Het is inderdaad een trucje wat al heel oud is en, in principe met alle koolwaterstofhoudende brandstoffen, zou moeten werken. Hoe het zit met de moderne dieselolie weet ik niet. Je maakt ahw een soort vloeibare pakking aan. Zodra het in contact komt met brandstof wordt het loeihard en dicht af. Bij reparatie van benzinetanks (vroeger veel de Toyota Starlet, net boven de felsrand van beide delen, ging dit prima. Tank verder even reinigen en, na het hard worden van de zeep, alles afdekken met alutape en zwart spuiten met tectyl. Lekt nooit meer.gjvonk schreef: ↑za 01 mei 2021, 19:21In reactie op het antwoord van Hoofdnoorman: mmmm, ik heb ooit eens iets soortgelijks gehoord over een uitgekauwd gewoon stuk kauwgum in combinatie met een lekke benzinetank...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut een leek en ik wil met de volgende vraag Rudy absoluut niet voor het hoofd stoten; maar gaat de zeep in combinatie met de moderne dieselbrandstoffen met al hun additieven niet voor problemen zorgen?
Een truck van 30 jaar geleden heeft een dieselmotor met een brandstof inspuitsysteem wat zich nou niet bepaald meer laat vergelijken met de Euro 5 (of zelfs al 6?) Multijet in de Carthago van Bert, of zie ik dit te zwartgallig?
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Bedenkingen? Jazeker wel! In het geval van Bert loopt hij het risico dat die deksel er never meer af te krijgen is. Maar ja, dan kan er dus altijd nog een andere tank gekocht worden.