Motor houdt in en valt soms stil
Re: motor houdt in
Heb nog een héél interessante gevonden, geef het jullie maar mee:
https://www.mijngrossier.nl/turbo-probl ... -oorzaken/
https://www.mijngrossier.nl/turbo-probl ... -oorzaken/
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
Re: motor houdt in
edison schreef: ↑vr 30 apr 2021, 13:16als de lagers van een turbo versleten zijn lekt ie ook een hoop olie naar de inlaatkantDucatoDolf schreef: ↑vr 30 apr 2021, 10:53
Blauwe lucht heb ik enkel bij gas intrappen als het probleem optreedt. Dan moet hij idd ergens olie aanzuigen op dat moment.
Tijdens het nadraaien zal er geen olie verbrandt worden, want dan is er geen blauwe uitlaat.
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Peter LMC
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: motor houdt in
zit er een roetfilter in (onder) de auto?, die zitten ook wel eens dicht na een aantal km,s
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
- Bas vd laar
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: motor houdt in
Normaal niet, maar een tiental jaar geleden kon je dat doen met iets subside erop. Resultaat was altijd een slechter lopende auto
- ghelsendoorn
- Berichten: 3552
- Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:25
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: motor houdt in
Bij mij kwam er lucht in waar de diezel voor verwarmt word bij het motorblok. Ik kwam erachter na een loop gemaakt te hebben diezel rechtstreek laten inspuiten om de filters heen. Toen liep hij weer super daarna stuk voor stuk alles uit sluiten.
oost west zon wind en regen in mijn burstner T620 kom je mij niet meer tegen
Re: motor houdt in
Dank voor jullie reacties.
Ik begin met het brandstoffilter. Heb de mijne gedemonteerd en uitgegoten, er kwam wel wat vuiligheid uit. Morgen heb ik een nieuwe, ik zal laten weten of het daarmee opgelost is.
Ik begin met het brandstoffilter. Heb de mijne gedemonteerd en uitgegoten, er kwam wel wat vuiligheid uit. Morgen heb ik een nieuwe, ik zal laten weten of het daarmee opgelost is.
Laatst gewijzigd door edison op do 06 mei 2021, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
Re: motor houdt in
En als het dan is opgelost weet je wat te doen hè alles wat ervoor zit reinigen anders sta je ooit een keer ergens ver weg in slecht weer en dan ik had het thuis kunnen doen
Succes Gr. Aad
Succes Gr. Aad
- Bas vd laar
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: motor houdt in
Campers in de winter buiten buiten met een halflege tank is vragen om rotzooi in de tank.
Ik hoop dat je tank schoon is, anders zit het nieuwe filter straks ook weer vol.
Ik hoop dat je tank schoon is, anders zit het nieuwe filter straks ook weer vol.
Re: motor houdt in
Ja, die heeft heel de winter buiten gestaan, maar we zijn er wel regelmatig op uit getrokken
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
Re: motor houdt in
Ondertussen heb ik de mazoutfilter vervangen, zonder verbetering.
Ik heb de motor laten draaien met de luchttoevoerslang na de intercooler los, geen verschil.
Weet er iemand of de motor een EGR klep heeft? En een ASV?
Wat ik niet snap: ik lees hier dat de 2.5TDi met cat de motorcode 8140.47R heeft. Mijne heeft een cat, maar de motorcode is zonder de R.
Uitlezen is er ook niet bij, er is geen stekker te vinden onder de passagierstoel.
Ik schets nogmaals het probleem: ik zet de camper in neutraal en duw plank. De RPM gaat niet boven de 3000 (schat ik) en ik zie blauwe rook. Raar is dat het probleem er soms ook niet is. Vandaar denk ik aan een luchtlek ergens.
Ik heb de motor laten draaien met de luchttoevoerslang na de intercooler los, geen verschil.
Weet er iemand of de motor een EGR klep heeft? En een ASV?
Wat ik niet snap: ik lees hier dat de 2.5TDi met cat de motorcode 8140.47R heeft. Mijne heeft een cat, maar de motorcode is zonder de R.
Uitlezen is er ook niet bij, er is geen stekker te vinden onder de passagierstoel.
Ik schets nogmaals het probleem: ik zet de camper in neutraal en duw plank. De RPM gaat niet boven de 3000 (schat ik) en ik zie blauwe rook. Raar is dat het probleem er soms ook niet is. Vandaar denk ik aan een luchtlek ergens.
Fiat Pegaso 63 - 2.5TDi cat van 1998
Re: motor houdt in
Ehr...
"mazoutfilter".
Mazout is toch stookolie? Verkeerd filter of verkeerde naam?
Paul
"mazoutfilter".
Mazout is toch stookolie? Verkeerd filter of verkeerde naam?
Paul
- Bas vd laar
- Berichten: 6231
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: motor houdt in
Een 2.5 TDI kan als hij koud is geen toeren maken, er zit even een begrenzing op.Ik schets nogmaals het probleem: ik zet de camper in neutraal en duw plank. De RPM gaat niet boven de 3000
Als hij iets warmer is, na bijvoorbeeld 3 kilometer kan dat wel.
Vond dit op een Engels forum, ik weet niet of dit was element ook gebruikt wordt op jouw motor.
I've got a 2.8idtd on a 2000 Burstner. Found that no power was supplied to cold start unit on injection pump.
To help cold starting the timing is advanced. As the waxstat unit heats up it pushes the control lever back till it hits the stop, retarding the timing to its normal position. The wax is heated by 12volts as the engine warms up. Without any power the timing remains advanced even when the engine is hot.
Dus als dit element niet werkt blijft jouw timing op "koud" staan, de ene keer misschien niet en de andere keer wel, dat zou ook kunnen verklaren dat het niet altijd optreedt.
- seth_space
- Berichten: 8596
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: motor houdt in
Heb je hier gekeken: https://www.outilsobdfacile.com/locatio ... t-ducato-2
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”