Hallo allemaal,
Wij zitten met het volgende probleem. Onze J5 schakelt prima in elke versnelling behalve uit zn 5 wanneer we minder dan 70km/u rijden. Daar boven lukt het wel, soms met wat moeite.
Ik heb een avondje zitten googlen maar kan niets vinden. Wel veel problemen van mensen die met een permanent vaste versnelling zitten maar dat is dus niet het geval.
Hebben jullie een idee? Ik ben handig dus vind het niet erg als de boel open moet (wat ik wel verwacht )
Groetjes,
Matthijs
Peugeot J5 2.5D vast in de 5 onder de 70km/u
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: za 09 jun 2018, 16:56
- Bas vd laar
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Peugeot J5 2.5D vast in de 5 onder de 70km/u
Komt vaker voor, vast zitten in 5 of eruit springen.
Linkervoorwiel eraf halen en kapje van de bak eraf, dan kun je de 5 vervangen.
Bak hoeft er niet af.
Onder de 70 in de 5 is trouwens om problemen vragen, dan krijg je deze klachten zo weer.
Linkervoorwiel eraf halen en kapje van de bak eraf, dan kun je de 5 vervangen.
Bak hoeft er niet af.
Onder de 70 in de 5 is trouwens om problemen vragen, dan krijg je deze klachten zo weer.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: za 09 jun 2018, 16:56
Re: Peugeot J5 2.5D vast in de 5 onder de 70km/u
Onder de 70 in zn 5 doen we idd niet. Het is meer vervelend wanneer je afremt voor een stoplicht bijvoorbeeld. Moet echt alles vervangen worden aan de 5 dan? Of alleen de synchros?
- Bas vd laar
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: za 09 jun 2018, 16:56
Re: Peugeot J5 2.5D vast in de 5 onder de 70km/u
en vervangen/, minimaal het grote tandwiel en de schakelmof met de synchromesh ring, de kleine tandjes op het tandwiel en in de schakelmof zijn op elkaar ingelopen en dat geeft het probleem, en komt door het te langzaam rijden in 5, door de speling op die tandjes en bij lage toeren de niet eenparige draaisnelheid van de motor(zo noemt men het) slaan die tandjes tegen elkaar en veranderen van vorm waardoor vastzitten of er uitspringen het gevolg is.
maar alleen het grote tandwiel vervangen en niet het kleine kan [zal] een geluidsprobleem geven, gieren e.d.
meeste leveranciers van dat spul bieden komplete sets aan, 2 tandwielen , schakelmof met synchroring, schakelvork, 2 moeren en de eventuele vulring.
jos
maar alleen het grote tandwiel vervangen en niet het kleine kan [zal] een geluidsprobleem geven, gieren e.d.
meeste leveranciers van dat spul bieden komplete sets aan, 2 tandwielen , schakelmof met synchroring, schakelvork, 2 moeren en de eventuele vulring.
jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op zo 16 mei 2021, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: za 09 jun 2018, 16:56
Re: Peugeot J5 2.5D vast in de 5 onder de 70km/u
Bedankt Jos!
Dan vervang ik gewoon de hele boel
Moet wel lukken, ziet er niet heel spannend uit
Dan vervang ik gewoon de hele boel
Moet wel lukken, ziet er niet heel spannend uit