Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door dieseltje+ »

Hoe was het olie peil?
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
edovs
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 18 jun 2021, 17:27

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door edovs »

olievuldop er veilig af kunnen krijgen.
Bijlagen
20210620_180846.jpg
20210620_180846.jpg (138.95 KiB) 161 keer bekeken
Gebruikersavatar
edovs
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 18 jun 2021, 17:27

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door edovs »

Oliepeil onderste streepje.

er van uitgaand dat de garage de olie inderdaad heeft ververst (staat op de rekening) en tot het max punt heeft gevuld, heeft de camper dus in 300 kilometer rijden fors olie verbruikt. even ter verduidelijking, olie stond 1mm onder 1e inkeping, dus net te laag. doordat ik de peilstok hier even neerleg voor de foto, loopt de olie een beetje uit en is het niet meer zo helder te zien...

voor zover ik nu kan zien, ziet de olie er nog wel schoon en nieuw uit.

wat zegt dat?
Bijlagen
20210620_180924.jpg
20210620_180924.jpg (142.41 KiB) 160 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door Kroppie »

er zitten ook flinke haarscheuren in de band, zichtbaar in het profiel, maar zolang er geen canvas in de scheur zichrbaar is geen probleem voor apk, maar wel een punt om in de gaten te houden, maar eerst je hitte probleem .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
edovs
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 18 jun 2021, 17:27

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door edovs »

dank voor de waarschuwing Jos, die reserveband ziet er inderdaad niet lekker uit.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door Kroppie »

gelukkig de reserve, had ik niet gezien. :D

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door de Jonckheer »

Door oliepeil op het minimum krijg je geen oververhitting. Sterker, dat kan geen kwaad. Natuurlijk moet je niet te veel onder het minimum gaan komen vanwege een mogelijk smering probleem wat dan kan optreden maar dan is het peil veel lager dan nu het geval is. Hij hoeft niet op het maximum te staan maar ergens tussen beide merktekens in, dan is dat in orde.
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door Lambiek »

Waarom laat je de garage die de reparatie heeft uit gevoerd,
zijn werkzaamheden niet opnieuw controleren ,

Die kan natuurlijk ook iets fout hebben gedaan, of combinatie van factoren......

(Koppakking zal wel weer ?? lekken , kapot zijn. )


Garantie ?

Of is het geen officiële garage ?


Hoe lang heb jij de camper in bezit ?
1 jaar ? Wat weet je vh onderhoud verleden.

Succes
Gr
.
Gebruikersavatar
edovs
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 18 jun 2021, 17:27

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door edovs »

@Lambiek ik ben al een keer terug geweest bij de garage, die hebben alles nogmaals bekeken en zeggen "wellicht de cilinderbussen lekken". etc.

weet je waar ik nou zo pissig om wordt. je brengt je auto voor iets kleins, vervolgens "koppakking lek", uiteindelijk een reparatie van all-in Euro 2379,82.
ik loop lang genoeg rond om te weten dat je pech kunt hebben, maar meestal ronduit belazerd wordt.

dus we gaan weer terug, moet 5 keer bellen, geen antwoord, dan haal ik hem na een week maar op om verder te puzzelen. dan zegt hij "Een camper met benzinemotor, die is nooit sterk genoeg voor bergritten. zet hem maar gauw op marktplaats, je kunt hem nu nog goed kwijt." Ja l#l, dat zeg je allemaal pas nadat je eerst goed aan me verdiend hebt.

Anyway, ik vertrouw er niet op dat deze garagehouder mijn probleem gaat oplossen.

Is het een officiële garage ? Ja het is een echte garage (of beunhaas). Maar geen bovag, vakgarantie of andere garanties.....
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 915
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door Lambiek »

Da's klote ja
Euro 2379,82. Pffff

Mooi balen voor je .

Hoop dat goed komt

.
Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door dethleffsi6810 »

heb nog 2 dingen die je kan controleren,
1- draait de koelventilator de goede kant op.?
2- in de luchtfilter zit een klep die als de motor koud is lucht aanzuigt vanaf het uitlaatspruitstuk, als de motor opgewarmd is moet deze sluiten
en de koude lucht voor aanzuigen werkt deze klep of blokkeer hem dat hij alleen koude lucht kan aanzuigen
Theo
Gebruikersavatar
edovs
Berichten: 35
Lid geworden op: vr 18 jun 2021, 17:27

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door edovs »

Dank je @theo, ga ik naar kijken!
FrankieSchoen
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:51

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door FrankieSchoen »

Ik volg dit topic al even en heb zelf ook een 2.0 liter benzine j5. Ben ook geen monteur, maar mij lijkt dat het eigenlijk alleen de waterpomp kan zijN , of dat er een blokkade ergens i het blok zit. Dat laatste is dan door de reparatie gekomen lijkt me. Te snel doorstromen zou theoretisch bijna geen probleem zijn ook dan zal ie bij normaal gebruik voldoende koelen. Dat de radiateur wel warm wordt zonder werkende waterpomp is dan te verklaren door dat hottub idee wal al eerder genoemd is, uiteindelijk wordt al het water ook nagenoeg stilstaand heet.
Iig succes
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Peugeot J5 Camper benzine (1990): temperatuur te hoog



Bericht door de Jonckheer »

Wat een kul verhaal dat een camper met benzine motor niet door de bergen komt. Je zult niet omhoog vliegen maar je komt er uiteraard wel in de juiste versnelling en zonder haast. Als alles in orde is, dus goed werkt, raakt hij dan ook niet oververhit. Een camper als die van jou is niets anders dan een zwaar beladen bestelbus en dacht je nou werkelijk dat die niet in de bergen rijden? Wat een idiote uitspraak.
Plaats reactie