Invoeren CO2-waarde?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: CO2 waarde



Bericht door AadenAnke »

Fiat Nederland heeft waarschijnlijk nog nooit van deze wagen iets gehoord of gezien. Mijn fiat van 2018 is nu volgens kenteken een Challenger toen ik hem net nieuw had via een oud collega bij de eerder genoemde Schouten gekeken via kenteken en vin nummer bij fiat nl onbekend niet door fiat ingevoerd maar vanuit Frankrijk naar de camperdealer en dus nooit gemeld bij fiat nl en dus onbekend. Oud collega heeft de wagen aangemeld bij de importeur en deze heeft nu dus de gegevens. Heel handig ivm eventuele terugroep acties. Dus Wim (ts) vraagt waarschijnlijk naar een onbekend voertuig en dan heeft fiat Nederland heel weinig zin om bij fiat in Italië te gaan vragen over een wagen van 2008? Veel werk en men heeft er niet eens wat aan verdiend. De vraag bij de camperdealer neerleggen die de camper geleverd heeft lijkt mij logischer die kan bij de camper fabrikant navragen en deze bij de wagen fabrikant lastig en via een omweg maar deze zouden in ieder geval moeten weten over welk voertuig het gaat.

Gr. Aad
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: CO2 waarde



Bericht door Meine »

Bovenstaand zijn allemaal theorieën, ik heb een simpel Fiat autootje gehad dat ooit door Fiat Nederland geleverd is. Omdat wij naar Duitsland verhuisden hadden wij een COC verklaring nodig. Dankzij bijna bovenmenselijke vasthoudendheid en veel hulp en inzet van een Fiat dealer hebben wij uiteindelijk die verklaring los gekregen.

Elke auto, ook import, kan op basis van een VIN een COC verklaring krijgen. Bij serieuze merken is dat nooit een probleem.
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: CO2 waarde



Bericht door Zijspan »

Inmiddels heeft Schouten weer gereageerd, kan er niets mee zover de juiste waarde staat er niet in.
Die waarde is nooit gemeten toen in Nederland, we gaan verder zoeken waar de juiste getallen.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: CO2 waarde



Bericht door Zijspan »

Ik heb een Coc van Hymer maar ook daar staat het helaas niet ingevuld.
Een ander van het forum die ook een 3.0 in z’n camper heeft. Ook daar staat het niet ingevuld.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2460
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: CO2 waarde



Bericht door bently »

Ik zou die emissie vraag eens open laten. Niks invullen.
Ik vind bij onze camper ook geen gegevens erover. Wat je niet weet, kun je ook niet invullen.
Je hebt toch een CVO verklaring ? Dat moet mijns inziens toch voldoende zijn.
viewtopic.php?f=1&t=8469946
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: CO2 waarde



Bericht door AadenAnke »

Ik heb voor de gein eens gekeken naar mijn Challenger(Fiat) eerste toelating 2018 een 2.3 multi jet 130pk bij de RDW wat denk je niet bekend. Zou het niet gewoon zijn dat de RDW dit gewoon niet invult? Lijkt mij toch dat bij invoer van een nieuw voertuig of type goedkeuring dit bekend zou moeten zijn?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: CO2 waarde



Bericht door Zwerfsteen »

Bij mijn camper uit 2017 geeft de RDW het wel aan.
Vreemd.
Groet,
Leny en Pieter
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: CO2 waarde



Bericht door Zijspan »

Bij nieuwe wagens staat de co2 waarde er weer op, bij oudere wagens is dat niet gemeten voor Nederland denk ik?
Voor ons heb ik het nodig om onze camper in te voeren in Portugal, zonder de officiële waarde geen invoer, gemeten of niet in land van herkomst.
Op den duur komen we daar wel weer achter maar diverse dealers en de importeur geven voorlopig niet het juiste antwoord.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: CO2 waarde



Bericht door hathi »

Mss kun je hier iets mee,zeker als er in 2008,nog geen CVO of gegevens beschikbaar waren…..ik heb ergens gelezen,dat een 3 liter 209 gram uitstoot had,maar ik kan het niet terug vinden.

04681C11-1314-4ABA-86F0-5DFA6F5BF256.png
04681C11-1314-4ABA-86F0-5DFA6F5BF256.png (103.45 KiB) 236 keer bekeken
Hans
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: CO2 waarde



Bericht door Zijspan »

Dat had ik ook gevonden inmiddels, maar moet nog beetje officieel zijn hier, dat een dealer dat eens afdrukt op zijn briefpapier met koptekst fiat professionele of iveco of zo mooie stempels doen het ook goed.
Kan iemand dat maken? en in pdf naar mij sturen?
Ik kom graag in contact met jou die dat kan maken op de pc, mij lukt dat niet!
Wie weet zijn er dan meer collega campers die dat eens kunnen gebruiken?
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2460
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: CO2 waarde



Bericht door bently »

hathi schreef:
vr 25 jun 2021, 20:35
Mss kun je hier iets mee,zeker als er in 2008,nog geen CVO of gegevens beschikbaar waren…..ik heb ergens gelezen,dat een 3 liter 209 gram uitstoot had,maar ik kan het niet terug vinden 04681C11-1314-4ABA-86F0-5DFA6F5BF256.png
Hans, dat staat in de link door Seth_Space aangegeven, vorige pagina. Effe terug lezen.

Als de Fiat Ducato 250 met 2.3 multijet al 190 g CO2/km aangeeft, dan zou voor een 3.0 die 209 g/km wel eens juist kunnen zijn.

Fiat Ducato 2.3 https://www.autoscout24.nl/aanbod/fiat- ... d43d9c08da

Fiat Ducato 3.0 https://www.autoweek.nl/auto/67344/fiat ... tijet-180/
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: CO2 waarde



Bericht door Zijspan »

Inmiddels ben ik weer wat verder om de camper op Portugese plaat te krijgen, hier doen ze moeilijk over de 350 kg meer (3850kg op Nederlands kenteken)wat in Nederland wel mag en hier niet, de camper is totaal 4500 kg!
Hymer Portugal moet toestemming geven, maar dat is er niet!
Nu heeft de iveco importeur geholpen is nu opgelost ( het is hier wie kent wie)
Op naar volgende stap, hier belt de ene afdeling echt niet naar de volgende dat ziek jezelf maar uit.
Nu terug naar de Portugese rdw voor aanmelden voor de keuring, dan stempel op je formulier dan kan door naar de technische inspectie B.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Zijspan
Berichten: 2591
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Invoeren CO2-waarde?



Bericht door Zijspan »

Het heeft even geduurd maar vanmorgen kon in naar de technische keuring hier in Portugal met de camper, alle documenten voor elkaar, netjes in mapjes gedaan, camper bij lokale garage hier nog nagekeken, op naar de inspectie B ( invoerkeuring)
Koplampen te hoog die kon ikzelf terug draaien en verder werd de keuring afgewerkt, alles werd gemeten en genoteerd en veel meer.
Dan alles in hun systeem zetten duurde langer, de Coc had ik al eens naar Portugese taal vertaald dat hielp enorm ook een mee die de taal spreekt en de weg weet.
Na zeker 3 uur wachten krijgen we de goedkeuring mee.
Nu verder naar douane en Imt, alles digitaal indienen op de site van de finacas op je privé pagina.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Plaats reactie