Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door Kroppie »

ligt er aan of er iets in de camper zit waar je gevoelig voor bent, meten is weten, en willen weten is meten..

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door dieseltje+ »

Atoz schreef:
zo 16 mei 2021, 17:56
Test.... Enkel uit te voeren door mensen die dit willen geloven....
Je neemt een digitale multimeter en zet deze op de kleinste Volt stand
Neem thuis in je tuin, ver van alle elektronische/elektrische apparatuur in elke hand 1 van de meetpunten, op de metalen pin.
Lees en noteer het resultaat.

Wat is het resultaat op een andere plek, bv in je camper, als alles op staat...
Had dieseltje+ ook eens moeten proberen.
Want electrosmog bestaat wel degelijk en is zelfs meetbaar. Maar je moet er wel in willen geloven ;-)
Ik ken het. Meet wel vaker als ik gespannen ben :wink:
Die meting is leuk en je heb een gegeven, verandert alleen niks aan de situatie. Een systeem uitzetten van €20000 heeft weinig nut.
Het heeft niks met geloven te maken. Zijn gewoon feiten. De 1 is er gevoeliger voor dan een ander. Net als de mogelijke bijwerkingen van vaccins :-B
Als TS idd niks gebruikt, behalve het alarm zou het mij ook verbazen dat dit de oplossing is.
Proberen en je weet het!
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 873
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door FrankdB »

Atoz schreef:
zo 16 mei 2021, 17:56
Test.... Enkel uit te voeren door mensen die dit willen geloven....
Niet echt serieus dus....:-)

Frank
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door Kroppie »

heel serieus, maar velen willen/kunnen dit soort dingen nu eenmaal niet geloven, en nooit geschoten is altijd mis.

jos.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door Atoz »

Beste Frank
Ik ben een technicus!
Ik geloof dus enkel in wat ik meet.
Niet wat ik denk of voel of meen of geloof of....
Meten is weten en in dit geval ook een heel klein beetje willen meten (zegt Jos)
Feit is dat deze meting ''de gelovigen'' een idee geeft dat er iets is waarom het display een hoger cijfer aangeeft.
En natuurlijk kun je je altijd inbeelden dat de cijfers op je meet display veranderen.

Willen meten....

Edit.... Ga maar eens onder de hoogspanningskabel staan met je meetapparaat.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door dieseltje+ »

Je kan gaan meten. Zegt weinig voor jezelf. De 1 krijgt wel last bij bepaalde waardes een ander met dezelfde gemeten waarde heeft nergens last van.
Maar idd....het motto is : meten is weten. En ja je schrikt van de waarde onder een hoogspanningskabel.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door iSonic »

Maar er bestaat ook zoiets als causaal verband. Het feit dat je wat meet wil ik best geloven maar jij linkt daar allerlei gevolgen aan. Dan kun je meten is weten blijven roepen tot je een ons weegt maar feit blijft dat de relatie tussen dat wat gemeten wordt en het symptoom heel discutabel is.

Als ik jou lijn doortrek kan ik ook iemand met een gebroken been een multi meter in zijn handen duwen en zeggen: zie je wel, meten is weten!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door PaulBng »

dieseltje+ schreef: Verleden een GPS systeem gehad op een landbouw voertuig en had dezelfde klachten. Dat betreffende systeem is ondertussen weg. En hoofdpijn klachten zijn ook weg.
Bijzonder. Een GPS systeem ontvangt alleen signalen, net als een radio. Zendt niets uit. Communiceert niet met die satellieten.

Hoe kan dat dan?


Paul
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door dieseltje+ »

@iSonic
Wie bedoel je met " jij linkt daar allerlei gevolgen aan " ?

Paul.

Een normaal GPS systeem zoals we allemaal kennen?
In mijn geval gaat hey om een rechtrijsysteem. Met RTK. Google is je vriend :wink:
Kan je wel een handleiding laten zien voor het plaatsen van de antennes e.d. i.v.m. straling voor de bestuurder.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door iSonic »

De hoofdpijn van TS wordt gelinkt aan een potentiaal verschil gemeten tussen de handen en 'electrosmog'.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door PaulBng »

@dieseltje+ Da's dan een ander verhaal..


Paul
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door AadenAnke »

Electromagnetischestraling bestaat bij verschillende OV bedrijven zijn er metingen verricht aan welke hoeveelheid het personeel wordt bloot gesteld door alle aanwezige apparatuur er is geen veilige norm vast gesteld maar o.a. je mobile telefoon geeft deze straling af maar ook je computer en IPad wel is bekend dat de hoeveelheid straling de laatste jaren vele malen over de kop is gegaan. Sommige mensen hebben er last van maar bij gebrek aan een wetenschappelijk vastgestelde veilige norm :?: een bepaald type hoortoestellen schijnt er door gestort te worden. Er is waargenomen dat insecten zich bij hoge concentraties onverklaarbaar vreemd gedragen maar de oorzaak is niet wetenschappelijk vast gesteld :?: in de toekomst zullen we er vast meer en meer van gaan horen. Er zijn wetenschappers en doktoren die vermoeden dat het kan lijden tot vormen van o.a. hersentumoren maar of je het met een simpele multi meter kan meten betwijfel ik? Dat je er statische lading van het lichaam ermee kan meten geloof ik wel.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door EasyBee »

dieseltje+ schreef:
zo 16 mei 2021, 19:39
Je kan gaan meten. Zegt weinig voor jezelf. De 1 krijgt wel last bij bepaalde waardes een ander met dezelfde gemeten waarde heeft nergens last van.
Maar idd....het motto is : meten is weten. En ja je schrikt van de waarde onder een hoogspanningskabel.
Als je de kans krijgt, ga dan eens meten op een dag met een lage relatieve vochtigheid (of gewoon een dag dat het al een aantal dagen niet geregend heeft) en daarna op een mistige dag of bij motregen, als die draden zo lekker zoemen en knetteren. Dan schrik je pas echt.

@FrankieSchoen : Wat zit er onder de bestuurdersstoel? Huishoudaccu? Omvormer? Of zit daar helemaal niets?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht



Bericht door de Jonckheer »

Het verbaasd mij dat Yomanda nog niet voorbij is gekomen. Die kan dan de camper "instralen", probleem opgelost! Ach, een beetje hokus pokus moet kunnen op ze zondagavond, toch? Jammer dat het al Halloween geweest is. :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Plaats reactie