Speling wiellager
Speling wiellager
Ik heb een Fiat ducato camper 2.5 tdi uit 1996 met speling op het voorste wiellager rechts. Na vervanging is die speling nog steeds hetzelfde als voorheen. Wat is hier fout gegaan, iemand een verklaring.? Groet Turbo
Re: Speling wiellager
Je moet met een tussenring werken.
viewtopic.php?f=3&t=8434966&p=1080528&h ... g#p1080528
https://www.dropbox.com/s/igynf7l8aryxy ... s.jpg?dl=0
Is er maar 1 lager vervangen?
viewtopic.php?f=3&t=8434966&p=1080528&h ... g#p1080528
https://www.dropbox.com/s/igynf7l8aryxy ... s.jpg?dl=0
Is er maar 1 lager vervangen?
- Bakkertjes
- Berichten: 1688
- Lid geworden op: zo 15 aug 2010, 10:14
- Locatie: Beverwijk
- Contacteer:
Re: Speling wiellager
En op hoeveel nm is de moer aangezet ??
Op weg met een Mercedes 312d camper met Pilote Pacific 6900 opbouw
Re: Speling wiellager
Als het lager nieuw is, dan is hij of verkeerd gemonteerd, of de speling komt ergens ander vandaan (ophanging?)
Goede garage naar laten kijken. Had niet zo weg gemogen.
Goede garage naar laten kijken. Had niet zo weg gemogen.
- Peter LMC
- Berichten: 10104
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Speling wiellager
Als je de link van Javannes goed bekeken hebt dan zie/lees je dat de
speling afstelbaar is middels het veranderen van de dikte van de tussen/vul ring die tussen de binnenring van de lagers ligt.
Dus speling te groot dan een dunnere tussen ring er tussen en op nieuw meten of de speling goed is.
Dit betekend in de praktijk dat het lager er weer uit moet en een dunnere vulring monteren.
Maar als je het speciale hulpstuk hebt doe je dit op de werkbank.
Dit hulpstuk is ook simpel te maken van draadeind en grote plaatringen etc.
Hebben ze nu alleen maar het lager vernieuwd en de zaak in elkaar gezet (geperst) en weer onder de auto
gemonteerd en nu blijkt dat de speling (weer of nog) te groot is dan kun je vooraan beginnen.
De aandrijfasmoer zullen ze echt wel vast gezet hebben.
Dus terug naar de garage.
speling afstelbaar is middels het veranderen van de dikte van de tussen/vul ring die tussen de binnenring van de lagers ligt.
Dus speling te groot dan een dunnere tussen ring er tussen en op nieuw meten of de speling goed is.
Dit betekend in de praktijk dat het lager er weer uit moet en een dunnere vulring monteren.
Maar als je het speciale hulpstuk hebt doe je dit op de werkbank.
Dit hulpstuk is ook simpel te maken van draadeind en grote plaatringen etc.
Hebben ze nu alleen maar het lager vernieuwd en de zaak in elkaar gezet (geperst) en weer onder de auto
gemonteerd en nu blijkt dat de speling (weer of nog) te groot is dan kun je vooraan beginnen.
De aandrijfasmoer zullen ze echt wel vast gezet hebben.
Dus terug naar de garage.