Fiat Ducato 2.8 JTD starten met hulpaccu

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Fiat Ducato 2.8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door RobMG »

Goedemorgen, de pluspool van de accu van mijn Ducato 2,8 JTD is lastig te bereiken, een flinke krokodillenklem van een startkabel is er niet met fatsoen op te krijgen. Van de nieuwere types Ducato heb ik begrepen dat er een separate + aansluiting is om de klem op te zetten. Weet iemand of dit voor de 2,8 JTD ook zo is en waar deze dan te vinden is?
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet, Rob.
Eric-jan
Berichten: 162
Lid geworden op: zo 14 mar 2021, 9:58

Re: Ducato 2,8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door Eric-jan »

Vaak zit er onder de moterkap een aansluiting onder de deksel
Staat een plus teken op
De min is vaak een aangelast boutje ergens bij de koplamp
Gebruikersavatar
Andre Mc Louis
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 aug 2018, 11:34

Re: Ducato 2,8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door Andre Mc Louis »

Afbeelding
Hier zit hij op mijn Ducato 2013.Succes
Met vriendelijke groet, André
Mc Louis Tandy 673
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiat Ducato 2,8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door hathi »

Rob,je kan met 2 verlengkabels,op een andere plek de +- aansluiting maken.?....maar. mss niet zo relevant voor jouw,maar toch !....Een goede accu,en je overbrugt dit probleem lijkt me ..ik hoor dit zo vaak hier,al die problemen met de start accu,..of die moet zonodig geladen worden ?..het kan toch geen Fiat probleem zijn ?,ik plaats een nieuwe start-accu,in mijn camper, kijk er nooit naar,start altijd,en na 6/7 jaar,soms nog langer gaat het weer genau zo :..wel een massa schakelaar op de startaccu,welke altijd uit staat,als de Camper stil staat , Meer niet, en bij de personenauto,s is het niet anders ,maar dan zonder massa schakelaar ? Dus leg het me maar uit ?
Hans
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Re: Fiat Ducato 2,8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door RobMG »

Valt niet zoveel uit te leggen ,Hathi. Ook bij mij een massaschakelaar, welke ik in de stalling gebruik. Ook hier na de winterstalling (5 mnd) gewoon starten, draaide wel wat trager rond. Daarom benieuwd naar de mogelijkheid om met startaccu te starten. Gewoon voor het geval het ooit aan de orde komt. Groet Rob.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Fiat Ducato 2,8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door Kroppie »

en zit er ergens geen +punt wat makkelijk bereikbaar is, wel nu start ie goed, dan nu zo,n punt creeren, lijkt mij het juiste tijdstip.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Fiat Ducato 2,8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door seth_space »

Hathi meent graag overal fiat problemen te zien. Is een Mercedes adept :lol3:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiat Ducato 2,8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door hathi »

Seth,gewoon het forum lezen,zegt genoeg!
Hans
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiat Ducato 2,8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door hathi »

RobMG schreef:
do 15 apr 2021, 13:03
Valt niet zoveel uit te leggen ,Hathi. Ook bij mij een massaschakelaar, welke ik in de stalling gebruik. Ook hier na de winterstalling (5 mnd) gewoon starten, draaide wel wat trager rond. Daarom benieuwd naar de mogelijkheid om met startaccu te starten. Gewoon voor het geval het ooit aan de orde komt. Groet Rob.
Mss is dit Dan een oplossing ,kun je plaatsen,waar je wil ? =0]3EC84CFE-5C15-4CF3-A4D0-AFA88E386152.png[/attachment]
Bijlagen
3EC84CFE-5C15-4CF3-A4D0-AFA88E386152.png
3EC84CFE-5C15-4CF3-A4D0-AFA88E386152.png (167.11 KiB) 568 keer bekeken
Laatst gewijzigd door hathi op do 15 apr 2021, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Fiat Ducato 2,8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door seth_space »

Dat bedoel ik dus. Het merendeel van de campers is op fiat basis en voldoet jaren aaneen prima. Er rijden heel veel oude fiats rond en ja er zijn autos met problemen. Gelukkig hebben Mercedes adepten daar nooit last van, daar gaat nooit iets kapot :lol3: :lol3:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Fiat Ducato 2.8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door hathi »

Klopt Seth,er gaat zelden iets kapot, alles is nog als nieuw ,maar bij een Fiat rijder klinkt dat schijnbaar ongeloof waardig ,Ja je zal er mee moeten leven :-B mss nog een troost,dat vermelde meerendeel,is in rap tempo,aan het slinken :?:
Hans
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Fiat Ducato 2.8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door seth_space »

Vandaar die vele Mercedes forums waar men elkaars defecten zo speciaal vindt natuurlijk :lol3:
Maar je hebt gelijk natuurlijk. Als ze niet voortijdig weggeroest zijn kun je er best lang plezier van hebben :wave:
Als dat marktaandeel inderdaad zou slinken neemt ook het aantal problemen hier af :bow:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
RobMG
Berichten: 249
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 20:58
Locatie: Hoevelaken

Re: Fiat Ducato 2.8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door RobMG »

Dank allen voor jullie reacties en goede suggesties. Groet Rob.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8866
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Fiat Ducato 2,8 JTD starten met hulpaccu



Bericht door kampo »

hathi schreef:
do 15 apr 2021, 11:54
....Een goede accu,en je overbrugt dit probleem lijkt me ..ik hoor dit zo vaak hier,al die problemen met de start accu,..of die moet zonodig geladen worden ?..het kan toch geen Fiat probleem zijn ?,ik plaats een nieuwe start-accu,in mijn camper, kijk er nooit naar,start altijd,en na 6/7 jaar,soms nog langer gaat het weer genau zo :..wel een massa schakelaar op de startaccu,welke altijd uit staat,als de Camper stil staat , Meer niet, en bij de personenauto,s is het niet anders ,maar dan zonder massa schakelaar ? Dus leg het me maar uit ?
Je moet opletten want wat bij jou van toepassing is, is helemaal anders bij een ander. Die ander heeft dus niets aan jou situatie. En een massa schakelaar daar moet je voor ombouwen.
Blijkbaar ben je niet bekend met het verschil tussen oudere en nieuwere voertuigen en hun bijbehorende e-installatie. Het verbaasd me want dat werd hier al meermaals beschreven.
Zoek eens op sluipstroomverbruik in slaapstand bij een modern voertuig.
Groeten Kampo
Plaats reactie