Motortemperatuur 215 graden
Motortemperatuur 215 graden
Hoi
Mijn temperatuur engine coulant staat op 215
En air intake ook op 215 graden
En mijn radiateur propellers gaan direct aan na het starten van de motor..
Heb wat ik erover kon vinden op dit forum gedaan zonder resultaat.
Ik meet op de rechtse sensor in termostaathuis op 1 pin 12v en op de ander pin 7.4v
Die 7.4 varieerde toen ik aan de kabelbossen en stekkers zat te vroemelen.
Dus heb een paar stekkers door gesoldeerd en toen stond die 7.4 zelfs even op nul. Maar van korte duur.
Als ik achterop de display de 4e stekker eraf trek springt hij ook op nul
Hopelijk heeft iemand de oplossing voor me.
Alvast bedankt
Mijn temperatuur engine coulant staat op 215
En air intake ook op 215 graden
En mijn radiateur propellers gaan direct aan na het starten van de motor..
Heb wat ik erover kon vinden op dit forum gedaan zonder resultaat.
Ik meet op de rechtse sensor in termostaathuis op 1 pin 12v en op de ander pin 7.4v
Die 7.4 varieerde toen ik aan de kabelbossen en stekkers zat te vroemelen.
Dus heb een paar stekkers door gesoldeerd en toen stond die 7.4 zelfs even op nul. Maar van korte duur.
Als ik achterop de display de 4e stekker eraf trek springt hij ook op nul
Hopelijk heeft iemand de oplossing voor me.
Alvast bedankt
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: Motor temperatuur 215graden
Lijkt op een massa probleem. Daar zou ik het eerst in gaan zoeken, geoxideerde massa contacten.
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Motortemperatuur 215 graden
215 graden is in F? (hoop ik)
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
-
- Berichten: 4574
- Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
- Locatie: Gasselternijveen
Re: Motortemperatuur 215 graden
Zelfs als het in Fahrenheit is, is het te warm: 215 degrees Fahrenheit =
101.666667 degrees Celsius
Maar direct na starten kan dat natuurlijk niet!
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
101.666667 degrees Celsius
Maar direct na starten kan dat natuurlijk niet!
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Motortemperatuur 215 graden
Controleer de temperatuur eens met een losse infrarood temperatuur meter (internet of apotheek : plm 20-50euro).
Wordt de radiator nooit warm (ook niet na een flinke rit): vervang de mechanische thermostaat in je motor (15-20euro).
Wordt de radiator nooit warm (ook niet na een flinke rit): vervang de mechanische thermostaat in je motor (15-20euro).
Paul.
Re: Motortemperatuur 215 graden
Volgens mij bedoelt TS dat het probleem zich al voordoet meteen na koude start. Zal dan ongetwijfeld een elektrische oorzaak hebben.
Re: Motortemperatuur 215 graden
215 F is 101 celcius: maar het is vreemd dat zowel de lucht als het water / de motor exact dezelfde temp aangeven. Daar zal wel iets niet goed zijn en zoals je zelf al aangeeft vermoed je in het electrocircuit.
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Ergens in Friesland aan het water
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Motortemperatuur 215 graden
Zit er een "air intake" thermometer op een Fiat uit 2001?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Motortemperatuur 215 graden
Ik heb alles wat koeling betreft vernieuwd toen ik het andere blok erin zette .. thermostaat radiateur enz..
Zelfs een sensor in de radiator geboord omdat ik een losse stekker aantrof , en er geen sensor in de radiateur zat..
Ik heb zowizo meerdere dikke kabels van blok naar frame en dynamo ,alles ook verbonden met de min vd accu
Ivm me muziek
Maar ik zal de bestaande massa punten ook even oplappen ,want ik had al 1 punt gefixt die was kats veroest dus zal de rest ook wel zover zijn.
Bedankt al voor de reacties
Zelfs een sensor in de radiator geboord omdat ik een losse stekker aantrof , en er geen sensor in de radiateur zat..
Ik heb zowizo meerdere dikke kabels van blok naar frame en dynamo ,alles ook verbonden met de min vd accu
Ivm me muziek
Maar ik zal de bestaande massa punten ook even oplappen ,want ik had al 1 punt gefixt die was kats veroest dus zal de rest ook wel zover zijn.
Bedankt al voor de reacties
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
- travelscout
- Berichten: 2898
- Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
- Locatie: Barendrecht
Re: Motortemperatuur 215 graden
Ik bedoel dus zoiets (voorbeeld!):
https://i.ebayimg.com/images/g/9swAAOSw ... s-l640.jpg
Monteer je hem verkeerd om, wordt je radiator never nooit niet warm.
https://i.ebayimg.com/images/g/9swAAOSw ... s-l640.jpg
Monteer je hem verkeerd om, wordt je radiator never nooit niet warm.
Paul.
Re: Motortemperatuur 215 graden
Ah een motortransplant. Is natuurlijk wel wat anders dan een storing in een bestaande situatie.
Re: Motortemperatuur 215 graden
Nou ik heb de massa punten gedaan , zonder gewenst resultaat
Als ik op de rechter sensor de piepstand(‽circuit rond‽) vd multimeter zet ,piept hij ....... is dit onverklaarbaar oke?
Of kan er ook in me computer n fout zitten
Want de ventilatoren hebben het nog nooit gedaan sinds ik hem heb
En kwam erachter dat de vorige eigenaar ook heeft lopen zoeken ivm kleine check gaatjes in een aantal kabels ...
Is er 1 vd relais onder de zekeringen ook bij betrokken?
Als ik op de rechter sensor de piepstand(‽circuit rond‽) vd multimeter zet ,piept hij ....... is dit onverklaarbaar oke?
Of kan er ook in me computer n fout zitten
Want de ventilatoren hebben het nog nooit gedaan sinds ik hem heb
En kwam erachter dat de vorige eigenaar ook heeft lopen zoeken ivm kleine check gaatjes in een aantal kabels ...
Is er 1 vd relais onder de zekeringen ook bij betrokken?
Laatst gewijzigd door Kraker83 op za 19 jun 2021, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper
Re: Motortemperatuur 215 graden
Het is toch echt graden celcius 215 °c
Zou het ook t instrumentenpaneel zelf kunnen wezen?
Met dit weer zijn deze problemen niet bepaald leuk meer..
Zou het ook t instrumentenpaneel zelf kunnen wezen?
Met dit weer zijn deze problemen niet bepaald leuk meer..
Fiat ducato 14 230 2.8 JTD 2001 camper