in nederland geeft zuks geen problemen?, gewoon verhuizen dus.
jos
Hulpvering toevoegen in België: zucht!
Re: Hulpvering toevoegen in België: zucht!
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: do 10 dec 2020, 10:35
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 0:10
- Locatie: Herentals (B)
Re: Hulpvering toevoegen in België: zucht!
Als er op het coc attest staat dat er 1 bladveer onder zit (soms zelfs met de dikte erbij) en je monteert een set met 2 bladveren is dit ook afkeur.
- DiffRental
- Berichten: 1594
- Lid geworden op: wo 14 feb 2018, 17:33
Re: Hulpvering toevoegen in België: zucht!
Mijn COC vermeld nergens de aantal bladveren.
De heavy uitvoering kun je zowel met 1 als met 2 bladveren krijgen, het heeft niets met laadgewicht van doen.
Het is een comfort optie voor bussen die vooral veel leeg rijden, de 2e bladveer gaat pas iets doen als de bus volgeladen is.
Dus een comfortabelere bus als je weinig gewicht meeneemt.
Mijn L4 light had maar 1 bladveer, heb er een verzwaarde hulpbladveer bij gelegd, geen discussie bij de keuring en een bus die weer een beetje veerweg heeft tijdens het rijden. Kosten gelijk aan die van een setje hulpspiraalveren.
Mijn voorvering is standaard en voldoet nog. Zou ik ze ooit vervangen door verzwaarde veren dan zorg ik er voor dat het er origineel uitziet.
Met zoveel dingen in België, maak het jezelf niet te moeilijk door alles te vragen of volgens de regeltjes van de wet te doen.
De heavy uitvoering kun je zowel met 1 als met 2 bladveren krijgen, het heeft niets met laadgewicht van doen.
Het is een comfort optie voor bussen die vooral veel leeg rijden, de 2e bladveer gaat pas iets doen als de bus volgeladen is.
Dus een comfortabelere bus als je weinig gewicht meeneemt.
Mijn L4 light had maar 1 bladveer, heb er een verzwaarde hulpbladveer bij gelegd, geen discussie bij de keuring en een bus die weer een beetje veerweg heeft tijdens het rijden. Kosten gelijk aan die van een setje hulpspiraalveren.
Mijn voorvering is standaard en voldoet nog. Zou ik ze ooit vervangen door verzwaarde veren dan zorg ik er voor dat het er origineel uitziet.
Met zoveel dingen in België, maak het jezelf niet te moeilijk door alles te vragen of volgens de regeltjes van de wet te doen.
Groeten Peter