Tips gezocht voor oude camper!

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tips gezocht voor oude camper!



Bericht door de Jonckheer »

Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar één camper rondrijd met zo'n oud bus toilet, inderdaad het goorste wat ze ooit hebben kunnen bedenken. Ik heb wel een keer van iemand gehoord die een oude touringcar ombouwde naar camper en dat smerige ding erin liet zitten en ging gebruiken. Volgens mij mankeert er dan iets aan je bovenkamer. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Tips gezocht voor oude camper!



Bericht door Wim Corduwener »

de Jonckheer schreef:
ma 14 jun 2021, 19:34
Ik kan mij niet voorstellen dat er ook maar één camper rondrijd met zo'n oud bus toilet…
Ik heb wel een paar retro-campers op Marktplaats gevonden waar zo’n stront-orgel zat ingebouwd; vaak Amerikaanse import met een onooglijk interieur.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Citizinwood
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 25 okt 2020, 12:26

Re: Tips gezocht voor oude camper!



Bericht door Citizinwood »

Smakelijk die reacties te lezen🤣...
Bedankt voor het meedenken. Het gaat inderdaad over een klassieke keramieken pot met een reservoir er direct onder. Spoelwater is gewoon schoon water uit de tank en grijs watertank hebben we eruit gehaald (gebruikten we niet).
Het probleem af en toe op sommige kleinere campings, wij gaan met de kleine kids niet zo snel naar een cp, is dat er alleen een halve wasbak is voor losse lediging chemisch toilet. Onze oplossing is een supersimpele; een emmer met een deksel die we om de paar dagen onder de schuif zetten en netjes legen bij de halve wasbak.
Eenmaal thuis spoelen we hem even goed door en bij een tijdje stilstaan wat water erin met een tabletje Steradent. Even een rondje over wat drempels en thuis weer legen en naspoelen. Zo gepiept.
Maar stiekem zijn we hartstikke blij met de keramieken pot😅. Is prima schoon te houden en voelt net als thuis.

Een hij/zij maakt niet uit, tis een superfijn ding en de leukste uitdaging/hobby die we ons voor kunnen stellen. Lekker kneuterig op onze eigen manier. We komen er wel!
Dank voor alle tips👍
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Tips gezocht voor oude camper!



Bericht door Eric »

Onze eerste camper was ook zo'n LMC maar dan de 6700 waar ook wij heel veel plezier van hebben gehad. Daar zat dus ook de zwartwater afvoerwagen bij. En ik vond het legen daarvan zeer makkelijk werken met het kantelmechanisme op de afvoertank. Zodat je hem zo boven een normale toiletpot kon legen.

Een aantal jaren geleden heb ik bij toeval weer zo'n afvoertank gevonden en wilde die gaan gebruiken, voor nood, voor het grijswater van onze camper.
Jammer genoeg paste hij niet op de plaats in de camper die ik er voor in gedachte had.

Ik zal hem morgen een opzoeken en kijken of hij waterdicht is.

groet Eric
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9047
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Tips gezocht voor oude camper!



Bericht door gjvonk »

Kun je er ook een foto van plaatsen? Ik ben wel nieuwsgierig. Als ik nu langer ook een cp of camping sta, voer ik mijn grijswater af met behulp van een vouw emmertje. Is toch na 2x douchen en 1x afwassen 3x lopen. Een slang gaat niet werken, sta bijna nooit bij een putje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3050
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Tips gezocht voor oude camper!



Bericht door rijschoollucassen »

Op onze 'vaste' sta plek hebben we een fiamma tankje met wielen om het grijs water weg te brengen. Als we onderweg zijn gebruik ik onze (reserve) toiletcassette daar voor. De cassette spoel ik sowieso altijd met grijs water. Maar meestal verplaatsen we vaak genoeg om bij de loosplek te lozen en daar gebruiken we eventueel een oude stofzuigerslang voor


Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 230
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:46
Locatie: Geldrop

Re: Tips gezocht voor oude camper!



Bericht door Eric »

Hoi TS,

Vandaag de LMC zwartwater afvoertank gevonden en getest op lekkage. De tank en afvoerschuif is waterdicht enkel de kleine ont/beluchter/niveau lekt iets als hij op zijn kop hangt. Dit zal waarschijnlijk een uitgedroogd rubber zijn en zal dus vervangen moeten worden. Deze zitten ook op de fiamma tanks dus zal geen probleem zijn.

De tank heeft een inhoud van 42L en zal toereikend zijn voor je volle zwartwatertank. Er zitten ook 2 bochten van 45graden bij met bajonetsluiting zodat je die waterdicht met tank en afvoer kan koppelen. Daar moet je dan nog wel een 3 duims spiraalslang opschuiven en vastzetten met slangklemmen. Deze slangen zijn ongeveer een meter lang en uitgerekt 3meter. Verkrijgbaar bij de betere campershop.

Bij interesse stuur me maar een Pb en dan komen we er wel uit. Bijgevoegd enkele foto's

groet Eric
Bijlagen
4.jpg
4.jpg (275.8 KiB) 228 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (261.17 KiB) 228 keer bekeken
1.jpg
1.jpg (294.9 KiB) 228 keer bekeken
Eura Mobil Terrestra T 700 EB 3.0 JTD
MVIS
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 20 jun 2021, 10:59

Re: Tips gezocht voor oude camper!



Bericht door MVIS »

Goedemorgen,

Ik heb zelf net een camper uit '84 aangeschaft, Fiat Ducato - Dethleffs Globetrotter, met eenzelfde ingebouwde toilet en grijs/zwartwater reservoir. Een tank voor alles in een dus. Ik zie de bui al hangen.

Dan de vraag; waar / wie kan mijn toilet eruit slopen en de watertank alleen aansluiten op de douche / gootsteen? Kent iemand een betrouwbare camper garage in regio Utrecht (stad)?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Tips gezocht voor oude camper!



Bericht door appellover »

Afbeelding
Maakt mij niet uit dat de put wat verderop is.
Wel mondkapje op.
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Tips gezocht voor oude camper!



Bericht door de Jonckheer »

MVIS schreef:
di 22 jun 2021, 10:20
Goedemorgen,

Ik heb zelf net een camper uit '84 aangeschaft, Fiat Ducato - Dethleffs Globetrotter, met eenzelfde ingebouwde toilet en grijs/zwartwater reservoir. Een tank voor alles in een dus. Ik zie de bui al hangen.

Dan de vraag; waar / wie kan mijn toilet eruit slopen en de watertank alleen aansluiten op de douche / gootsteen? Kent iemand een betrouwbare camper garage in regio Utrecht (stad)?
Welke bui zie je al hangen dan? Je kunt die toch gewoon storten in het riool? Wij doen dat al 12 jaar en daar nooit ook maar een opmerking over gehad. Elke cp/camping heeft zo'n rooster waar je boven kunt rijden en storten. Veel makkelijker dan een cassette en bovendien beter voor het milieu omdat je geen chemische rotzooi gebruikt.
Plaats reactie