Hefdakluik Hymer aanpassen naar kanteldakraam

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Hefdakluik Hymer aanpassen naar kanteldakraam



Bericht door DHM »

mikeanber schreef:
wo 21 jul 2021, 8:30
hallo allen
als er nood is dan gaan alle ramen die open kunnen simelopen een goed de douw is voldoende en verder heb ik in de cabiene een punt hamertje die tikje tegen de ramen en weg zijn ze dus bespaar je de inverstering en ga leker er van uit eten of zo.
:cheers:

Weet ik ook wel maar ik had het ook over frisse lucht en op de foto is wel te zien dat dat met die 10 cm wat tegen valt.
De vraagstelling was ook of iemand dit wel eens gedaan heeft, u kennelijk dus niet en van u mag ik dit dus niet doen begrijp ik 😥
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hefdakluik Hymer aanpassen naar kanteldakraam



Bericht door gjvonk »

Staar je niet blind op de forumleden die nee zeggen of twijfels hebben (inclusief mijzelf), van Adamfryslan mag het wel en die heeft er ook ervaring mee .

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
mikeanber
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 04 dec 2016, 9:49

Re: Hefdakluik Hymer aanpassen naar kanteldakraam



Bericht door mikeanber »

hallo allen
even een reactie heb niet gezegt dat het niet mag maar aan gegeven zonde van de inverstering en er zijn in je camper tocht wel raamen die op een kier kunnen
doe er je voordeel mee
:cheers:
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9167
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Hefdakluik Hymer aanpassen naar kanteldakraam



Bericht door gjvonk »

Ik zag vandaag een beduidend oudere Hymer integraal met een erg modern uitziende Heki 2 of 3 met een slinger aandrijving. Scharniert overigens haaks op de rijrichting naar boven. Een klein stukje verder stond een vergelijkbaar model met nog het originele parallel aan het dak openende luik. Wat mij daaraan wel opviel, was de relatief kleine dagmaat van de opening daaronder, dit ten opzichte van de luikmaat.

De dagmaat van bijvoorbeeld onze Midi Heki is ongeveer 62x42 cm bij een luikmaat van 70x50.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie