Nostress, goed dat je zag dat de rode draad niet aan de massa lag. Die draad is natuurlijk wel verdacht. Zou die in elk geval even checken
Draadbreuk kan heel goed de oorzaak zijn.
Groet, Jaap
Trekhaak module Fiat Ducato 250 (2010)
- rijschoollucassen
- Berichten: 3065
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Trekhaak module Fiat Ducato 250 (2010)
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Re: Trekhaak module Fiat Ducato 250 (2010)
Met dat schema is het heel makkelijk meten of er spanning staat op de draad voor de remlichten. Lijkt me dat dat het eerste is wat je checked. Eerst op de pinnen van die module dan achter bij de trekhaak. Dan weet je of het de module is of de draad er tussen. Als het de draad is heeft vervangen van de module namelijk geen zin. Staat er op de module geen spanning? Dan even voor de module meten. Dan weet je zeker dat het de module is. Staat daar ook geen spanning? Dan ligt het aan iets daarvoor!? Branden de remlichten op de camper wel?
Re: Trekhaak module Fiat Ducato 250 (2010)
De schade aan de rode draad is van een poging om hem van de module te bypassen. Dat bypassen had geen resultaat.
Verder hebben alle draden voor en na de module spanning . Alleen de rode remdraad aan uitlaat module heeft geen spanning.
De opmerkingen om de aansluitingen op te frissen zijn wel terecht denk ik.
Omdat de verbindingschroefjes niet meer los te krijgen zijn, ben ik op zoek naar een nieuwe module die ik zelf
kan vervangen.
Verder hebben alle draden voor en na de module spanning . Alleen de rode remdraad aan uitlaat module heeft geen spanning.
De opmerkingen om de aansluitingen op te frissen zijn wel terecht denk ik.
Omdat de verbindingschroefjes niet meer los te krijgen zijn, ben ik op zoek naar een nieuwe module die ik zelf
kan vervangen.
Re: Trekhaak module Fiat Ducato 250 (2010)
hathi schreef: ↑ma 12 apr 2021, 10:21Zoals Dirk eerder schreef: zijn alle boutjes dol gedraaid,wat heeft het dan voor nut om alles door te meten,die relais,gaan wel vaker stuk,ik ben ook voor repareren als het kan,maar je moet ook verder kijken,die merkgebonden set kun je zelf er aan klikken,dat kan iedereen
Hans