Campervloer slecht

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robruy
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 24 sep 2017, 7:04

Campervloer slecht



Bericht door Robruy »

In onze camper uit 2004 zie je in het loopgedeelte duidelijk de vloer bewegen. De rest van de campervloer is goed en het lijkt ook geen vochtprobleem te zijn. Heeft iemand ervaring met het (laten) verhelpen van dit probleem? Of kan het geen kwaad en moet je een meer dan 15 jaar oude camper niet perfect willen maken.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Campervloer slecht



Bericht door de Jonckheer »

15 jaar is niet oud en het heeft met leeftijd niet zoveel te maken, meer met een zwakke constructie. Het is aan jou of je wilt wachten tot je er doorheen zakt of dat je het wilt verhelpen. Het zal wel behoorlijk ingrijpend zijn want de vloer moet er dan (gedeeltelijk) uit. Je zou kunnen proberen er pur in te spuiten maar dat geeft het risico dat ie bol gaat staan en dat wil je ook niet neem ik aan. Het is trouwens best lastig om op afstand de ernst van de situatie in te schatten, misschien eens een keer een timmerman er naar laten kijken?
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Campervloer slecht



Bericht door bertt »

Is het een enkele vloer, of heb je een dubbele bodem?

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6231
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Campervloer slecht



Bericht door Bas vd laar »

Heb dit vaker meegemaakt, is een "vermoeide" vloer zoals dat genoemd wordt.
Op de plek waar veel gestaan of gelopen wordt gaat de vloer wat zakken, verder geen vocht.
Kan geen kwaad en is te herstellen als je het vervelend vindt, maar is wel ingrijpend.

Bij een half intergraal zit vaak de originele stalen bodem nog weer onder de vloer, zodat je er nooit doorheen kan zakken.
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Campervloer slecht



Bericht door AadenAnke »

Voor dat je door de vloer zakt is die wel echt weggerot hoor en dan heb je een giga vocht probleem. Leg een keer een stuk multiplex op 2 balkjes en laat er iemand op staan dan zie je wat het doorzakt.

Gr. Aad
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Campervloer slecht



Bericht door Will »

De lagen laten los de oplossing gaatjes boren om de 10 cm niet door en door, epoxy er in spuiten, afdoppen met meubel stopjes plaat er over met iets zwaars er op. Wel oppassen dat de plaat niet vastgelijmd wordt de plaat is voor het omhoog komen van de vloer dan een dag en een nacht laten drogen en klaar is de klus.
Maar eerst met een vochtmeter kijken of de vloer droog is anders werk je voor niets.

[url]https://polyestershoppen.nl › epoxy[/url]

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13347
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Campervloer slecht



Bericht door hathi »

Kennis, v me,had dit probleem,bij een nieuwe stacaravan,aangezien de bouwer failliet ging,direct na aflevering,heeft hij er van de onderkant,allemaal nieuwe platen onder gemaakt,mss zou dat in jouw geval ook mogelijk zijn ?....al is het enkel,op de plek,waar je het meest staat?
Hans
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Campervloer slecht



Bericht door isoplus »

Je zegt het zelf al, een 15 jaar oude camper moet je niet perfect willen maken.
Er zit en zat veel kwaliteitsverschil in de campers, mijn vorige had een geheel triplex bodem en was gebouwd in 2007.
De eerste rotte plek in de bodem ontdekte ik al in 2009 en werd veroorzaakt door een constructiefout, die fout is door ons hersteld.
Het slechte nieuws is dat eenmaal aangetast hout geheel verwijderd moet worden, dan pas gaat het beter worden.
Het is nu een prachtige tijd om je camper te verkopen of in te ruilen voor een betere, je hebt dus mogelijkheden genoeg.
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Campervloer slecht



Bericht door willemzon »

Ik had hetzelfde met we caravan, inderdaad heeft men de het eea gerepareerd door aan de onderkant graatjes in te boren en hars in te spuiten

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Campervloer slecht



Bericht door Transitje »

Will schreef:
za 17 apr 2021, 10:39
De lagen laten los de oplossing gaatjes boren om de 10 cm niet door en door, epoxy er in spuiten, afdoppen met meubel stopjes plaat er over met iets zwaars er op. Wel oppassen dat de plaat niet vastgelijmd wordt de plaat is voor het omhoog komen van de vloer dan een dag en een nacht laten drogen en klaar is de klus.
Maar eerst met een vochtmeter kijken of de vloer droog is anders werk je voor niets.

[url]https://polyestershoppen.nl › epoxy[/url]

Mvrgr.Wil
Maar dan wel vanaf de onderkant, dit doe je met twee mensen, je boort eerst een flink aantal gaten van 8 mm en daarna spuit de één er de bruislijm in en de ander drukt er direct een deuvel in om het weglopen van de lijm te voorkomen. Daarna vooral veel zwaars op de bodem leggen zodat deze niet bol gaat staan.
Dit is eigenlijk alleen goed te doen als je over een brug of smeerkuil kunt beschikken. Informeer voor de te gebruiken lijm even bij een caravanboer, die hebben dit al vaak gedaan.
Groeten

Klaas
Will
Berichten: 3531
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Campervloer slecht



Bericht door Will »

Van de onderkant gaat niet altijd ik heb het vanaf de bovenkant gedaan een paar jaar geleden en de vloer is nog steeds perfect.

mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Robruy
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 24 sep 2017, 7:04

Re: Campervloer slecht



Bericht door Robruy »

Wow, dank jullie wel voor de informatie. De situatie zoals Will deze beschrijft spreekt mij het meeste aan. Ik zal eens gaan informeren wat daarvan de kosten zijn.
Plaats reactie