Beste plaats voor Maxxfan?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door kampo »

Je kan niet zomaar vergelijken. :-B maar wel interessant om er eens bij stil te staan.
Sommigen hebben geen last van takken want blijven daar weg...
Mijn Gebo Flushline scheepsluiken zijn slechts 24mm hoog. De solar panelen steken 45mm boven het dak uit. Vooraan is er een bumper/spoiler.
Totale hoogte is 346cm wat veel lager is als vergelijkbare voertuigen.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door Zwerfsteen »

Maar goed, de vraag is hier wat de beste plaats voor een Maxxfan is en niet wat je er van vindt en of hij hoog of laag is.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door kampo »

Beste plaats is vooraan voor afzuiging van keukenluchtjes.
En achteraan is best om te slapen.
Dus 2 stuks :-B
Bovendien moet je rekening houden met de togen die je niet mag snijden en het maximale aantal solarpanelen.
Als je slechts 1 Maxxfan kan monteren zou ik hem net voor het bed willen.
Groeten Kampo
ajgombert
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 13:28

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door ajgombert »

Beste mensen,

Hartelijk dank voor jullie reacties. Sluiten aardig aan bij het idee dat ik had: achterin boven het bed. Dat gaan we dus doen
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door gjvonk »

@Kampo: de meeste campers zijn niet uitgerust met luiken zoals jij ze hebt, maar hebben Mini- en Midi-Heki dakluiken...ten opzichte van die luiken scheelt de hoogte van een Maxxfan nagenoeg niets.

Waarschijnlijk zijn de scheepsluiken die in jouw camper zitten ook wat prijziger dan de Heki's en beloopbaar?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door kampo »

@gjvonk
De prijs van dakluiken en dak ventilatoren ?
Zelf ben ik er nog steeds van overtuigd dat de meeste zelfbouwers kwaliteit willen en niet enkel de goedkoopste spullen, in tegenstelling tot wat je hier soms moet lezen.
Wat de juiste prijs betref, die moet je vergelijken. Een Gebo kan goedkoper zijn als een Dometic Heki. In je prijs vergelijking moet je de montage en afwerkingstoebehoren meenemen.

Net zo in je prijsvergelijking tussen een Airxcel Maxxfan de luxe, een Fiamma Turbovent of Dometic Fantastic Vent. Als die niet passen op een ribbeldak zul je het passend moeten maken. Er is ook een verduisterings rollo beschikbaar. Eventueel ook nog iets doen voor de rijwind of de takken.
Een beter product is in veel gevallen de betere investering. De goede montage en afwerking zijn een aardige klus. Mag niet lekken en moet er netjes uitzien. Wat ben je dan met 100 euro goedkoper ?
Productkennis houdt in dat je goed geïnformeerd bent en zowel de voor als de nadelen kent.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door gjvonk »

Daar kan ik het uiteraard alleen maar mee eens zijn, maar ieder stelt verschillende eisen en kijkt verschillend aan tegen prijzen en de waarde van investeringen. Ik kan me ook voorstellen dat je uiteindelijke gebruiksdoel meeweegt in de onderdelen die je toepast: waar moet het tegen bestand zijn? Ik blijf uit de buurt van takken, kom hooguit op wegen met een halfverharding en blijf op gebaande wegen in redelijk gecultiveerde gebieden. Voor mij volstaan dus een 4x2 onderstel, kunststof ramen en luiken, niet zoveel bodemvrijheid. Als je een rondreis door b.v. Afrika plant waarbij je ook dwars door de jungle wil, kan ik me goed voorstellen dat je andere eisen én aan je basisvoertuig stelt (4×4 en een flinke bodemvrijheid) én aan vensters, dakluiken en sterkte van de opbouw in het algemeen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door Camperic »

Mee eens :thumbup:

Overigens kan ik uit eigen ervaring vertellen dat de kap van de Maxxfan bestand is tegen kettingen die een hoogtebeperking aangeven, dus zo slap niet is :wink: en ook redelijk krasbestendig aangezien er geen beschadiging zichtbaar is.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door gjvonk »

Krasbestendigheid zal ook van de uitvoering afhangen: ik doe je experiment met de smoke kleurige transparante kap die er bij mij opzit, niet graag na, omdat ik dan toch wel sporen verwacht.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door Camperic »

Op mijn Maxxfan zit ook de smoke kleurige transparante kap :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door gjvonk »

hij zit er bij ons nu een ruim half jaar op en vooralsnog zijn we tevreden over de plaatsing boven het bed

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door Zwerfsteen »

Hier hebben we de Maxxfan ook boven het bed en na 4 jaar ziet de smokekleurige kap er nog pico bello uit en is zonder krassen.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door PaulBng »

Hier Fiamma vent. Zelfde verhaal.


Paul
Plaats reactie