Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
CJB44
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 16:03

Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door CJB44 »

Ik heb sinds afgelopen jaar een Van-Swing van Memo-Europe op mijn buscamper. Ik heb deze drager met veel plezier gebruikt. Dit seizoen kwam ik er echter achter dat mijn fietsdrager nogal naar achteren helt en ik die niet redelijk horizontaal kan krijgen. Na verder onderzoek kwam ik er achter dat de plaat waarop de trekhaak van de Van-Swing is gemonteerd verbogen is zoals op foto’s 1 en 3 duidelijk zichtbaar is.

Foto2 toont aan dat de bouten van de trekhaak niet meer strak tegen de bevestigingsplaat zitten en er ook een scheur in de zwarte verf zit wat duidelijk aan toont dat de bevestigingsplaat is verbogen. Hebben meer leden van dit forum ook deze ervaring en wat hebben zij er aan gedaan om dit op te lossen?

Dank voor jullie reacties.

p.s. Soms staat een foto op zijn kop na invoegen. Voor het juiste beeld even roteren.
CJB44
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 16:03

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door CJB44 »

Foto's nog een keer toegevoegd. Was niet de 1e keer gelukt.
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door Snarfsel »

Nu ook niet :-B
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door Aloys »

Wordt aan gewerkt, even afwachten. :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
CJB44
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 16:03

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door CJB44 »

Hallo Aloys,

Kan ik al foto's aan mijn berichten toevoegen?
CaradoT135
Berichten: 2297
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door CaradoT135 »

Kan ik al foto's aan mijn berichten toevoegen?
foto1.jpg
foto1.jpg (317.43 KiB) 1432 keer bekeken
foto3.jpg
foto3.jpg (159.09 KiB) 1432 keer bekeken
foto2..jpg
foto2..jpg (281.49 KiB) 1432 keer bekeken
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door Dafluc »

En wat zegt Memo Europe ervan?
Afbeelding
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door hathi »

Ja, ik denk dat een paar hoeken er in lassen net te duur werd :-B , maar het is wel de oplossing. De eerste foto onder en de tweede over het geheel, dat kan niet zo moeilijk zijn?
Hans
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door AadenAnke »

Dit zegt genoeg over de krachten die er op komen je kan hier ook goed uit op maken dat je beslist geen drager op de deur moet maken. 2 vragen?
1 hoeveel mag de drager hebben aan gewicht
2 wat is het gewicht wat je er op zet
Met wat schorren er op/aan lassen kan je het wel sterker maken op die plek maar de rest blijft het zelfde dus verplaatsen van de zwakste schakel zeg maar. Dan nog 1 vraag ben je per ongeluk met een redelijke snelheid over een springschans gegaan?

Gr. Aad
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door KTManiac »

hathi schreef:
di 04 mei 2021, 19:59
Ja ,ik denk dat een paar hoeken er in lassen,net te duur werd :-B ,maar het is wel de oplossing,de eerste foto onder,en de tweede over het geheel ,dat kan niet zo moeilijk zijn.?
Inderdaad. Op zich een keurig geconstrueerd ding hoor, maar dit is effe net niet helemaal goed doordacht......
Zou er zelf niet aan denken dat zonder een ingelast hoekje te maken, juist om dit te voorkomen.

AadenAnke schreef:
di 04 mei 2021, 20:17
Dan nog 1 vraag ben je per ongelijk met een redelijke snelheid over een springschans gegaan?
En zelfs daar (verkeersdrempeltje over het hoofd zien) moet zo'n drager naar mijn mening tegen kunnen.
Maar daar kan 'ie zoals 'ie nu is (dus zonder ingelast hoekje) gegarandeerd niet tegen.

Achteraf nog verstevigen van deze constructie d.m.v. dat hoekje lijkt zo te zien ook niet mogelijk omdat de wegdraaiende koker in gesloten toestand opgesloten lijkt te zitten aan het einde waar de kogel op zit.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door isoplus »

Ff terug naar de leverancier, er is inmiddels een aanpassing of modificatie in de constructie.
Zelf heb ik een triangel op drie scharnierpunten van de deuren, zoiets als Paul zelf gemaakt heeft. Na 25000 km nog niets gescheurd of verbogen met 2 e-fietsen erop waarvan we de accu's ook gewoon laten zitten.
Het kan dus wel met een kleine aanpassing dus gewoon terug naar de leverancier.
CJB44
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 16:03

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door CJB44 »

Dank allen voor de reacties. Het systeem kan volgens de beschrijvingen max 60 kilo hebben. Het zou zo maar kunnen zijn dat er een keer een verkeersdrempel of hobbel met iets teveel vaart is genomen wat eenzelfde soort effect heeft op dragers als op deuren. Ik let daar altijd scherp op maar soms zie je het niet en neem je de hobbel met teveel vaart.

Ja het lijkt mij ook dat er ergens een versteviging moet worden gemaakt. Of dat lukt op de verbogen plaat weet ik nog niet. Inmiddels een afspraak bij Memo-Europe om het probleem te verhelpen. Als die wat gedaan hebben dan zal ik dat bij dit onderwerp vermelden om iedereen op de hoogte te houden van wat de oplossing is geworden.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door isoplus »

Mooi, in ieder geval een leverancier die er naar kijken wil en je aanhoort :thumbup:
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Trekhaak bevestiging Van-Swing fietsdrager verbogen



Bericht door KTManiac »

Klinkt vooralsnog als een leverancier die achter z'n produkt staat en da's alvast goed te horen. :thumbup:
Plaats reactie