Hoe de douchebak demonteren uit de camper?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door tobe1966 »

Als de kit eraf is, en dat vind ik ook inderdaad het beste gaan met een afbreekmes, dan gaat de douchebak zo er terug in. Douchebak ziet er nog netjes en stevig uit vind ik.

Wat ik me wel afvraag is of ik onder het dopje van de afvoer wat van de witte loodgieters tape moet/zal doen?
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door Going »

Het mag er nog goed uitzien maar vergeet niet dat ABS plastic brittel wordt in tijd. Het zal jammer zijn als je het in een jaar of zo weer van vooraf aan moet beginnen.
Succes.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Jaffar
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 29 sep 2008, 16:38
Locatie: Wervershoof

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door Jaffar »

Heren,
Dank voor de informatie. Was van plan om de doucht op te knappen, de douchebak eruit te halen en mogelijk een extra afvoer te plaatsen. Als we de douch gebruiken blijft er altijd water in staan. Ik blijf de ontwikkelingen volgen. heb ook een Rimor van 2001.
Als een probleem is op te lossen hoef je niet te piekeren, als een probleem niet op te lossen is heeft piekeren geen zin. Fijne dag
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door Face »

Meestal vallen de zijwanden ook over de douchebak heen.althans was met onze vorige camper zo. Deze moesten er ook uit.
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door tobe1966 »

Douchebak eruit is geen probleem geweest hier, bak is nog netjes, alle kit is verwijderd.

We gaan de wanden toch opnieuw bekleden, ben alleen nog opzoek naar een geschikt behang voor in de natte ruimte.

Iemand toevallig een tip voor geschikte wand bekleding?
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Jaffar
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 29 sep 2008, 16:38
Locatie: Wervershoof

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door Jaffar »

Klopt, ook bij mij. Kan ik ook meteen de wanden renoveren. Oude bekleding stroopt wat op en scheurt in de hoeken. Winterklusje.
Als een probleem is op te lossen hoef je niet te piekeren, als een probleem niet op te lossen is heeft piekeren geen zin. Fijne dag
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door Going »

In onze vorige camper hadden we ook behang.
Een klein scheurtje er in en ongelooflijk hoe snel het dunne hout erachter verrot.
Toen vinylplaten er tegen aan gedaan. Dat is zo makkelijk schoon te maken dat we het thuis ook tegen de tegelmuur in de douchecabine hebben gedaan.
Onze huidige carthago heeft het ook tegen de wand origineel vanaf fabriek.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door Kroppie »

behang in een douche en het dan gek vinden dat het hout erachter snel verrot??????

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jaffar
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 29 sep 2008, 16:38
Locatie: Wervershoof

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door Jaffar »

Vilon is een pvc wandbekleding speciaal voor natte ruimtes op boten en campers. Goed lijmen en de hoeken afritten met een polieren. In diverse kleuren te verkrijgen.
Als een probleem is op te lossen hoef je niet te piekeren, als een probleem niet op te lossen is heeft piekeren geen zin. Fijne dag
Jaffar
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 29 sep 2008, 16:38
Locatie: Wervershoof

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door Jaffar »

Met een polymeer.
Als een probleem is op te lossen hoef je niet te piekeren, als een probleem niet op te lossen is heeft piekeren geen zin. Fijne dag
Gebruikersavatar
HJM
Berichten: 488
Lid geworden op: za 10 nov 2018, 12:45

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door HJM »

Welicht voor nu te laat, maar voor de volgende: silicone kit verwijderen gaat erg makkelijk met " sikiconekit verwijderaar".
Sanitair speciaalzaak heeft dat doorgaans wel liggen.
Groeten,
HJM
Pössl 2winn Style met veel te weinig km's op de teller🙋‍♂️, maar we werken hier aan.
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door tobe1966 »

Kroppie schreef:behang in een douche en het dan gek vinden dat het hout erachter snel verrot??????

jos
Dit is zo af fabriek. Maar waar zou u het mee bekleden?
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door Kroppie »

dunne polyesterplaat

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
tobe1966
Berichten: 491
Lid geworden op: do 28 jun 2007, 16:49

Re: Hoe de douchebak demonteren uit de camper?



Bericht door tobe1966 »

Dat lijkt me inderdaad ook de beste oplossing, zal eens gaan zoeken naar een dunne plaat en hopelijk is het een beetje goed te zagen.
Fiat Ducato 1.9TD / Rimor 2001
Plaats reactie