AdBlue uitschakelen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Duco
Berichten: 939
Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
Locatie: Staphorst

Re: AdBlue uitschakelen?



Bericht door Duco »

In de transport wereld genoeg bedrijven die het uitschakelen, gaf bij sommige merken vrij veel storingen. En was niet bij elke pomp verkrijgbaar. Heb nu een dafje van een half jaar oud en verstook ruim 25liter per week af blue. Als dat ding moet regenereren draait ie een half uur op verhoogd stationair toerental of dat nou zo goed is voor het milieu?
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: AdBlue uitschakelen?



Bericht door Wim Corduwener »

Duco schreef:
za 08 mei 2021, 18:08
Heb nu een dafje van een half jaar oud en verstook ruim 25liter per week af blue.
Het normale AdBlue-verbruik is ongeveer 4% à 6% van het dieselverbruik. Misschien reken ik verkeerd, maar dan zou je 500 liter diesel per week verstoken?
Laatst gewijzigd door Wim Corduwener op zo 09 mei 2021, 1:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51119
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: AdBlue uitschakelen?



Bericht door Kroppie »

dat dafje van 1/2 jaar oud zou wel een een DAF kunnen zijn, die dan ook een heleboel LITERS zal verstoken bij een heleboel KILOMETERS. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marzel
Berichten: 43
Lid geworden op: do 15 apr 2021, 23:20
Locatie: Zoetermeer

Re: AdBlue uitschakelen?



Bericht door Marzel »

Waarom zou je die uit willen zetten ?
Kosten ?
Voor 5 euro koop je een 5 litercan bij de Action.
Kan je met weinig kilometers langer dan een jaar mee doen.
AadenAnke
Berichten: 13179
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: AdBlue uitschakelen?



Bericht door AadenAnke »

@doco 25 liter adbleu per week snel naar de garage dat is echt niet goed. Met de DAF vrachtwagen 2a2.5 liter per 100 liter diesel geen storingen hoor ze lopen als een zonnetje

Gr. Aad
Deermann
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 17 feb 2021, 7:09

Re: AdBlue uitschakelen?



Bericht door Deermann »

Ad-blue veroorzaakt ook veel problemen en veroorzaakt dure reparaties.
Vaak is het kristallisatie die het probleem veroorzaakt. Maar ook teveel korte ritjes is een oorzaak, de boel kan niet goed regenereren. Sommige type auto’s zijn berucht om hun problemen met ad-blue.
Ik kan mij voorstellen dat je het dan uit wil zetten. Maar het mag niet (economisch delict, je hebt immers de auto onder de belastingvoorwaarden van euro5 of euro6, gekocht).

Groeten Adam
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: AdBlue uitschakelen?



Bericht door Charm »

AdBlue voor weinig te koop bij, jawel, de Action :D
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    dieseltje+
    Berichten: 2809
    Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
    Locatie: Noordoostpolder

    Re: AdBlue uitschakelen?



    Bericht door dieseltje+ »

    Off topic.
    Dat AdBlue schoner is voor het milieu is een mis opvatting en uiterlijke schijn.
    Per gebruikte liter brandstof zijn de uitlaat gassen idd schoner.
    Echter neemt men in die berekening niet mee de energie ( lees als : de CO2 uitstoot) die nodig is voor een Adblue installatie en aanverwante te maken. Tevens de rit die speciaal nodig is voor een adblue storing naar de garage zijn ook km en dus verbruikte brandstof die je anders niet zou maken.
    Bij vrachtwagens en grote motoren vanaf 350pk die veel km of uren maken ben je iets schoner.
    Voor personen auto,s, bestelbusjes, campers...ben je onder de streep vervuilender.

    Beetje het hout pellet verhaal :wink:
    Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
    Vaak ben je te bang.
    Groet,
    Karel
    Gebruikersavatar
    DucatoDolf
    Berichten: 2174
    Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
    Locatie: Rotterdam

    Re: AdBlue uitschakelen?



    Bericht door DucatoDolf »

    Ik ben het niet eens met ons belastingstelsel, hoe kan ik het beste de belastingdienst ontduiken?

    Ik ben het niet eens met wet en regelgeving omtrent milieu, hoe schakel ik alle systemen uit die hier mee te maken hebben?

    Poteto potato. Verdient niet echt een plek hier op het forum.
    Gebruikersavatar
    Duco
    Berichten: 939
    Lid geworden op: wo 02 mar 2005, 9:53
    Locatie: Staphorst

    Re: AdBlue uitschakelen?



    Bericht door Duco »

    Ongeveer 600 liter per week brandstof dus die berekening klopt wel :-)
    Plaats reactie