Verbruik Nespresso

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door Hoofdnoorman »

PaulBng schreef:
do 03 jun 2021, 17:35
Je weet dat ik eigenwijs ben, Rudy.

Dus ik heb het ding net in de camper gezet.
Omvormer aan. Water erin en aangezet.
Hij warmt het water op in ongeveer 15-20 seconden. Omvormer trekt dan 80A en de accu spanning zakt tot 12V en komt daarna weer terug.

Kopje eronder en op de knop groot kopje gedrukt. (Geen capsule bij de hand).

Stroom verbruik van de omvormer wisselt een paar keer tussen 4,3 en 80A. Duurt een seconde of 20.

Kopje vol met loeiheet water..

Nespresso geeft geen krimp.
Omvormer ook niet. Heb de ventilator niet gehoord...

En nu?

Paul
Paul, wees wijs met die omvormer. Ergens, een aantal jaren geleden had ik er ook zo een die volledig belast kon worden zonder trammelant. Hierover heb ik geschreven destijds. Ik ben dus een beetje voorbarig geweest met te zeggen van " Neen, dat gaat niet".
Als hij het nu ook doet met echt koud water en een koud apparaat, kun je hem gewoon gebruiken hoor. Veel plezier van jouw apparaat.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door PaulBng »

Dank Rudy.
Ik sta zaterdag/zondag weer op een camping.
Ik zal de paal laten voor wat het is en de ervaringen delen.

Mss is het inwendige van dat ding wel anders.

Deze is gemaakt door Krups. Je ziet ze van meerdere fabrikanten. Zou dat uitmaken?


Paul
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door Camperic »

Ik heb inmiddels een Victron multiplus 1600, dus dat zou geen probleem moeten zijn. De belasting van mijn 180Ah accu volgens mij wel, maar ik heb het nog niet geprobeerd.
PaulBng schreef:
do 03 jun 2021, 17:41
Ik twijfel tussen onder het plankje (dan staat ie precies klem en hoef ik alleen maar te zorgen dat ie niet verschuift, maar ik ben afzetruimte naast het keukenblok kwijt. Maar m'n oude koffiezetapparaatje kan blijven staan. Vraag is of dat nodig is, zie discussie met Rudy).

Of erop. Kost geen ruimte maar lastiger om te fixeren...
Volgens mij is de onderkant vlak genoeg om met dubbelzijdige tape vast te kunnen zetten. In dat geval zou ik verwijderbare tape nemen :wink:
Andere optie is klittenband met plakstrip.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door willemzon »

PaulBng schreef:
do 03 jun 2021, 17:35
Je weet dat ik eigenwijs ben, Rudy.

Dus ik heb het ding net in de camper gezet.
Omvormer aan. Water erin en aangezet.
Hij warmt het water op in ongeveer 15-20 seconden. Omvormer trekt dan 80A en de accu spanning zakt tot 12V en komt daarna weer terug.

Kopje eronder en op de knop groot kopje gedrukt. (Geen capsule bij de hand).

Stroom verbruik van de omvormer wisselt een paar keer tussen 4,3 en 80A. Duurt een seconde of 20.

Kopje vol met loeiheet water..

Nespresso geeft geen krimp.
Omvormer ook niet. Heb de ventilator niet gehoord...

En nu?

Paul
Maar Paul dan moet je accu wel helemaal vol zijn, als ik een bakkie wil zetten en mijn accu is zeg maar 80 %, dan zakt die kortstondig onder de 11 5 v. met het gevolg dat de aacus in de onderspanningsbeveiliging schiet. Ik moet wachten op een uur zon in de morgen, om de accu, 's bij te laden.

Gr willem.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door Hoofdnoorman »

PaulBng schreef:
do 03 jun 2021, 18:03
Dank Rudy.
Ik sta zaterdag/zondag weer op een camping.
Ik zal de paal laten voor wat het is en de ervaringen delen.

Mss is het inwendige van dat ding wel anders.

Deze is gemaakt door Krups. Je ziet ze van meerdere fabrikanten. Zou dat uitmaken?


Paul
Tsja, de Krups heb ik dus getest de Quigg uit elkaar gesloopt. Beiden hetzelfde, maar wel twee jaar geleden. Ook de Dolce Gusto werkt met hetzelfde principe met opwarming. Zoals je terug kon lezen had ik een Chineese 2 kw omvormer. Deze ging steeds enkele seconden in de storing. Uiteindelijk heeft Bertt een "Nederlands ondersteund" apparaat meegenomen van Omvormer.nl. Die ging helemaal berserk en de firma wilde nergens van weten en zei dat ik hem maar voor de rechter moest slepen.
Nu dus de NDS en die doet het uitstekend.
Overigens heb ik die Chinees ook nog liggen en die doet het gewoon met 2kw belasting van de verfstripper. Maar als ik die een paar keer snel aan en uit zet, gaat hij in storing. Duurt een seconde of 10 en dan reset hij automatisch weer.

