Beste plaats voor Maxxfan?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door gjvonk »

@Kampo: gesloten is hij niet hoger dan een mini Heki van 40x40. Omhoog geklapt uiteraard wel, maar ik heb tot nu toe de Maxxfan alleen stilstaand gebruikt.

Ik had overigens geen andere keuze mogelijkheden: voor zit een Midi-Heki van 40x70 cm, die kan ik moeilijk vervangen door een luik wat aan 36x36 cm genoeg heeft, maar ook nog past in 40x40...

Ik hemel niet op, vertel alleen mijn ervaringen. Ik hoef ook niet op te hemelen: levert me niks extra's op (hooguit verwijten van mede forumleden blijkbaar...).

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Beste plaats voor Maxxfan



Bericht door Zwerfsteen »

kampo schreef:
wo 12 mei 2021, 9:08
De vraag is niet meer vooraan of achteraan maar waarom men zijn Maxxfan zo zit te verafgoden.
Ik heb dit topic doorgelezen en nergens kom ik iets tegen wat je als "afgoderij" betiteld.
Waar haal je dat vandaan?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1024
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Beste plaats voor Maxxfan



Bericht door amigob2 »

kampo schreef:
wo 12 mei 2021, 9:08
Enkel dat het goed werkt is voor mij redelijk niets zeggend. Het blijft een plastieken ding en is me te hoog.
Bij mij staat de Maxxfan, ook in de planning voor mijn nieuwe camper en de reden daar voor is
dat het nooit naar binnen kan regenen, ik heb geen ander dakraam met fan kunnen vinden die dat ook heeft.
En ja ik vind hem eigenlijk ook te hoog ( zonnepaneel komt er boven ) als hij open staat maar de voordelen zijn voor mij doorslaggevend.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8865
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door kampo »

Ik heb er een probleem mee als je enkel de positieve kanten belicht van wat je zelf hebt.
Dat jeukt bij mij want is verre van goede en juiste informatie.

Wat de maxxfan betreft die ken ik van binnen en van buiten. Ik weet ook wat er op termijn aan stuk gaat en daar kan je hier trouwens draadjes over vinden.
Prijs kwaliteit is het een goed product maar voor mezelf ligt de lat hoger en wil ik een betere oplossing.
Wat me er aan stoort is de hoogte, de onbalans in de motor en het feit dat de kap te slap is.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door Camperic »

Helemaal mee eens dat ook nadelen moeten worden benoemd voor goede informatie :thumbup:
De nadelen die je noemt herken ik echter niet. Ik heb de Maxxfan in 2015 laten monteren en die heeft tot nu toe probleemloos gewerkt. Hoogte is geen probleem wat mij betreft evenmin dat de kap te slap zou zijn?! Ook onbalans in de motor herken ik niet.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door myway »

Kom een heel enkele keer een tegen die niet goed functioneert, dat valt heel erg mee.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8595
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door seth_space »

Er loopt hier wel een topic waarin de overgevoeligheid voor wat hogere dan 12V spanningen tot problemen blijkt te leiden.
Daarnaast het ook door kampo aangehaalde topic waarin binnen 2 jaar ernstige fabricage fouten aan het licht komen met dure reaparatie.
( en vreemd genoeg niemand die de leverancier op garantie aanspreekt)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door gjvonk »

Onderlaatst stond hier op het forum iets over defecten aan het hefmechanisme.

Of de kap te slap is, weet ik nog niet. Ik ben trouwens niet van plan om de fan ook rijdend te gebruiken, kan me voorstellen dat er dan flink wat krachten op de kap en het hefmechanisme komen te staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door myway »

De kap hoeft niet omhoog te staan om de ventilator te laten draaien.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9048
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door gjvonk »

We dreigen zo off topic te gaan, want de vraag van TS gaat over de plaats van de Maxxfan.

Maar je opmerking klopt. Als ik mijn gebruiksaanwijzing goed interpreteer, krijgt hij dan echter de functie 'plafond ventilator' en verplaatst hij de lucht alleen maar. Dan zuigt hij niet af of blaast niet naar binnen.

In dezelfde categorie: zo kun je kap ook omhoog hebben met de ventilator uit.

Rijdend ben ik toch niet achter bij het bed, voor heb ik rijdend de beschikking over de auto-airco, het ventilatie systeem en eventueel ook nog 2 portierramen. Vandaar dat ik niet de behoefte voel om hem rijdend te gebruiken.

Ik kan mij voorstellen dat je in een vol-integraal, met de grote voorruit en de grote cabineramen links en rechts die vaak maar beperkt open kunnen, meer behoefte hebt aan extra ventilatie mogelijkheden voor in de cabine.



Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
myway
Berichten: 15458
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door myway »

Je kunt het zelf controleren, zet hem aan en doe hem naar beneden en voel maar wat er uitkomt aan de achterkant.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door Karelkaywa »

Camperic schreef:Ook onbalans in de motor herken ik niet.
Helaas herken ik die onbalans wel. Op de laagste stand zie ik de vin licht schommelen en maakt dan ook een wat resonerend geluid.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6228
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door Bas vd laar »

Dat asje waar het blad op zit is echt wel recht, haal het blad er maar eens vanaf.
Je kunt het blad iets verstellen als hij hinderlijk op en neer beweegt.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Beste plaats voor Maxxfan?



Bericht door Karelkaywa »

Dat heb ik een tijdje geleden gedaan. Maar hoe kan ik het blad iets verstellen?
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Plaats reactie