Alweer een fietsaccu laden vraag

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Alweer een fietsaccu laden vraag



Bericht door Snarfsel »

myway schreef:
do 29 apr 2021, 22:11
Waarom zou dat niet gaan op de 300watt omvormer.
Ik ga het proberen, de omvormer geeft het vanzelf aan als het niet gaat.

@Hoofdnoorman, mocht het nodig zijn dan neem ik contact op.
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2149
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Alweer een fietsaccu laden vraag



Bericht door jaap van duijn »

@Hoofdnoorman,

We zochten de lader die U eerder - jaren terug - omschreef en vonden die niet.
Kwamen uit op de powerbutler. En ja duur 299,00Euro.
Die wilde een en ander van mij weten en heb toen Uw naam genoemd zoals men zegt "in den beginne".
Zou zijn dat die kerel contact met U opgenomen heeft of neemt.
Van mij wel zo netjes denk ik dat als ik Uw naam vertel aan anderen U daarover bericht stuur. En zij deze dus.

Dan gemeten met de powerbutler in de camper hoe het verloop is.
Waar dacht ik de laadstroom bepalend is?
Yellowtop accut44aH en 14,7Volt.
Fiets batterij - de Bosch 500Watt en 36Volt is 13,5Ampere
Volgens boekje laden met 2Ampere tijd nodig voor laden 13,5/2 x 1,15 (rendement Yellowtop) is dan 7uur 45minuten.
Dit klopt zover dat voor 20% Bosch accu laden plm 1 uur en 15 minuten nodig was.
En dit dus nodig is om de fiets accu 100% te laden.
De fiets accu is 36V x 13,5Amp = 500Watt.
De Yellowtop 44AH x 14,7V = 650Watt.
Voor ons verloopt alles perfect, zeker nu de zon langer schijnt en we zonnen panelen hebben die na het fietsen onze accu's kunnen opladen en dan de Yellowtop nog redelijk op pijl blijft.

Met vriendelijke groeten Jaap van Duijn
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Alweer een fietsaccu laden vraag



Bericht door hathi »

Ach, jammer dat je er niet bij verteld dat je bij mij slechts 60 euro moest betalen voor een enkele lader, met dien verstande dat een deel van de laadkabel van de originele lader gebruikt moest worden, zonder de functionaliteit van de originele lader aan te tasten.
Maar gelukkig durfden een aantal andere forumleden wel deze beslissing te nemen. ....................................................................................................................................................................Rudy .......schijnbaar heb je mijn mail niet gelezen,waarin ik dit uitgelegd heb,en dan wist je ook dat het niets met jouw of je lader te maken had! .dus doe ik het nogmaals :-B ..het enige probleem was, dat ik toentertijd in het ziekenhuis belande,en zowiezo niet naar je toe kon komen,verder had ik in dat bed,toch niets te doen,en heb het van daar uit ook besteld,...dus nogmaals,niets ten nadele v jouw of je product,ik heb de makkelijkste methode ,onder de gegeven omstandigheden gekozen,al was het dan veel duurder,maar als je daar ligt, is geld opeens niet meer van belang :hug:
Hans
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Alweer een fietsaccu laden vraag



Bericht door Hoofdnoorman »

Het zij dan vergeven :hug: maar het laatste bericht dat ik had gekregen was dat je erg haast had en dat het bij mij wel een ruim een week zou duren omdat je de originele lader ook naar mij zou moeten sturen. Mogelijk heb ik dat gemist, en kan het ook niet terug vinden in mijn berichtenbox.

Goed maar voor de anderen die mee lezen;
Er zijn een paar 12 < 42 Fietsacculaders op de markt. De afgelopen jaren is Bosch alsmede Panasonic gestopt met de verkoop. Voor zover ik van ingewijden heb vernomen omdat de gemiddelde aanstekercontacten van de auto's niet goed genoeg waren. Opladen tijdens het rijden en het trillen etc. was de oorzaak van veel problemen.
Dat is ook bij de camper het geval. Heb je een lader met aanstekercontact, maak dan gewoon een vaste aansluiting voor de lader.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Alweer een fietsaccu laden vraag



Bericht door Snarfsel »

Ik had zo'n stekker in gedachten?
pc-53005001-hoofd.jpg
pc-53005001-hoofd.jpg (19.32 KiB) 189 keer bekeken
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Alweer een fietsaccu laden vraag



Bericht door Cee Pee »

Die zijn wel goed.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Alweer een fietsaccu laden vraag



Bericht door Atoz »

Op een goeie dag, beetje de ellende beu besliste ik om voortaan zoveel mogelijk Anderson 50A stekkers te gebruiken.
https://www.google.com/search?q=anderso ... e&ie=UTF-8

Kost wat geld, wat werk, ellende tot op heden voorbij.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
trabbart
Berichten: 128
Lid geworden op: za 22 sep 2018, 15:51

Re: Alweer een fietsaccu laden vraag



Bericht door trabbart »

Atoz schreef:
vr 30 apr 2021, 17:32
Op een goeie dag, beetje de ellende beu besliste ik om voortaan zoveel mogelijk Anderson 50A stekkers te gebruiken.
https://www.google.com/search?q=anderso ... e&ie=UTF-8

Kost wat geld, wat werk, ellende tot op heden voorbij.
die stekkers worden bij mij op het werk enorm veel gebruikt, voor electrische mobiliteit, in rolstoelen, electroscooters, gaat heel lang goed, je kan je niet vergissen in polariteit en geven degelijk contact. enige fout die soms voorkomt is dat de contactpen loschiet over het veertje en dan slecht contact geeft, het toestel valt dan uit als je bvb in een put rijdt. verder nog nooit problemen gehad ermee.
Guido123

Re: Alweer een fietsaccu laden vraag



Bericht door Guido123 »

ik heb op mijn schuur een 250 watt paneel gezet met een 1500 watt (goedkope omvormer) en goedkope regelaar van 15 euro en een versleten 75ah start accu die ik uit mijn camper had gehaald :P dus met oude rommel laad ik elke dag mijn ebike op 12ah 48v :D
Plaats reactie