Reparatie vochtschade

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
JKV
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 11:44

Reparatie vochtschade



Bericht door JKV »

Ik ben nieuw als geregistreerd gebruiker op dit forum, maar lees al langere tijd met veel belangstelling de topics die voorbij komen. Ik heb nu zelf ook een vraag die ik graag eens in de groep gooi.

Ik ben in het bezit van een alkoof camper uit 2005 obv Fiat Ducato chassis.

Onlangs is gebleken dat er de nodige vochtschade zit in de bodem. Dit zit in de randen van de vloer en trekt op sommige plekken tot ca. 30 cm naar binnen. Ook is hierdoor in de wanden het vocht omhoog getrokken tot 30-50 cm.
Op dit forum zijn diverse topics te lezen over het herstellen van dergelijke vochtschade. Alhoewel het te doen is als je handig bent aangelegd en je je goed inleest, is het een tijdrovende klus. En die tijd heb ik op dit moment niet. Ik ben daarom op zoek naar een bekwaam iemand die dit voor mij zou kunnen doen. Ik woon zelf in Friesland en heb diverse camperbedrijven uit Friesland/Groningen gebeld, maar merk dat deze niet echt zitten te wachten op dergelijke reparaties omdat het veel tijd vraagt en hiervoor in de werkplaatsplanning geen ruimte is, ook niet als winterklus. Ik dacht daarom hier de vraag te stellen of iemand een suggestie heeft (zonder een waarde oordeel te geven, want dat is niet toegestaan heb ik gelezen).
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Reparatie vochtschade



Bericht door Will »

Voordat je gaat slopen eerst eens een stukje vloerbedekking verwijderen en een stukje van de wand wand open maken op een plek die niet in het oog springt.
Als de schade meevalt een weekje wegzetten met de verwarming aan en daarna weer controleren met een vochtmeter en mocht het daarna nog vochtig zijn of verrot dan volen er zwaardere middelen. Succes

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Reparatie vochtschade



Bericht door AadenAnke »

Lekkage van dak naar wand overgang en langs de ramen goed controleren water loopt naar beneden en daar gaat het rotten

Succes Aad
JKV
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 11:44

Re: Reparatie vochtschade



Bericht door JKV »

Wil, bedankt voor je reactie. Dat station zijn we helaas al voorbij.
Will schreef:
wo 28 apr 2021, 16:53
Voordat je gaat slopen eerst eens een stukje vloerbedekking verwijderen en een stukje van de wand wand open maken op een plek die niet in het oog springt.
Als de schade meevalt een weekje wegzetten met de verwarming aan en daarna weer controleren met een vochtmeter en mocht het daarna nog vochtig zijn of verrot dan volen er zwaardere middelen. Succes

Mvrgr.Wil
JKV
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 11:44

Re: Reparatie vochtschade



Bericht door JKV »

Aad, ik denk inderdaad dat dat de oorzaak is (en het vervolgens weer omhoog kruipt).

Maar de vraag is dus of je iemand bent of kent die deze reparatie voor mij zou kunnen uitvoeren.
AadenAnke schreef:
wo 28 apr 2021, 16:57
Lekkage van dak naar wand overgang en langs de ramen goed controleren water loopt naar beneden en daar gaat het rotten

Succes Aad
Plaats reactie