Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door AadenAnke »

Juist

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

Dank voor de tip, ik ga het morgenmiddag als het weer het toelaat, uitzoeken. Rechts de oprijblokken eronder, heb ik 10 cm meer werkruimte...

Dat er ladingen zand en aanverwante troep in de 'doos' zit, ben ik met je eens.

Ik houd jullie met foto's op de hoogte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door PaulBng »

Ik dacht dat ik moest helpen, maar dat is blijkbaar over?
Ik heb die om de hoek dingen...


Paul
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

PaulBng schreef:Ik dacht dat ik moest helpen, maar dat is blijkbaar over?
Ik heb die om de hoek dingen...


Paul
Hoi Paul, ik ga eerst zelf nog een keer puzzelen met de aanwijzingen en hulpmiddelen die ik nu heb. Als ik er niet uitkom, laat ik je dat weten en dan is je hulp zeker welkom.

Ik heb mijn opstapje eens bekeken en weet zeker dat het klusje in de toekomst wel vaker zal voorkomen: bij het inschuiven wordt alles wat er op ligt meegenomen en: opspattend vuil door het rechter voorwiel zullen blijven zorgen voor 'verse aanvoer van vuil'. Boven en onder de trede zit uiteraard wat ruimte en er is geen borstel o.i.d. gemonteerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door AadenAnke »

Paul gewoon in de bolide stappen en gaan helpen het is toch ...weer :lol:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

Lief, maar ik wil het Paul (en mezelf) niet aandoen om nu buiten op een parkeerplaats onder de camper te moeten kruipen. Het weer is gewoon te onbestendig en Paul zou ook nog een half uur heen en terug moeten rijden. Niet leuk in een nat pak...

De camper is deze en volgende week niet in de stalling, en als ie daar wel is, dan is daar weer geen ruimte om.de camper even op de oprijblokken te zetten om wat meer ruimte onder de camper te hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door PaulBng »

OK.
Ik hoor het wel.

Onder mijn camper zit wrs hetzelfde opstapje, maar heb daar nog geen problemen mee gehad..


Paul
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

gjvonk schreef:Met achteraan bedoel je helemaal onder de trede aan de achterkant (dus naar het midden van de auto toe?

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Dag Aad&Anke, helaas vind ik aan de onderkant niet de door jou beschreven verzonken bouten o.i.d.

Schroeven los en kapjes los: trede laat zich niet uitschuiven.

Kappen er af, 1 schroef links en 1 schroef rechts lijken het profiel vast te houden wat de bodem tegen houdt...

Ingespoten met kruipolie, benieuwd..AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

Update en vraag: hoe lang moet kruipolie inwerken? Verder ben ik bang dat de adapterplaat waarmee de trede aan de deurkant aan de bus bevestigd is het profiel blokkeert wat de bodemplaat tegenhoudt.

Ik zie maar 1 oplossing: bodemplaat verwijderen met een dremel o.i.d. Die heb ik niet en dat durf ik ook niet.

En: kan het kwaad voor de aandrijving? Bij mijn vorige buscamper zat er helemaal geen plaat onder en zette ik af en toe de hogedrukspuit in de wasstraat er op. Nooit gedoe gehad in de 4 jaar dat we die camper hadden. AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk


Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door AadenAnke »

Kruipolie de naam zegt het al die moet er tussen kruipen dus na een half uurtje nog een keer en dan nog een keer tot dat je het kan draaien. Op deze schroeven een stevige kruiskopschroevendraaier zetten (liefst met de stift doorlopend in het handvat) daar een niet te harde tik opgeven. Als je de bodem plaat eruit heb zit daar de motor met het mechaniek de split pennen los maken dan de strip iets lichten en de trede is los je kan dan deze heen en weer schuiven. Bij montage zal je merken dat de motor afslaat op weerstand het mechaniek loopt vast bij sluiten. In heb net gekeken het zijn 3 schroeven die achter bij de bodemplaat zitten ipv 2

Op jouw foto heeft de trede wel erg weinig speling vind ik zie ook schuifsporen op de trede daar.

Gr. Aad

p.s. Ik zie bij jouw foto er maar 1 zitten aan de achterkant in het midden
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

Er zitten nergens verzonken bouten in de rand waarin de bodemplaat ligt. De bodemplaat wordt aan de voorzijde inderdaad tegengehouden door een strip die normaal gesproken waarschijnlijk links en rechts met 1 schroefje vastgehouden wordt achter de zwarte kappen links en rechts.

Bij een gewone camper zal de trede waarschijnlijk aan 2 lange bouten achter en 4 lange bouten voor bij de deuropening hangen.

Bij een buscamper is de ophanging bij de deur aangepast en daar hangt de trede aan de dikke platen met links en rechts 2 grote kruiskopschroeven in de behuizing van de trede en 3 x kruiskopbout-moer aan de carrosserie.

Achter die plaat zit het randje wat de bodemplaat tegenhoudt. Dat krijg ik dus nooit meer gedemonteerd zonder de hele voorbevestiging van de trede los te maken. Daar is door de camperbouwer (merk is Pössl, hetzelfde als Globecar) niet over nagedacht.

Ik zie maar 1 optie: plaat er in zijn geheel uit, de boel schoonmaken en een inschatting maken hoe kwetsbaar de aandrijving is zonder bodemplaat. Wat ik eerder al schreef: onze vorige buscamper had wel een elektrische schuiftrede, maar een bodemplaat heb ik daar niet onder kunnen ontdekken.

En ja, het ligt echt vol met zand en aanverwante troep.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door AadenAnke »

De bovenste foto van je daar zie je de bodemplaat aan de achterzijde in dat laatste randje waar de bodemplaat op ligt zie ik toch echt iets dat verdomd veel op een schroefdop lijkt. Als je die 2 aan de voorzijde los hebt kan die iets zaken als ook die aan de achterzijde eruit is kan je de bodemplaat eruit halen ligt er gewoon op.

Gr. Aad

p.s. Op mijn buscamper (een Challenger) zit de zelfde heb die in België open moeten maken omdat deze niet meer dicht ging (draadbreuk)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9157
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door gjvonk »

Nee, dat zijn een soort klemmetjes ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Thule Omnistep 700 Slide Out van binnen reinigen?



Bericht door PaulBng »

Met mijn bus niet bij de hand wat moeite om alles te volgen.

Mijn idee zou zijn om het hele ding er onderuit te schroeven en mee naar binnen te nemen...


Paul
Plaats reactie