Luifel en instapbewegingen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Luifel en instapbewegingen



Bericht door TestCase »

hathi schreef:Waarom zou je de luifel vast zetten,met spanbanden,als het niet waait,als ik ergens heen ga draai ik de luifel zowiezo altijd in,..het is niet zo veel moeite,als die spanbanden monteren,of je moet te lui zijn,dan laat je alles over aan de eventuele wind,dat kan ook, maar dat risico loop ik niet ,zoals gezegd 2 minuten werk,en je hoeft onderweg,bij wind,ook niet steeds aan je luifel te denken :-B
En die windhoos kwam over op een windstille dag, totaal onverwacht! Stond net in de camper om iets te drinken te pakken.

Ik laat me niet meer verrassen. Draaide altijd al de luifel in wanneer we weggingen.


\\Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
TonyFeestneus
Berichten: 117
Lid geworden op: vr 27 sep 2019, 10:17

Re: Luifel en instapbewegingen



Bericht door TonyFeestneus »

Vandaar dus mijn vraag hoe het beste te doen, of hoe anderen het doen.

Als er een keer water is binnengekomen word je vanzelf iets voorzichtiger hiermee. Ik zie de camper op en neer bewegen met instappen, ik zie de luifel dus ook bewegen en vervolgens vraag ik me dan af hoe het beste te werk te gaan. Ook heb ik niet eerder een luifel met armen gehad die vast konden.

Maar de luifel vastsjorren met banden naar voren en als je de luifelarmen vast hebt gezet, levert dit wel extra krachten op op de luifelbevestiging.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Luifel en instapbewegingen



Bericht door hathi »

Juist,ik probeerde mijn manier uit te leggen,wat anderen doen,interesseert me niet zo,en ja als ik instap,gaat ook mijn camper,wat op en neer,en ook de luifel,als je nu alles gaat fixeren,gaat er iets kapot,vandaar zitten er dikwijls ook veren a/d span banden,als men die wel gebruikt, alleen het water binnenkomen begrijp ik niet?
Hans
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Luifel en instapbewegingen



Bericht door Hoofdnoorman »

Bij mij gaat normaliter de camper op poten, de luifel uit en flinke stormbanden met 50 cm T-stalen haringen vast. Vijf maand later gaat hij weer in. En die heeft al wat stormen meegemaakt.

Twee jaar geleden was ik op aankoopreis voor een andere camper en ging met stralende zon bij Enkirch de CP op. Ik doe de luifel uit en, in enkele seconden betrok het weer en was er geen tijd meer de luifel vast te zetten of te schoren. Hij zou mij bijna over het dak klappen als er niet een ander forumlid aan ging hangen.

Dus bij mij, luifel uit, dan zekeren.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Plaats reactie