Vuilwatertank

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Vuilwatertank



Bericht door Prhg »

Al vaak besproken maar ook ik krijg de vuilwatertank niet schoon. Indicator in de camper ( rollerteam) geeft aan 66% vol, maar hij is echt helemaal leeg.
Ik heb al vuilwatertank cleaner geprobeerd. Een hele koker steradent, en biotext. Maar niets helpt.
Heel af en toe geeft hij 33% aan maar meestal 66%.
Iemand nog suggesties?
Kom er met een hogedruk spuit niet bij en deze tank heeft geen schroefdop of zo die ik er uit kan draaien.

Zit nu te denken aan een gat maken en daar een pvc wand doorvoer op te plaatsen. Dit tegenover de meetpunten. Mogelijk kan ik ze dan schoonspuiten, maar liever heb ik een “ normale” oplossing

Hopelijk hebben jullie nog suggesties

Groeten
Peter


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Vuilwatertank



Bericht door Zijspan »

Dat er geen ingang is in de vuilwater tank ken ik niet, maar als je er een in kunt maken waar je door heen kunt werken om de meet sondes eens schoon te maken zou ik dan altijd doen.
Bij ons maak ik zo nu en dan die meet sondes schoon met een natte doek er langs, niet dat ik probleem heb maar gewoon onderhoud, eens een keer schoonmaken.
En als je rijdt een flinke plens water in de tank laten zitten dat klotst heen en weer en maakt de tank ook schoon.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Vuilwatertank



Bericht door macfocus »

Tank uitbouwen en dan hopen dat het inspectieluik op de bovenkant zit.
Dat zou geen megaklus moeten zijn, maar ik ken jouw camper niet.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Vuilwatertank



Bericht door GeMa »

Meetsonde in de tank vervuild of defect.
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Vuilwatertank



Bericht door Prhg »

Zijspan schreef:
do 22 jul 2021, 12:01
Dat er geen ingang is in de vuilwater tank ken ik niet, maar als je er een in kunt maken waar je door heen kunt werken om de meet sondes eens schoon te maken zou ik dan altijd doen.
Bij ons maak ik zo nu en dan die meet sondes schoon met een natte doek er langs, niet dat ik probleem heb maar gewoon onderhoud, eens een keer schoonmaken.
En als je rijdt een flinke plens water in de tank laten zitten dat klotst heen en weer en maakt de tank ook schoon.
Ik heb dit al een paar keer gedaan maar dat helpt niet
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Vuilwatertank



Bericht door isoplus »

2 emmers heet sodawater er in kiepen en een flink stuk rijden dan is je tank echt pas schoon.
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Vuilwatertank



Bericht door Prhg »

Pas 100 km met biotex gereden. Zou toch genoeg moeten zijn. Schuimde zo erg dat hij eerst aangaf vol te zijn omdat het schuim ook de bovenste sensor raakte
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Vuilwatertank



Bericht door isoplus »

soda schuimt niet maar lost wel alle rommel op, wel heet water gebruiken en niet zuinig zijn met soda.
Proberen kan je het altijd, kost weinig en werkt perfect. Waar overigens niet mee gezegd is dat dan de niveaumelder wel goed werkt, dat kan ook iets anders zijn immers. Maar bij het simpele beginnen is wel zo makkelijk.
Prhg
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Vuilwatertank



Bericht door Prhg »

Gat van 110 mm in vuilwatertank gemaakt en hierop een vijver wand doorvoer geplaatst. Hierin een pvc afsluitdop geplaatst.
Tank schoongespoten met de hogedruk spuit. Wat een troep komt daar uit.
Sensoren, slechts kleine schroef puntjes, weer helemaal schoon en de meter geeft weer gewoon 0% aan.
Bij problemen in de toekomst met vervuiling, voortaan de dop er af draaien en schoonspuiten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie