Ervaring met dit type generator?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Ervaring met dit type generator?



Bericht door FrankJC »

Ik lees in de specs van de Hyundai; 4 uur stroom op een volle brandstoftank, de tankinhoud is 4,1 ltr, verbruik ruim 1 ltr per uur, da's toch niet echt zuinig vind ik.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9175
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Ervaring met dit type generator?



Bericht door gjvonk »

Ik volg dit draadje met belangstelling omdat ik ook al eens overwogen heb om een klein aggregaatje voor noodgevallen mee te nemen. Juist omdat het voor noodgevallen is, zou het brandstofverbruik niet mijn belangrijkste keuze argument zijn.

Onder noodgevallen versta ik: genoeg stroom draaien om de avond en nacht door te komen als de hh accu's om wat voor reden dan ook te leeg blijken.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Ervaring met dit type generator?



Bericht door Cee Pee »

Daarom had ik ook de dB meter erbij gehouden.
Maar het is niet alleen het geluidsvolume ook het soort geluid speelt een grote rol.
Bij de Denqbar was het echt het geluid wat leek op een motortje en bij de Honda's en ook bij de nieuwe is het meer een regelmatige brom.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Ervaring met dit type generator?



Bericht door Cee Pee »

FrankJC schreef:
vr 21 mei 2021, 0:12
Ik lees in de specs van de Hyundai; 4 uur stroom op een volle brandstoftank, de tankinhoud is 4,1 ltr, verbruik ruim 1 ltr per uur, da's toch niet echt zuinig vind ik.
Ik weet niet welke specs jij gelezen hebt maar deze heeft een tank van 2,1 liter en daar draait hij vier uur op.
Da's maar ½ liter per uur.
Nu weet ik niet of dat bij vollast is natuurlijk.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Ervaring met dit type generator?



Bericht door Cee Pee »

gjvonk schreef:
vr 21 mei 2021, 5:23
Ik volg dit draadje met belangstelling omdat ik ook al eens overwogen heb om een klein aggregaatje voor noodgevallen mee te nemen. Juist omdat het voor noodgevallen is, zou het brandstofverbruik niet mijn belangrijkste keuze argument zijn.

Onder noodgevallen versta ik: genoeg stroom draaien om de avond en nacht door te komen als de hh accu's om wat voor reden dan ook te leeg blijken.
Dat is ook precies de reden voor mij en dit is een mooi compact aggregaatje wat lekker rustig draait.
Hij hoeft maar ongeveer 25 tot 30% van zijn kunnen te leveren en draait dan lang niet volaan.
Ook een nette prijs €264,= tegenover een Honda die rond de €900,= kost.
Omdat hij maar heel weinig gebruikt wordt gooi ik er wel Aspen in om geen startproblemen te hebben na lange stilstand.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1418
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Ervaring met dit type generator?



Bericht door FrankJC »

Cee Pee schreef:
vr 21 mei 2021, 7:50
Ik weet niet welke specs jij gelezen hebt
Deze>>>>https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... r/10039779
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Ervaring met dit type generator?



Bericht door Cee Pee »

Dat is zijn grotere broertje de 1800 watt uitvoering, ik had het over de 800watt.

https://www.vanmelis.nl/powerkick-800-i ... -generator

Of met Hyundai cover.

https://www.praxis.nl/gereedschap-insta ... r/10039773
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
rcraats
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 26 okt 2014, 8:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Ervaring met de Powerkick 800 aggregaat



Bericht door rcraats »

Voor geïnteresseerden hierbij even mijn ervaringen. Ik heb deze Powerkick anderhalf jaar en aangeschaft voor noodgevallen. In de herfst wel eens nodig gehad en dan deed hij zijn werk prima, maar Loodzuur huishoudaccu's laden vraagt wel veel tijd en vol krijgen doe je hem er niet mee. Na deze zomer heb ik een DIY LifePO4 accu van 200 Ah in elkaar gezet. Laden gaat daarmee op 18 amp via de ebl. Ik heb vervolgens nog een 30 amp Victron IP22 Blue Smart als 2e lader op de Lifepo4 aangesloten. Toch maar even getest hoe de Powerkick zich hield. Ik heb de accu half ontladen en toen de Powerkick aangezet. Samen gebruiken de ebl en de Victron in mijn geval 704 watt continue. Met dit wattage laad ik met 46amp laadstroom. Zo kan ik in noodgevallen in een uurtje aardig wat bijladen.
Hymer B674 SL
Plaats reactie