Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Mab58
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 14 mei 2021, 18:32

Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door Mab58 »

ZIjn er ook electrisch inklapbare spiegels verkrijgbaar voor de Transit 2006-2012 ?
Rij geregeld een smalle route waarbij ik telkens verwacht een boom of een tegenligger te raken.
Ben zelf nogal een rechtsrijder maar dat doet niet iedereen dus mijn idee was om tijdens die route, indien nodig, de spiegels in te klappen.
AadenAnke
Berichten: 13243
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door AadenAnke »

Met ingeklapte spiegels mag je niet rijden is ook onverstandig zie niet wat er achter/naast je zit

Gr. Aad
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door rijschoollucassen »

Niet om nou gelijk de moraalridder uit te hangen, maar die spiegels zitten er niet voor niets. Rijdend mag je die niet inklappen. Een inhalende motor zie je zo niet komen. Als je dan net een fietser voorbij gaat..... Ik zou proberen de arm zo los mogelijk te stellen, en verder rustig aan doen. Een brede tegenligger kun je eventueel afremmen door niet al te vroeg naar rechts te gaan.

Jaap

Edit, Aad was me voor...
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Mab58
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 14 mei 2021, 18:32

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door Mab58 »

Rijdt struktureel nooit zonder spiegels, ken het hele fenomeen niet, maar even snel inklapbaar kan voorkomen dat er een nieuwe gekocht moet worden. Tegenligger voorbij, spiegels weer uitgeklapt.
Begrijp eigenlijk niet hoe jullie erbij komen dat ik "gewoon" zonder spiegels zou rijden. Dan heb ik geen elec. inklapbaar nodig maar klap ik ze wel in als ik wegrijd.
Het is alleen voor die momenten dat ik een vrachtwagen of een trekker op die route tegen kom en op die manier "indien nodig" even het risico op noodzakelijke vernieuwing kan verkleinen .
En wat er eventueel achter me rijdt zie ik ook wel op het scherm van de camera achter. Maar dat is normaal gesproken niet meer dan een hulpje bij het parkeren en achteruit rijden.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door rijschoollucassen »

Is de echt krappe situaties, stapvoets of stilstaan, raam open en de spiegel even inklappen. Geeft gelijk rust en oogcontact met de andere bestuurder. Duimpje op en dood en door...

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door Wim Corduwener »

Campers zijn meestal gebouwd op het chassis van een bestelwagen en dan zijn spiegels blijkbaar een ondergeschikt onderdeel.

Afbeelding
Onze half-integraal is gebouwd op een Ford Transit en volgens mij zijn dit standaard bestelbus-spiegels. Omdat de opbouw wat breder dan een bestelbus is er wat aangefröbeld met een extra spiegeltje en ik weet niet of dit door door de fabrikant is gedaan of door de vorige eigenaar.

Afbeelding
Vanuit de bestuurder is het zicht ongeveer vergelijkbaar met een caravan achter je auto zonder caravanspiegels. Nu zit er een achteruitrijcamera op via m’n Garmin en een constante camera voor bumperklevers, maar goed zicht via spiegels vind ik belangrijker.

Om terug te komen op het onderwerp van dit draadje: deze spiegels zijn gewoon met de hand in klapbaar en dat werkt prima.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door FrankJC »

Zoals eerder geschreven>>>>>>Met ingeklapte spiegels mag je niet rijden :DD
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door FrankJC »

Mab58 schreef:
wo 26 mei 2021, 14:59
ZIjn er ook electrisch inklapbare spiegels verkrijgbaar voor de Transit 2006-2012 ?
Rij geregeld een smalle route waarbij ik telkens verwacht een boom of een tegenligger te raken.
Hoe smal is die route dan :?:
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door Meine »

Ik rijd in de Eifel met de schoolbus voornamelijk op erg smalle wegen. Mijn ervaring is dat de tegemoetkomende vrachtwagenchauffeur de spiegel even naar achteren haalt. Hij kan er met open raam veel beter bij als dat ik dat kan. En dan stapvoets, of eventueel nog langzamer elkaar voorbij. En meestal blijft het ene of de andere voertuig even wachten op een wat breder stukje om ruimte te geven.

Wat voor gloeiende haast heeft ts toch met zijn camper dat dit elektrisch moet? Of is hij voor z'n werk onderweg? :lol:
Mab58
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 14 mei 2021, 18:32

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door Mab58 »

Het lijkt me zinvoller om dit topic maar te sluiten. Blijkbaar is het beantwoorden van de vraag ondergeschikt aan bijkomende zaken.
Geen van de geleverde reacties betreft de oorspronkelijke vraag: " Zijn er ook electrisch inklapbare spiegels verkrijgbaar voor de Transit 2006-2012 ? ".
Men heeft blijkbaar meer de behoefte om iemand te leren rijden oid ? Daar heb ik in het geheel geen behoefte aan.
Mocht ik ooit weer een "onbedwingbare" behoefte hebben om hier een topic te starten dan zorg ik dat de vraagstelling zorgvuldiger is dan de huidige. Kort en zonder bijkomende dingen. Dat loopt alleen maar uit op een discussie zonder eind.

Bedankt voor de les.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door Atoz »

Misschien bestaan ze gewoonweg niet voor jouw model.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door Meine »

Helemaal mee eens, een zinloze niet bestaande optie voor een fictief probleem. Met een dergelijk hulpmiddel koop je geen rijvaardigheid.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door de Jonckheer »

Als je weet dat in die bouwjaren er op geen enkele auto elektrisch inklapbare spiegels bestonden weet je ook dat die voor jouw auto niet bestaan. Wil je dat zeker weten is één belletje naar de Ford dealer voldoende. Op die manier ontloop je een volstrekt zinloze discussie hier.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Electrisch inklapbare spiegels Transit MK7



Bericht door Bob Diesel »

En niemand die dan op z,n lange tenen trapt :idea:

Gewoon tips geven word niet gewardeerd
En ervaren als ,,Lesgeven,,
En ja dat doen we hier allemaal en allemaal leren we er constant iets van :bow:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie