omhoog tokkelt
Zou ik met dalen eerder hoog ad touren in z,n 2e gang afzakken, en af en toe bij remmen
In z,n 3 gaat die dan echt aan de haal en blijf je remmen

Jammer genoeg hebben er maar weinig campers een retarder/thelma :idea:

Met de motor van ts :roll: is niks mis mee
Alleen 23 jaar oude degelijke techniek
En geen toetersenbellen formule bolide :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door PaulBng »

Rijden in de bergen is een spel van geven, nemen en gezond verstand.
Dit is het meest zinnige statement in het artikel.
Dat laatste kan natuurlijk wel eens een probleempje zijn Afbeelding


Paul
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door 309T16 »

Eens kijken of TS nog terugkoppelt.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door Kroppie »

hij kan beter terugSCHAKELEN :-B :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door 309T16 »

:cheers:
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Niesmann Flair 6700 TI (1998)



Bericht door Gino608D »

Ik heb dezelfde camper, maar dan 8 meter lang en met dezelfde 2.5TDI motor. Ik vind hem redelijk vlot en de garage bevestigde dat. Wellicht is er uit je huidige motor nog wat meer te halen of te optimaliseren. Als je echt een andere motor wil zou je de 2.8JTD kunnen nemen en deze dan laten chippen naar 160PK. Ik vrees dat je met een gebruikte motor en ombouw meer dan 4000 euro kwijt bent. Wellicht is je haast dan een beetje over....

Verder moet je soms een versnelling terug, ook op de snelweg. Je moet de motor op toeren houden en in de vijf niet onder de 80 km/uur laten zakken.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Plaats reactie