Dimlicht en mistlampen aan één zijde niet

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Pieterz
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 15 okt 2018, 22:01

Dimlicht en mistlampen aan één zijde niet



Bericht door Pieterz »

Hallo, voor de apk keuring bleek mijn mistlamp links het niet te doen. Vreemd. Geen oorzaak te vinden. Lampje verwisseld maar geen spanning. Andere mistlamp losgekoppeld, keuring kan door gaan. Toen ook achter de linker mistlamp stuk. Vreemd, maar kabeltje van rechts naar links getrokken. Keuring kan doorgaan. Toen geen dimlicht links. Vreemd!!!!
Kan wel weer kabeltje trekken, maar wil wel probleem opgelost hebben. Iemand?
Cartago integraal / Ducato 3.0 van 2012.
Ik lees dat er een stuurmodule of zoiets ergens zit, maar die vind ik niet zo maar.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Dimlicht en mistlampen een zijde niet



Bericht door PaulBng »

Pieterz schreef:Toen ook achter de linker mistlamp stuk.
Die was al stukAfbeelding


Paul
Pieterz
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 15 okt 2018, 22:01

Re: Dimlicht en mistlampen een zijde niet



Bericht door Pieterz »

Eerst was mistlamp voor stuk, vandaar rechts losgekoppeld en voor apk ok. Toen mistlamp achter stuk. Maar voorlopig geen oplossing.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51279
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dimlicht en mistlampen een zijde niet



Bericht door Kroppie »

heeft jouw camper een waarschuwing voor als er een lamp stuk is, dan gaat er een waarschuwings lampje branden als er bij betreffende plek een lamp stuk is waardoor er geen of minder belasting is op betreffende punt, ga je nu dingen met elkaar verbinden dan komt er op deze uitgang een hogere belasting te staan en ik weet niet hoe het systeem daarop reageerd.
mijn advies , zoek het probleem en ga niet doorverbinden, maar repareer wat stuk is

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Pieterz
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 15 okt 2018, 22:01

Re: Dimlicht en mistlampen aan één zijde niet



Bericht door Pieterz »

Op mijn dashboard brand geen waarschuwingslampje. Weet niet of dat er wel zit.
Weet iemand waar ik de aansturingsmodule van de verlichting kan vinden? Daar wilde ik beginnen om storing te zoeken.
Plaats reactie