GFK plaat kopen en verlijmen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

GFK plaat kopen en verlijmen?



Bericht door marcel-m »

Bij mijn camper is er een hardnekkige lekkage die ik niet opgelost krijg,
Het lijkt van een kitnaad te komen maar ondanks alle oude kit verwijderen goed reinigen en opnieuw kitten met sikaflex nog steeds lekkage.
Toen alutape over de naad en nog steeds lekkage.
Voor de afgelopen winter er in september tot nu er ruim over de naad vijverfolie overheen geplaatst, resultaat geen lekkage meer.
Wil nu de folie vervangen door een strook gfk of iets vergelijkbaars.
Zal ff werk zijn want die alutape verwijderen is nog niet zo eenvoudig.
Waar koop ik de juiste gfk en vooral waarmee verlijm ik dat op deels alu plaat deels polyester zodat het echt vast zit en waterdicht is?
Moeilijkheid is dat de dakplaat aan het uiteinde een 90 graden hoek maakt en dit zou ik ook graag met de gfk plaat of iets vergelijkbaars doen maar of dat kan?
Alle tips zijn welkom.
Gr Rob
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gfk plaat kopen en verlijmen?



Bericht door AadenAnke »

Zeker in een 90 graden hoek is een zeer rekbaar materiaal zoals vijver folie erg fijn. Dicht kitten dus een nieuwe kit laag tussen de 2 delen en niet een laagje over de naad? Tegenwoordig gebruiken ze in dakgoten een dikkere variant van de vijver folie. Als het niet in het zich zit? Nog een mogelijkheid bitumen band met een toplaag van aluminium verkrijgbaar bij dakdekkers loodgieters en ook bouwmarkten een poosje in de volle zon en het smelt zich zelf vast afwerken met 2a3 lagen aluminium verf en daarna in de kleur lakken. Zeker bij een oudere camper het overdenken waard. Bedenk dat lekkage al snel een verwoestend effect heeft

Gr. Aad
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Gfk plaat kopen en verlijmen?



Bericht door marcel-m »

Die bitumen tape heb ik al gebruikt echter die wil ik niet om de 90 graden hoek plakken zodat hij in het zicht zit
Hij moet dicht maar liefst wel een beetje netjes zodat het niet gelijk opvalt dat er gerepareerd is.
Nee niet voor de verkoop maaar voor het zicht want ik wil er nog heel wat jaren mee doen.
Vandaag weer fluitend door de apk gekomen na 9 maanden stilstand buiten,.
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Gfk plaat kopen en verlijmen?



Bericht door AadenAnke »

Fluitend door de APK gekomen dus voldeed aan de minimale veiligheidseis en wat milieu regeltjes. Wat je dus van elk voertuig op de weg op elk moment mag verwachten. Het blijft mij verbazen dat men aan de APK zoveel waarde hecht. Maar goed terug naar de 90 graden hoek op het dak een zacht kunststof hoekprofiel in de hoek lijmen met polymeer kit (minimale kit dikte tussen profiel en dak 2mm) kit en profiel zijn beide voldoende flexibel om het krimpen en uitzetten van de dak delen op te vangen. Je kan het kunststof profiel ook vervangen door bij een plaatwerker een stuk aluminium te laten zetten en dat lijmen met polymeer kit. Gezette plaat kan iets meer torderen dan een hoekprofiel wat je kant en klaar koopt

Gr. Aad
marcel-m
Berichten: 894
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 22:59
Locatie: middelburg

Re: Gfk plaat kopen en verlijmen?



Bericht door marcel-m »

Fluitend door de apk komen betekent voor mij dat ik het benodigde onderhoud voor de stilstand goed uitgevoerd heb!
Vooral de remmen houden niet van lang stil staan.
Ik wil zo weinig mogelijk van de reparatie zien dus aluminium plaat gaat hem niet worden.
Liefst zou ik het hele dak met gfk doen maar de enorme hoeveelheid werk dat dat meebrengt weerhoudt mij daarvan.
Laten doen kan na natuurlijk ook maar de kosten kosten daarvan dat kan en wil ik niet betalen.
Dicht en cosmetisch aanvaardbaar daar ga ik voor.
na gedane arbeid smaakt een goudgele rakker altijd!
Plaats reactie