Oh Willem Zon, hier kan er gewoon de koffie gemaakt worden op een hele kleine 45 Ah autoaccu hoor.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
myway
Berichten: 15455
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door myway »

Wat zorgt er dan voor dat de accu in onderbeveiliging komt?
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door willemzon »

Is volgens mij een beveiliging in het ebl block, als die waarneemt dat de accu, 's onder de 11.5 v schieten, dan schakelt hij automatisch de omvormer uit.

Het eea is vanaf carthago fabriek aangesloten.
Gr willem.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door PaulBng »

@Camperic Er zitten wel twee gaatjes onderin de behuizing waarmee ik hem vast zou kunnen zetten, maar dan krijg ik de kap er niet meer op. Vanonder uit een lange schroef zal niet lukken. Te fragiel.

Dus het zal inderdaad klittenband worden.

Kap gaat er weer op.
Compact ding.... AfbeeldingAfbeelding

Paul

Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15349
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door Hoofdnoorman »

Voor wat het waard is, ik heb nog één nieuwe Quigg Nespresso hier in de doos staan waar ik nog niet met de klauwen aan ben gekomen. 15 euro voor de liefhebber.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door PaulBng »

Door die ring kan tijdens het rijden nog iets om 'm op zijn plaats te houden. Blijft gelijk het bakje staan... Afbeelding

Paul

Druiven
Berichten: 52
Lid geworden op: do 03 nov 2011, 21:39

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door Druiven »

Zal even onze ervaring geven. Twee Varta LA95 accu's (95Ah), Victron 1600W omvormer, en een Nespresso. Hiermee laden we ook nog eens fiets accu's mee op.
We zetten s'morgens 4 koppen koffie an s'middags nog eens twee. We hebben nog nooit het voltage van de accu's te laag gehad om zelfs maar een waarschuwing te krijgen van de EBL (EBL119). Het laagste dat ik gezien heb was 11.2V, en dat was terwijl de accu's ver van vol waren (avond verbruik tv en lichten, en gedeeltelijk opladen van fiets accu's voor het koffie maken).
Ik ben de eerste die toegeeft dat dit de grenzen van de accu waarschijnlijk benadert (ik heb dit al eens eerder vermeld en kreeg op mijn kop van een ander forum lid). Maarrrrr, dit doen we nu al vijf jaar, nog steeds dezelfde accu's, en geen indicatie dat de accu's achteruit gaan zover. We gaan jaarlijks zo'n 40 dagen en nachten weg net de camper, en gebruiken de fiets de helft van de tijd, vaak op langere afstanden.
Als de accu's het morgen opgeven gaan we naar LFP. Voor mijn gevoel een goede run gehad zover met deze setup. Nogmaals, ik wil geen advies geven, alleen onze ervaring.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8862
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door kampo »

PaulBng schreef:
do 03 jun 2021, 23:09
Door die ring kan tijdens het rijden nog iets om 'm op zijn plaats te houden. Blijft gelijk het bakje staan...
Enkel een bakje ?
Ik zou er tijdens het rijden altijd een riempje of elastiek over heen doen. Je wilt het niet meemaken maar op die crashtests zie je wat er allemaal richting voorruit vliegt. In campers kom je regelmatig toestellen tegen die gewoon op een werkblad staan en helemaal niet vast. Dat is gewoon gevaarlijk.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22713
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door PaulBng »

Nee nee...

Blijft óók het bakje staan.
Tuurlijk wordt het hele ding vastgezet!


Paul
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Verbruik Nespresso



Bericht door Camperic »

PaulBng schreef:
do 03 jun 2021, 22:57
Er zitten wel twee gaatjes onderin de behuizing waarmee ik hem vast zou kunnen zetten, maar dan krijg ik de kap er niet meer op. Vanonder uit een lange schroef zal niet lukken. Te fragiel.

Dus het zal inderdaad klittenband worden.
:thumbup:
Druiven schreef:
vr 04 jun 2021, 4:44
Zal even onze ervaring geven. Twee Varta LA95 accu's (95Ah), Victron 1600W omvormer, en een Nespresso. Hiermee laden we ook nog eens fiets accu's mee op.
We zetten s'morgens 4 koppen koffie an s'middags nog eens twee. We hebben nog nooit het voltage van de accu's te laag gehad om zelfs maar een waarschuwing te krijgen van de EBL (EBL119). Het laagste dat ik gezien heb was 11.2V, en dat was terwijl de accu's ver van vol waren (avond verbruik tv en lichten, en gedeeltelijk opladen van fiets accu's voor het koffie maken).
Goed om deze praktijkervaring te weten :thumbup:
Ik kan monitoren wat het met de accuspanning doet, dus ga het in ieder geval ook proberen.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie