Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80320
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door Dafluc »

Beste Anneh, een vriendelijk verzoek. Wil je als je rechtstreeks op een post reageert aub niet quoten. Dat is dan namelijk niet nodig. Het bericht staat er dan onnodig dubbel. Gebruik de knop Plaats reactie links onder. Quoten hoeft alleen als er al de nodige berichten tussen je antwoord en het bericht waarop je wilt reageren staan. Onze dank is groot :wink:
Afbeelding
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door anneh »

Bedankt voor je reactie.
Ik laat de remlicht schakelaar vervangen. En hopen dat het daarmee is opgelost.
Anders ga ik op zoek naar een Fiat Professional garage die over de juiste tools beschikt.

Het euvel wat jij beschrijft lijkt me niet de oorzaak aangezien de fiat van 2013 is.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door gjvonk »

Ik zou in jouw geval én én doen: Fiat Professional garage probleem uitleggen en vragen of ze het systeem willen uitlezen en ook de motormanagement software willen controleren op bugs (of updaten als dat mogelijk is) en dan pas eventuele onderdelen laten vervangen.

Je wil geen uitval van je motorvermogen meemaken tijdens een bergklim of in een tunnel.

Het is en blijft software en software kan beschadigd raken...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
anneh
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 18 apr 2021, 21:49

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door anneh »

Ik ga morgen kijken of of sensor vervangen kan worden. Deze is maar 15/20 euro
Want hier vlak bij is een fiat dealer.

En het lijkt me inderdaad een goed idee om daarna naar een fiat professional garage door te rijden om hem nog een keer te laten uitlezen.
Ducato2000
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 24 aug 2018, 20:09

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door Ducato2000 »

Ik zou graag horen of er een oplossing gevonden is. Ook voor een volgende keer als zo'n vraag langskomt.
Gebruikersavatar
Moeton
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 23 nov 2008, 20:55

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door Moeton »

Hallo,
Waarschijnlijk heeft het hier niets mee te maken, maar ik wil het wel even melden.
Als je een X aantal kilometers over je onderhouds beurt heen gaat (volgens mij 2000 km) dan reduceert het motor vermogen naar 70%.
Na de onderhouds beurt, door een erkende garage, is het vermogen uiteraard weer 100%.
Dit is mij nooit overkomen, maar werd mij medegedeeld door de garage waar ik onze camper in onderhoud heb.
Wie weet heb je hier iets aan.
Dethleffs GlobeBus T4 2013
Ducato 130 pk 2.3 jtd multijet.
Leven en laten leven.

Groeten,
Moeton.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door gjvonk »

Moeton schreef:Hallo,
Waarschijnlijk heeft het hier niets mee te maken, maar ik wil het wel even melden.
Als je een X aantal kilometers over je onderhouds beurt heen gaat (volgens mij 2000 km) dan reduceert het motor vermogen naar 70%.
Na de onderhouds beurt, door een erkende garage, is het vermogen uiteraard weer 100%.
Dit is mij nooit overkomen, maar werd mij medegedeeld door de garage waar ik onze camper in onderhoud heb.
Wie weet heb je hier iets aan.
Die ken ik nog niet; ik heb nu de 2e camper en de 2e personenauto waar de boordcomputer het onderhoudsinterval bij houdt, en bij zowel de camper als de personen auto heb 1x meegemaakt dat de garage vergeten was het onderhoudsinterval in de boordcomputer te resetten. Bij de huidige personen auto was ik te laat met het plannen van de afspraak. Resultaat: alleen herhalen van de waarschuwing, verder niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Ducato2000
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 24 aug 2018, 20:09

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door Ducato2000 »

Ben aardig ingevoerd maar heb nog nooit gehoord van vermogensbeperking als je over de beurt heen gaat.
Als je je een AdBlue systeem hebt en je hebt AdBlue leeggereden kun je niet meer starten maar dat is iets heel anders.
Zou graag documenten zien waaruit vermogensbeperking blijkt bij niet dealer onderhoud. Lijkt me vanuit de EG ook niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door Pienmajer »

Voor wat het waard is, je weet maar nooit : mijn Ducato uit 2012 ging in de noodloop in 2015, omdat in de dunne rubber slangetjes boven in het motorcompartinent door verwering een bijna onzichtbaar scheurtje zat.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door hurktoilet »

En voor wat het waard is. Ben jaar of tien jaar geleden vermogen compleet kwijt geraakt met een Renault personenwagen, veel rook uit de uitlaat, (type weet ik niet meer), op de takelwagen uit de Ardennen terug naar NL. De volgende ochtend belde mijn garage al snel, vrolijk lachend. Er was alleen een slangetje los geschoten...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door gjvonk »

Dat een camper goed en regelmatig onderhoud nodig heeft, staat buiten kijf. Dat een garagebedrijf een camperaar daarin adviseert . Dat een garage ook wil verdienen, . Maar toch wel bijzonder, de garage die collega Moeton voorlicht. Zoals ik het zie, is het òf onkunde van een receptiemedewerker die de klantcontacten doet, of het werkwoorddeel van het deelbare werkwoord 'voorlichten' moet hier door een ander werkwoord worden vervangen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk



Buscamper fan
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door travelscout »

Objectieve informatie begint met een rapport van het uitlezen.
Software slijt niet, de versie van jouw software dient bovendien ook op het rapport te staan.
Daarna kun je alle opties bespreken (zelfs hier op het forum of het fiat forum):

Geef bij opdracht tot uitlezen altijd aan, dat je alléén betaald na het overhandigen ervan.
Willen ze dat niet doen, zoek een garage die dat wel doet!
Paul.
Gebruikersavatar
DiffRental
Berichten: 1594
Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door DiffRental »

Een sensor zoals de remlichtschakelaar of b.v. De koppelingschakelaar kunnen hiervan heel goed de oorzaak zijn en zoals gezegd laten die geen foutcode zien als ze niet permanent stuk zijn en geen onlogische signalen uitsturen.

Heb je onlangs net voor je grote trip misschien nog iets ingebouwd, een radio met navigatie, een achteruitrij camera of zoiets dergelijks?
Later ingebouwde accessoires kunnen vaak ook voor vreemde storingen zorgen.
Groeten Peter
Eric-jan
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 14 mar 2021, 9:58

Re: Vermogen weg Fiat Ducato 130pk (2013)



Bericht door Eric-jan »

Onze bedrijfswagens citroen jumper hebben dit soms ook en fiat citroen is 2 pot nat ,het schijnt een slecht contact te zijn zeggen ze ergens in de grote zekeringen kast

Maar goed ik sta er niet met mijn neus boven op 😆
Plaats reactie