Verbeteren vering 'waggelende' Hymer oldtimer

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Verbeteren vering 'waggelende' Hymer oldtimer



Bericht door ducati 900 »

Je zal met jouw camper wel gelijk hebben maar bij onze Hymer obv Bedford scheelt het aanzienlijk wat het rijden en schommelen betreft.Beter kan bijna niet.
Maar schommelt wel al je er in loopt.

Ben
Laatst gewijzigd door ducati 900 op wo 12 mei 2021, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Eric van den Heuvel
Berichten: 640
Lid geworden op: vr 01 feb 2013, 14:36
Locatie: 7383 Tormás Hongarije

Re: Verbeteren vering 'waggelende' Hymer oldtimer



Bericht door Eric van den Heuvel »

Dubbellucht heeft meestal achterwielaandrijving en daar zijn meer opties betreft stabilisatorstang mee mogelijk
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7481
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Verbeteren vering 'waggelende' Hymer oldtimer



Bericht door ducati 900 »

Bedford heeft ook achterwielaandrijving.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
Bochtenkoning
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 9:06
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verbeteren vering 'waggelende' Hymer oldtimer



Bericht door Bochtenkoning »

Dank voor de reacties. De meningen zijn wel behoorlijk verdeeld tussen (lucht)hulpveren of verstevigen van de bestaande vering :) De vorige eigenaar heeft in ieder geval aangegeven dat de bestaande schokdempers in orde zijn, die waren niet lang geleden al vervangen.
Binnenkort wordt 'ie weggebracht voor een beurt bij Coppelmans Campers in Nuenen. Ik kon eerder langskomen om op de brug te bekijken hoe de rijkwaliteit te verbeteren, zal zeker de hierboven genoemde oplossingen dan bespreken. Ik heb niet het idee dat die 40 jaar oude techniek ineens messcherp gaat sturen maar er moet toch wat te verbeteren zijn.

Nogmaals dank! :bow:
Fiat Ducato Frankia
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13414
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Verbeteren vering 'waggelende' Hymer oldtimer



Bericht door hathi »

Juist Bochtenkoning,het probleem zal zijn ,dat er nog weinig onderdelen,voor te koop zijn,daarvoor is het merk onderbouw te gering,voor mijn Benz is nog alles te krijgen,en dan is het veel makkelijker,...in jouw geval moet je zelf handig zijn,maar of Coppelmans (prima garage) daarvoor de juiste is ,zal nog moeten blijken,eigenlijk zijn daarvoor de uurlonen te hoog ,en daarbij doel ik op een stabilisator,v een ander merk/type monteren!..,maar wacht af,mss hebben ze nog een Luchtvering die past? ...Succes
Hans
Plaats reactie