Is je collega dan een ergonoom? Nee - zonder gekheid, je kan zelf, of iemand anders, kan wel vinden dat je zithouding wel goed is, alleen een professional kan dat écht! Uit eigen ervaring, het loont zeker de moeite om een ergonoom hier naar te laten kijken, zo duur is dat toch ook weer niet.FrankieSchoen schreef: ↑zo 16 mei 2021, 9:05Wel kan ik nog eens een keer stilstaand met draaiende motor een tijdje erin gaan zitten. Dan zou echt alleen het rijden overblijven, een soort naijl wagenziekte effect, of inderdaad de rijhouding. Dat is wel de moeite om uit te zoeken, maar niet om jullie reacties teniet te doen, dit is echt een kleine kans, gezien ik hier al meerdere keren op gelet heb en ook een collega mee naar heb laten kijken.
Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5, testrit ter vergelijk gezocht
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
@Frankieschoen: je vergelijkt het rijden met je gewone auto met het rijden met de camper en geeft aan dat je daar het hoofdpijn probleem niet ervaart dus dat je geen bril nodig hebt. Behalve een echte ergonoom mee laten kijken, is idd ook een bezoekje aan een opticien nog een mogelijkheid die ik niet over zou slaan. Je zithouding achter het stuur van een personenauto is per definitie meer achterover en je kijkt meer rechtuit. In een camper zit je meer rechtop en door de hogere zitpositie kijk je automatisch meer naar beneden omdat een groot deel van de overige verkeersdeelnemers uit lagere voertuigen bestaat dan waarin je zelf zit. Het scheelt nogal of je alle visuele informatie op 'neushoogte' of op 'bureaubladhoogte' gepresenteerd krijgt. Dat kan dus wel degelijk een rol meespelen in de moeite die je ogen/hersenen moeten doen om informatie 'scherp te stellen en te verwerken'.
Ook nog niet besproken: je hebt een alkoof camper, in hoeverre kun je de chauffeurs stoel eigenlijk verstellen, of zit de rugleuning van de dinette in de weg? Mijn partner heeft van het werk een Dacia Dokker bestel uitvoering met een gesloten tussenwand. Dit beperkt de mogelijkheden om een goede zitpositie te vinden enorm! Daar hebben we beiden last van, we gebruiken dat ding ondanks dat het wel mag en kan, om die reden privé echt bijna nooit (hooguit naar de bouwmarkt of de milieustraat op 1 km afstand of naar de Ikea op 10 km afstand omdat er iets groots op de imperial mee moet).
Het rijden in een anders ingedeelde camper zou dit wel eens zichtbaar kunnen maken. Met anders ingedeeld bedoel ik dan vooral een indeling met een 'vrijstaande' bestuurdersstoel, dat kan bij indelingen met een halve dinette, een L-zithoek of een langsbank indeling.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Ook nog niet besproken: je hebt een alkoof camper, in hoeverre kun je de chauffeurs stoel eigenlijk verstellen, of zit de rugleuning van de dinette in de weg? Mijn partner heeft van het werk een Dacia Dokker bestel uitvoering met een gesloten tussenwand. Dit beperkt de mogelijkheden om een goede zitpositie te vinden enorm! Daar hebben we beiden last van, we gebruiken dat ding ondanks dat het wel mag en kan, om die reden privé echt bijna nooit (hooguit naar de bouwmarkt of de milieustraat op 1 km afstand of naar de Ikea op 10 km afstand omdat er iets groots op de imperial mee moet).
Het rijden in een anders ingedeelde camper zou dit wel eens zichtbaar kunnen maken. Met anders ingedeeld bedoel ik dan vooral een indeling met een 'vrijstaande' bestuurdersstoel, dat kan bij indelingen met een halve dinette, een L-zithoek of een langsbank indeling.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
Ja de zithouding kan veel spierspanning veroorzaken en voorkomen maar ook trillingen of gewoon tocht en daar mee dan weer hoofdpijn. Iets veranderen in de bandenspanning kan al een wereld van verschil maken. Zelfs als je zithouding 100% is kan er door dat je normaal niet helemaal goed zit dit klachten geven. Een keer langs de opticien zou ik zeker doen maar ook de bandenspanning een keer naar kijken (we hebben hier op het forum een specialist die waarschijnlijk er wel een mening over wil geven ik meen Jaditus?) misschien een keet de wielen laten balanceren allemaal opties beginnen bij de simpelste opticien en banden spanning
Gr. Aad
Gr. Aad
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:51
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
De zithoek zit niet erg in de weg, ik vind mijn zitpositie iig subjectief wel prima bevallen. Stoel kan ver genoeg naar achteren ed. Ik snap alle adviezen, dank daarvoor, maar zou ook graag eens rijden in een vergelijkbare camper, eentje dagje huren kan ook, die zag ik als tip ook voorbij komen.
