Variabele turbo Fiat Ducato 250
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
Natuurlijk zijn dit soort reparaties een rib uit je lijf. Het zou Fiat sieren als ze de kosten van dit soort constructiefouten, zoals ook het gasklephuis, niet op de gebruiker afwentelen. Maar daar is het helaas de fabrikant niet naar.
Op deze manier is een Fiat aan het eind van de rit, alles opgeteld, een veel duurdere wagen gebleken dan bijvoorbeeld een MB Sprinter.
Op deze manier is een Fiat aan het eind van de rit, alles opgeteld, een veel duurdere wagen gebleken dan bijvoorbeeld een MB Sprinter.
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
Meine,dat word gevaarlijk,als zo,n uitspraak hier doet, …..het ergste is dat het niet gelooft word,….je went er aan,net als die Fiat rijder went,aan de (te) vlug versleten onderdelen,de prijs zit nu een maal ergens,… maar ook bij Fiat loopt de prijs snel op door die overname ,en al die noodzakelijke,verbeteringen,willen ze niet hun monopolie niet verliezen,we gaan het ervaren
Hans
- seth_space
- Berichten: 8594
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
Het is inderdaad zo dat sommige fiat's in de vele gebruiksjaren meer kosten opleveren. De gemiddelde Mercedes sprinter is dan al weggeroest.
Ik heb ook altijd gemeend dat de naam sloeg op de snelheid van het roesten
Ik heb ook altijd gemeend dat de naam sloeg op de snelheid van het roesten
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
Gisteravond toch nog wat testen gedaan.
De vacuumleiding naar de turbo los gehaald en onder vacuüm gezet. Deze hield zijn vacuüm vast en dus niet lek. Vervolgens de actuator van de turbo bekeken als het vacuüm erop en eraf gehaald werd —> die bewoog netjes in en uit. De turbo zat dus niet vast en membraan werkte.
Toen het vacuüm relais (boost control solenoid) nogmaals bekeken. Bij het aansluiten op een voeding schakelde deze niet meer. Dat was dus de hoofdverdachte terwijl die het bij een eerdere test nog wel deed. Nu was hij echt dood.
Vanmorgen langs fiat garage en nieuwe unit gemonteerd en alle 150 pk’s waren weer terug van weggeweest. Storing dus opgelost en weer hoop geleerd
De vacuumleiding naar de turbo los gehaald en onder vacuüm gezet. Deze hield zijn vacuüm vast en dus niet lek. Vervolgens de actuator van de turbo bekeken als het vacuüm erop en eraf gehaald werd —> die bewoog netjes in en uit. De turbo zat dus niet vast en membraan werkte.
Toen het vacuüm relais (boost control solenoid) nogmaals bekeken. Bij het aansluiten op een voeding schakelde deze niet meer. Dat was dus de hoofdverdachte terwijl die het bij een eerdere test nog wel deed. Nu was hij echt dood.
Vanmorgen langs fiat garage en nieuwe unit gemonteerd en alle 150 pk’s waren weer terug van weggeweest. Storing dus opgelost en weer hoop geleerd
- Bijlagen
-
- F7D89D13-EF98-4AC8-8DA5-522202432BC7.jpeg (127.28 KiB) 973 keer bekeken
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
Nee dat geloof ik inderdaad niet. Waar is die uitspraak op gebaseerd? Op een handvol mensen die wat problemen posten met hun fiat op het forum? Via via van ducato's met problemen gehoord?hathi schreef: ↑ma 26 jul 2021, 11:31Meine,dat word gevaarlijk,als zo,n uitspraak hier doet, …..het ergste is dat het niet gelooft word,….je went er aan,net als die Fiat rijder went,aan de (te) vlug versleten onderdelen,de prijs zit nu een maal ergens,… maar ook bij Fiat loopt de prijs snel op door die overname ,en al die noodzakelijke,verbeteringen,willen ze niet hun monopolie niet verliezen,we gaan het ervaren
Of heb je toegang tot de gegevens van fiat/Mercedes of een beheerder van een grote vloot van deze auto's?
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
typisch is wel dat de minste problemen van die aard lijken op te treden bij chauffeurs welke wat steviger en hoger in toeren wat meer km,s in een jaar maken.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
En laat het servicenieuws nou precies over die klep gaanKiterzone schreef: ↑ma 26 jul 2021, 16:10Gisteravond toch nog wat testen gedaan.
De vacuumleiding naar de turbo los gehaald en onder vacuüm gezet. Deze hield zijn vacuüm vast en dus niet lek. Vervolgens de actuator van de turbo bekeken als het vacuüm erop en eraf gehaald werd —> die bewoog netjes in en uit. De turbo zat dus niet vast en membraan werkte.
Toen het vacuüm relais (boost control solenoid) nogmaals bekeken. Bij het aansluiten op een voeding schakelde deze niet meer. Dat was dus de hoofdverdachte terwijl die het bij een eerdere test nog wel deed. Nu was hij echt dood.
Vanmorgen langs fiat garage en nieuwe unit gemonteerd en alle 150 pk’s waren weer terug van weggeweest. Storing dus opgelost en weer hoop geleerd
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
Het had je gesierd als je dit in je eerste posting gemeld zou hebben. Toen had ts er nog wat aan en had hij voor 3 tientjes de klep on line kunnen kopen i.p.v. dat hij na lang zelf zoeken uiteindelijk bij de Fiatdealer uit kwam.
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
gewoon in een antwoord alles vermelden wat je op dat moment weet, scheelt extra vragen en extra schrijfwerk, en schept extra duidelijkheid.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- seth_space
- Berichten: 8594
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
Maar meine, dat had jou de kans ontnomen weer een keer op fiat te kunnen katten. En we weten hoe belangrijk dat is voor je of een bepaalde Mercedes rijder
Wel fijn dat het opgelost is trouwens.
Wel fijn dat het opgelost is trouwens.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250
Nee ,dat vind ik niet!…ik moet het in dit geval voor Umpie op nemen,je mag geen zakelijke info delen,van het bedrijf waar je werkt,en dit is interne kennis,dus geeft hij bewust aan,om toch tot een oplossing te komen ,perfect gedaan
Hans