Schreef ik dus ook al.de Jonckheer schreef:Het lijkt op een slechte tankontluchting, daardoor trekt hij een licht vacuüm en stopt (tijdelijk) de brandstof toevoer. Hij zal niet helemaal dicht zitten, dat is de reden dat ie later weer wel start en je weer een eind kunt rijden. Je kunt dat gemakkelijk testen, ga de weg op zonder tankdop. Doet ie het dam wel goed weet je dat het de tankdop is. Zo niet kun je van daaruit verder zoeken. Onzin om nu meteen filters te gaan vervangen, doe de eenvoudige zaken eerst.
Motor houdt in en valt soms stil
Re: motor houdt in
Re: motor houdt in
de beluchting van de tank gaat bij dit type niet meer via de dop maar door een aparte slang aangesloten hoog op de vulleiding, nog nooit meegemaakt of gehoord dat die dicht zat, probeer een een stuk rijden zonder dop dan weetje of je die beluchtslang moet nazien of dat er een filter aan de beurt is.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: motor houdt in
Of als hij "vastloopt" even de tankdop er af halen en als hij met een zucht van "verluchting" loskomt, weet je ook genoeg.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
- Bas vd laar
- Berichten: 6228
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: motor houdt in
Beginnen met het brandstoffilter.
Kat kan ook dicht zitten, maar dan gaat hij ook stinken en roken.
Kunnen ook algen, water en troep in je tank zitten, als je hem in de winter in de kou hebt gehad met een niet volledig afgevulde tank.
Ontluchting tank kan het eigenlijk niet zijn, zie eerder commentaar van Jos.
Kat kan ook dicht zitten, maar dan gaat hij ook stinken en roken.
Kunnen ook algen, water en troep in je tank zitten, als je hem in de winter in de kou hebt gehad met een niet volledig afgevulde tank.
Ontluchting tank kan het eigenlijk niet zijn, zie eerder commentaar van Jos.
Re: motor houdt in
Wat ook nog was:
1. Als hij het weer zitten heeft en ik duw het gas plank, dan rookt hij blauw. Olie dus.
2. Na de rit van 150 km, bleef de motor enkele seconden draaien na afzetten van het contact
1. Als hij het weer zitten heeft en ik duw het gas plank, dan rookt hij blauw. Olie dus.
2. Na de rit van 150 km, bleef de motor enkele seconden draaien na afzetten van het contact
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
- henk en lila
- Berichten: 3873
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: motor houdt in
Mijn 3 liter houdt nooit in maar als ik ga tanken dan geeft hij 9 van de 10 keer een zucht van verlichting als ik de dop eraf draai.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
- Bas vd laar
- Berichten: 6228
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: motor houdt in
Sla eens op die katalysator, als ie rammelt dan liggen er stukken los in, die kunnen op en af de boel verstoppen.
Re: motor houdt in
Hoe het bij de moderne motoren zit, weet ik niet. Ik heb net als TS een 2.5 TDI en die doet dat nooit.henk en lila schreef: ↑do 29 apr 2021, 19:32Mijn 3 liter houdt nooit in maar als ik ga tanken dan geeft hij 9 van de 10 keer een zucht van verlichting als ik de dop eraf draai.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Re: motor houdt in
hoe moderner hoe meer dingen, zal iets met verdampen van brandstof te maken hebben die damp mag niet meer in de atmosfeer terecht komen dus word er een heel lichte onderdruk in de tank gecreeerd en gehandhaaft door een klep in de beluchting, en dat vacuum is de zucht die je hoort, een beetje buitenlucht wat het vacuum opheft
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: motor houdt in
Mijn Ducato 244 2.8 uit 2002 "zucht" ook bij het opendraaien van de tankdop!
Zat er aan te denken om een gaatje in de dop te boren, deden we vroeger bij de motor ook
Wel eens een vacuüm getrokken benzinetank gehad, moet je vaak gaan tanken
Zat er aan te denken om een gaatje in de dop te boren, deden we vroeger bij de motor ook
Wel eens een vacuüm getrokken benzinetank gehad, moet je vaak gaan tanken
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
My camper, my home!
Too old to die young!
-
- Berichten: 2574
- Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
- Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal
Re: motor houdt in
Ik reed zeker 100 000 km met de 2800jtd en de tank zuchte altijd wel als je die open draaide, zeker als je onderweg was en even ging tanken, maar een voor/nadeel was het niet, nooit problemen gehad dat we er op stil stonden of zo.
En de tank inhoud bleef even groot.
En de tank inhoud bleef even groot.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
- DucatoDolf
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
- Locatie: Rotterdam
Re: motor houdt in
Ik denk dat dit een veel groter en ernstiger probleem is! Sterker nog, direct stoppen met rijden of laten draaien van de motor! Blauwe lucht is olieverbranding en blijven draaien na uitschakelen contact is gewoon je olie die staat te verbranden. Je bent niet ver verwijderd van een 'op hol slaande' dieselmotor. Waarschijnlijk lekke pakkingen of zuigerveren, of in het gunstigste geval een te hoog oliepeil. Direct naar kijken!
Re: motor houdt in
Blauwe lucht heb ik enkel bij gas intrappen als het probleem optreedt. Dan moet hij idd ergens olie aanzuigen op dat moment.DucatoDolf schreef: ↑vr 30 apr 2021, 10:53Ik denk dat dit een veel groter en ernstiger probleem is! Sterker nog, direct stoppen met rijden of laten draaien van de motor! Blauwe lucht is olieverbranding en blijven draaien na uitschakelen contact is gewoon je olie die staat te verbranden. Je bent niet ver verwijderd van een 'op hol slaande' dieselmotor. Waarschijnlijk lekke pakkingen of zuigerveren, of in het gunstigste geval een te hoog oliepeil. Direct naar kijken!
Tijdens het nadraaien zal er geen olie verbrandt worden, want dan is er geen blauwe uitlaat.
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998