Heb ook al wel gespeeld met de luchtvering, van maximale druk tot minimum, geen verschil helaas.
Heb ook al wel gespeeld met de luchtvering, van maximale druk tot minimum, geen verschil helaas.
- Jan van Gemert
- Berichten: 109
- Lid geworden op: ma 23 mar 2015, 20:41
- Locatie: Gemert
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
Heb je al eens iemand anders een paar uur in je camper laten rijden?
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
Even in een andere hoek....
Gebruik je veel gsm, radio, gps, wifi, hotspot, dat soort zaken wat continu aan staat tijdens het rijden? Of antennes dichtbij je zit positie?
Verleden een GPS systeem gehad op een landbouw voertuig en had dezelfde klachten. Dat betreffende systeem is ondertussen weg. En hoofdpijn klachten zijn ook weg. Nadien was ik niet de enige.
Gebruik nog steeds GPS systemen op de voertuigen. Zonder klachten.
Leuk alle hulpmiddelen en de mogelijkheden maar je lijf word soms net een magnetron
Gebruik je veel gsm, radio, gps, wifi, hotspot, dat soort zaken wat continu aan staat tijdens het rijden? Of antennes dichtbij je zit positie?
Verleden een GPS systeem gehad op een landbouw voertuig en had dezelfde klachten. Dat betreffende systeem is ondertussen weg. En hoofdpijn klachten zijn ook weg. Nadien was ik niet de enige.
Gebruik nog steeds GPS systemen op de voertuigen. Zonder klachten.
Leuk alle hulpmiddelen en de mogelijkheden maar je lijf word soms net een magnetron
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
Test.... Enkel uit te voeren door mensen die dit willen geloven....
Je neemt een digitale multimeter en zet deze op de kleinste Volt stand
Neem thuis in je tuin, ver van alle elektronische/elektrische apparatuur in elke hand 1 van de meetpunten, op de metalen pin.
Lees en noteer het resultaat.
Wat is het resultaat op een andere plek, bv in je camper, als alles op staat...
Had dieseltje+ ook eens moeten proberen.
Want electrosmog bestaat wel degelijk en is zelfs meetbaar. Maar je moet er wel in willen geloven
Je neemt een digitale multimeter en zet deze op de kleinste Volt stand
Neem thuis in je tuin, ver van alle elektronische/elektrische apparatuur in elke hand 1 van de meetpunten, op de metalen pin.
Lees en noteer het resultaat.
Wat is het resultaat op een andere plek, bv in je camper, als alles op staat...
Had dieseltje+ ook eens moeten proberen.
Want electrosmog bestaat wel degelijk en is zelfs meetbaar. Maar je moet er wel in willen geloven
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
stand mV, of mA ?
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
merci
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:51
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
Beste Karel, goede tip, nooit aangedacht eigenlijk. Nu gebruiken we niks qua WiFi etc. Wel zit er een alarm in, wat we nooit gebruiken, geen idee hoe zoiets werkt, maar kan iig de zekering er eens uittrekken.
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
heb je een multimeter?, zo ja, meet dan eerst eens.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:51
Re: Hoofdpijn mysterie Peugeot J5: testrit ter vergelijk gezocht
Maar dan krijg je niet alleen hoofdpijn in je camper!?Atoz schreef: ↑zo 16 mei 2021, 17:56Test.... Enkel uit te voeren door mensen die dit willen geloven....
Je neemt een digitale multimeter en zet deze op de kleinste Volt stand
Neem thuis in je tuin, ver van alle elektronische/elektrische apparatuur in elke hand 1 van de meetpunten, op de metalen pin.
Lees en noteer het resultaat.
Wat is het resultaat op een andere plek, bv in je camper, als alles op staat...
Had dieseltje+ ook eens moeten proberen.
Want electrosmog bestaat wel degelijk en is zelfs meetbaar. Maar je moet er wel in willen geloven