Variabele turbo Fiat Ducato 250

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Meine
Berichten: 4743
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door Meine »

Met dat standpunt ben je van geringe waarde voor de vraagsteller. Dan kun je dus beter niets schrijven als je het verdomt om je kennis te delen.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door Kroppie »

hij geeft altijd goede informatie binnen zijn mogelijkheden denk ik, hij moet er zelf ook geen problemen mee krijgen natuurlijk, EN beter een half ei dan een lege dop.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door macfocus »

Poepoe, lekker bezig weer.
Haal eens adem man.

Umpie geeft aan dat de dealer er een service bulletin over heeft.
Dus als TS de dealer even belt en dat navraagt, dan is alle info er toch?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Meine
Berichten: 4743
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door Meine »

Umpie kan gewoon zonder bronvermelding het defect noemen. Deze hulp aan ts hoeft hem op die manier geen problemen met de werkgever op te leveren. Nu is er slechts een servicebulletin gemeld tesamen met de terloopse opmerking dat camperaars dealers graaiers vinden die altijd te duur zijn. Hoe behulpzaam wil je zijn?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door Kroppie »

een ieder zal reageren binnen zijn of door anderen opgelegde grenzen, wees blij met deze anders niet bereikbare informatie, of reageer niet .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
umpie30
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door umpie30 »

Nou top deze reacties. 😞
Sommige begrijpen wel dat ik niet alles kan aangeven.
Sommigen snappen dr echt helemaal nix van 🤷‍♂️
Wanneer ik de handreiking doe met een servicenieuws nummer kan je gewoon zoals gezegd werd even contact opnemen met fiat zoals ik ook al aangaf.
Van de vorige modellen mag redelijk veel vrij gegeven worden naar de huidige 250/290 modellen nog nix 🤷‍♂️
Maar fijn dat er sommigen wel wat waarderen wanneer ik iets deel en die het niet waarderen ……. Koop een Mercedes 😂
Meine
Berichten: 4743
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door Meine »

umpie30 schreef:
wo 28 jul 2021, 21:33
Van de vorige modellen mag redelijk veel vrij gegeven worden naar de huidige 250/290 modellen nog nix 🤷‍♂️ ……. Koop een Mercedes 😂
Mooi is dat, Fiat houdt dus bewust het technisch leed en de productiefouten onder de pet, zodat de argeloze klant niet weet dat het een bekende Fiat kwaal is en hij dus gedwee de reparatie betaalt in plaats van dat het vergoed wordt. Fatsoenlijke merken zijn daar wel open in en organiseren zelfs vaak preventieve terugroep acties.
umpie30
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door umpie30 »

Jij je zin
Veel plezier bij Mercedes 👍
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door dieseltje+ »

umpie30 schreef:
wo 28 jul 2021, 21:33

Van de vorige modellen mag redelijk veel vrij gegeven worden naar de huidige 250/290 modellen nog nix 🤷‍♂️
Maar fijn dat er sommigen wel wat waarderen wanneer ik iets deel en die het niet waarderen ……. Koop een Mercedes 😂
Doet wat mogelijk is dus, zonder op glad ijs te komen. :thumbup:
Mede gezien andere topic's van TS is die wel los vertrouwt. :wink:

"Koop een Mercedes 😂 " De Renault met Ster :wink: Die is wel leuk, goed voor de werkgelegenheid, alhoewel....zijn al monteurs te kort :-B
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door travelscout »

Die servicebulletins zijn vooral om tekortkomingen in de techniek onder garantie te herstellen.
Ik kan me niet voorstellen dat dit voor een klant kosten met zich meebrengt.
Alle fabrikanten maken zulke tekortkomingen liever niet openbaar omdat dat schade toebrengt aan de reputatie van de fabrikant.
Zonder inzage in getallen per merk, kun je niet objectief vast stellen welke fabrikant dat meer of minder doet.
Het ergste lijkt me voor een fabrikant, als de overheid de fabrikant dwingt tekortkomingen openbaar te maken.

Soms wordt een tekortkoming niet hersteld gedurende de garantie, bij het ontbreken van klachten van een koper.
of omdat een koper niet voor service terugkeert naar de dealer (maken geen kilometers, zijn onbereikbaar, onwetend etc.).
Soms zijn dealers hier ook niet mee vertrouwd/bekend.

Na verloop van tijd en/of het wisselen van eigenaar, treed een tekortkoming alsnog op (door een klacht zoals hier over de variabele turbo).
Gelukkig zijn er op het forum ook pro's, die bekend zijn met de servicebulletins en dit ook nog eens met ons willen delen.
Maar wellicht weet de pro gewoon niet of zij dit van hun werkgever, inmiddels wel openbaar mogen maken.

Ik kan me daar tenminste ook goed iets bij voorstellen.
Paul.
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door ben19 »

Ik begrijp Umpie dat hij dat niet kan doen .
Maar Fiat is een Italiaan en dat zegt genoeg zie maar met eerdere problemen met versnellingsbak, water infiltratie,gasklephuis, slecht lakwerk ,tellerklok garantie nog nooit van gehoord.
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door Kroppie »

goh, waarom staan de meeste campers nieuw en oud dan op fiat en consorten?, zeker vast omdat ze zo slecht zijn, of zouden al die kopers dan niet zo slim zijn, wat een geklets weer, de een kakelt weer harder dan de ander :thumbdown: .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
kareltje cola
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
Locatie: Herentals (B)

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door kareltje cola »

Alsof er bij Mercedes (of eender ander welk merk)nooit gasklephuizen, turboactuatoren, teller units, verstuivers, bedrading,... enzovoorts defect gaan.... Ik vervang ze hier ook bijna dagelijks.

En ja er is zeer veel Informatie van herstellingen, schema's ,... van fiat/peugeot/citroen dat enkel gebruikt mag worden door enkel een concessiehouder zelf. En dit telt zo voor ieder merk.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Variabele turbo Fiat Ducato 250



Bericht door seth_space »

Als je het eigen merk moet ophemelen door een ander merk naar beneden te halen zegt dat veel over degene die het doet.
Onzekerheid over de investering waarschijnlijk :bow:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie