Ervaring met dit type generator?
Re: Ervaring met dit type generator?
Ik lees in de specs van de Hyundai; 4 uur stroom op een volle brandstoftank, de tankinhoud is 4,1 ltr, verbruik ruim 1 ltr per uur, da's toch niet echt zuinig vind ik.
Re: Ervaring met dit type generator?
Ik volg dit draadje met belangstelling omdat ik ook al eens overwogen heb om een klein aggregaatje voor noodgevallen mee te nemen. Juist omdat het voor noodgevallen is, zou het brandstofverbruik niet mijn belangrijkste keuze argument zijn.
Onder noodgevallen versta ik: genoeg stroom draaien om de avond en nacht door te komen als de hh accu's om wat voor reden dan ook te leeg blijken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Onder noodgevallen versta ik: genoeg stroom draaien om de avond en nacht door te komen als de hh accu's om wat voor reden dan ook te leeg blijken.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Buscamper fan
Re: Ervaring met dit type generator?
Daarom had ik ook de dB meter erbij gehouden.
Maar het is niet alleen het geluidsvolume ook het soort geluid speelt een grote rol.
Bij de Denqbar was het echt het geluid wat leek op een motortje en bij de Honda's en ook bij de nieuwe is het meer een regelmatige brom.
Maar het is niet alleen het geluidsvolume ook het soort geluid speelt een grote rol.
Bij de Denqbar was het echt het geluid wat leek op een motortje en bij de Honda's en ook bij de nieuwe is het meer een regelmatige brom.
Re: Ervaring met dit type generator?
Ik weet niet welke specs jij gelezen hebt maar deze heeft een tank van 2,1 liter en daar draait hij vier uur op.
Da's maar ½ liter per uur.
Nu weet ik niet of dat bij vollast is natuurlijk.
Re: Ervaring met dit type generator?
Dat is ook precies de reden voor mij en dit is een mooi compact aggregaatje wat lekker rustig draait.gjvonk schreef: ↑vr 21 mei 2021, 5:23Ik volg dit draadje met belangstelling omdat ik ook al eens overwogen heb om een klein aggregaatje voor noodgevallen mee te nemen. Juist omdat het voor noodgevallen is, zou het brandstofverbruik niet mijn belangrijkste keuze argument zijn.
Onder noodgevallen versta ik: genoeg stroom draaien om de avond en nacht door te komen als de hh accu's om wat voor reden dan ook te leeg blijken.
Hij hoeft maar ongeveer 25 tot 30% van zijn kunnen te leveren en draait dan lang niet volaan.
Ook een nette prijs €264,= tegenover een Honda die rond de €900,= kost.
Omdat hij maar heel weinig gebruikt wordt gooi ik er wel Aspen in om geen startproblemen te hebben na lange stilstand.
Re: Ervaring met dit type generator?
Dat is zijn grotere broertje de 1800 watt uitvoering, ik had het over de 800watt.
https://www.vanmelis.nl/powerkick-800-i ... -generator
Of met Hyundai cover.
https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... r/10039773
https://www.vanmelis.nl/powerkick-800-i ... -generator
Of met Hyundai cover.
https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... r/10039773
Re: Ervaring met de Powerkick 800 aggregaat
Voor geïnteresseerden hierbij even mijn ervaringen. Ik heb deze Powerkick anderhalf jaar en aangeschaft voor noodgevallen. In de herfst wel eens nodig gehad en dan deed hij zijn werk prima, maar Loodzuur huishoudaccu's laden vraagt wel veel tijd en vol krijgen doe je hem er niet mee. Na deze zomer heb ik een DIY LifePO4 accu van 200 Ah in elkaar gezet. Laden gaat daarmee op 18 amp via de ebl. Ik heb vervolgens nog een 30 amp Victron IP22 Blue Smart als 2e lader op de Lifepo4 aangesloten. Toch maar even getest hoe de Powerkick zich hield. Ik heb de accu half ontladen en toen de Powerkick aangezet. Samen gebruiken de ebl en de Victron in mijn geval 704 watt continue. Met dit wattage laad ik met 46amp laadstroom. Zo kan ik in noodgevallen in een uurtje aardig wat bijladen.
Hymer B674 SL