Trommelremmen naar schijfremmen: kan dat & mag dat?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
ben19
Berichten: 1086
Lid geworden op: do 12 aug 2010, 12:22
Locatie: Drachten Friesland

Re: Trommelremmen naar schijfremmen: kan dat & mag dat?



Bericht door ben19 »

Die gaat langer mee is speciaal daar voor bedoeld .
Wat wel nodig is remvloeistof elke 2jaar te vervangen ,dit omdat het water en vuil opneemt.
En je kunt raden wat er dan gebeurt :crazy:
Fiat Ducato Multijet x250 Dethleffs.
magic black shadow limit edition.


Groet Ben
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Trommelremmen naar schijfremmen: kan dat & mag dat?



Bericht door Kroppie »

en als je toch met die pasta bezig bent, smeer dan ook de schroefdraad van de nippels waarmee de leidingen aan de cilinders zitten, en de stukjes leiding die in de nippel zitten in met die pasta, moet het ooit los dan gaat het ook zonder problemen los, 1x beetje extra werk jaaaaaren later nog plezier ervan, en bij de hoofdremcilinder zitten die nippels, zuiger en cupje ook. :wtf:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Trommelremmen naar schijfremmen: kan dat & mag dat?



Bericht door kampo »

Er zijn er hier zeker die meer weten van remmen onderhoud.
Zelf gebruik ik het liefst kopervet dat is temperatuurbestendig.
Keramisch vet gaat nog hoger als kopervet.
Koop je allemaal in spuitbus tegenwoordig.
Altijd opletten waar je het op aanbrengt en niet te veel ernaast spuiten.
Groeten Kampo
AadenAnke
Berichten: 13248
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Trommelremmen naar schijfremmen: kan dat & mag dat?



Bericht door AadenAnke »

Ik zelf heb nog een oude voorraad Moly coat (grafietvet) in een pot en nog 2 spuitbussen die staan/liggen naast het copaslip blik en het blik SKF kogellagervet maar ook het blikje naaimachineolie neem ik regelmatig ter hand. Eigenlijk alles van metaal wat niet in de verf zit en waar er iets op geen kwaad kan voorzien van wat vettigheid in welke vorm dan ook dat kan geen kwaad

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Trommelremmen naar schijfremmen: kan dat & mag dat?



Bericht door Kroppie »

ik heb de hele onderkant en alle holle ruimtes van mijn toen 20 jaar oude camper en mijn 16 jaar oude personen fiatje panda bij aanschaf in gespoten met een mengsel van vaseline met 10% bijenwas dat tot 80 gr verhit en met een drukspuit verspoten, nu na 17 jaar nog nergens een kruimeltje roest.
en waarom vaseline en die was, wel in de 1e instantie natuurlijk hardstikke goedkoop zeker op de dump, en bijenwas kost in pure vorm ook bijna niets en zorgt ervoor dat de afgekoelde vaseline wat steviger is, ja het is een smerig klussie nou en?, oude kleren daarna in de vuilnisbak en ik onder de douche, en ja van een vriend van mij garagehouder kreeg ik voor een weekendje de sleutels.(heb nu eigen sleutel :D )
boel netjes achter laten en niks is een probleem, en onderhoud LOONT!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Trommelremmen naar schijfremmen: kan dat & mag dat?



Bericht door iSonic »

Kijk naar type chassis en as en of die ook met rem schijven zijn geleverd. Dan opzoek naar een setje en erop schroeven. Geen idee of diw er zijn.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Trommelremmen naar schijfremmen: kan dat & mag dat?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 2:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wolfshond
Berichten: 56
Lid geworden op: za 06 mar 2021, 21:05
Locatie: Gårelehöjden

Re: Trommelremmen naar schijfremmen: kan dat & mag dat?



Bericht door Wolfshond »

Als ik het verhaal goed begrijp dan denk ik dat inderdaad de remmen warm lopen. Wordt de camper weggezet op de handrem? Zo ja, niet doen. Ik denk dat de handrem de boosdoener is.
Plaats reactie