OEM remschijven en remblokken

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
camper job
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 04 jun 2018, 20:06

OEM remschijven en remblokken



Bericht door camper job »

Hallo, mijn camper is obv een Fiat Ducato 2.3 multijet 130. Een Knaus sport tr uit 2010. Ik wil zelf de remschijven en remblokken vervangen. Nu is de dealer waar ik mijn koppeling en distributieriem heb laten vervangen niet zo welwillend om mij de OEM nummers door te geven en die zou ik wel graag willen hebben voordat ik online iets bestel. Nu weet ik dat je op autodoc wel op merk / type / uitvoering kan zoeken maar dan nog komen er veel verschillende resultaten en bijvoorbeeld zowel 280mm schijven als 300mm schijven. Dus ik zoek meer detail.

Dit heb ik wel al gevonden obv VIN. 4 verschillende OEM nummers voor schijven. https://fiat-pro.7zap.com/en/d06/2j/250 ... 0001660813.

Kan ik deze 4 nummers allemaal gebruiken?
Is er een andere manier om achter OEM nummers te komen?
Wie weet de OEM nummers van de remblokken?
Doe ik te moeilijk?
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: OEM remschijven en remblokken



Bericht door Joske »

In elke stad zitten auto-onderdelen bedrijven.
Daar halen de (niet merkgebonden) garages hun spullen op.
Ikzelf heb een import-camper, waar vwb de juiste onderdelen ook regelmatig vragen over zijn.
Maar ik wordt er elke keer goed geholpen, ook remschijven en voering vervangen.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: OEM remschijven en remblokken



Bericht door AadenAnke »

Doe eerst even navraag of de wiellagers geperst moeten worden zo ja heb je dan een pers tot je beschikking?
Wat al gezegd is automaterialen zaak kenteken en VIN/chassis nummer vinden ze zo voor jou wat je moet hebben blijkt het niet te kloppen breng je het zo terug nu erheen morgenochtend binnen

Gr. Aad
NoStress
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 13:49
Locatie: geen

Re: OEM remschijven en remblokken



Bericht door NoStress »

Laatst gewijzigd door NoStress op zo 16 okt 2022, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
camper job
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 04 jun 2018, 20:06

Re: OEM remschijven en remblokken



Bericht door camper job »

Ik ga de adviezen ter harte nemen en eens naar de automaterialen zaak hier om de hoek (AMC Zeist). Gelukkig heb ik niets met wiellagers te maken. Die zitten verder naar achteren maar dank voor het meedenken.
umpie30
Berichten: 1012
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 19:47
Locatie: overijssel

Re: OEM remschijven en remblokken



Bericht door umpie30 »

Verhaal nu 4x doorgelezen maar waar worden de lagers benoemd ??
AadenAnke schreef:
wo 21 apr 2021, 14:16
Doe eerst even navraag of de wiellagers geperst moeten worden zo ja heb je dan een pers tot je beschikking?
Wat al gezegd is automaterialen zaak kenteken en VIN/chassis nummer vinden ze zo voor jou wat je moet hebben blijkt het niet te kloppen breng je het zo terug nu erheen morgenochtend binnen

Gr. Aad
Plaats reactie