van LPG naar Benegas

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

van LPG naar Benegas



Bericht door Satzat »

De twee aan elkaar gekoppelde LPG gasdampflessen moeten vervangen of gekeurd worden. We willen (al dan niet tijdelijk) over stappen op de propaan ruilflessen van Benegas.

Vraag is, kunnen we zonder problemen overstappen van LPG naar Propaan ten aanzien van de Truma kachel/boiler, de koelkast en koken?
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: van LPG naar Benegas



Bericht door KTManiac »

Daar kan ik heel kort over zijn: ja.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6052
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: van LPG naar Benegas



Bericht door TestCase »

Inderdaad want LPG is een mengsel van butaan en propaan en in sommige landen zelfs volledig propaan, bijv. in de winter!

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: van LPG naar Benegas



Bericht door de Jonckheer »

Waar staat dat die flessen vervangen moeten worden? Is niet verplicht hoor, mag je helemaal zelf weten. :lol:
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: van LPG naar Benegas



Bericht door peter possl »

op de flessen staat een jaartal en dat geeft aan wanneer die fles moet worden gekeurd. Natuurlijk kan je dat negeren ,(je kunt ook met gladde banden rijden etc) maar die datum staat er niet voor niets! Je kunt de lpg fles laten herkeuren of vernieuwen. ( en sommige forumleden rijden gewoon door, ieder zijn wens).
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: van LPG naar Benegas



Bericht door Dick-B »

Stoomwezen heeft bepaald gasflessen na 10jaar laten keuren,
Pomphouders als ze dit zien mogen ze niet gevuld worden,
Maar ja als je een buitenvulling hebt,
gr,Dick.
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: van LPG naar Benegas



Bericht door Satzat »

KTManiac en Kees, bedankt voor jullie reactie. Ik weet nu zeker dat ik hiermee verder kan. :thumbup:
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: van LPG naar Benegas



Bericht door myway »

Waarmee?
Met de lpg flessen of Benegas
Als je de lpg flessen gekeurd wil hebben, Verhaaf in Veghel.
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: van LPG naar Benegas



Bericht door Satzat »

Even verder met Benegas myway. Verhaaf is mij bekend.

Omdat we voorlopig in Nederland blijven en ik op korte termijn dan een gasfles nodig heb is dit voor mij een goede mogelijkheid.
Een lege fles ruilen kan bijna overal. :thumbup:

De twee aan elkaar gekoppelde LPG-gasdampflessen zie ik later wel wat ik er mee ga doen. In een van de twee zit nog 30% gas, de andere is leeg.
Voor een kortere trip van bijvoorbeeld een week wanneer we geen verwarming nodig hebben, maar alleen koken en boiler kan ik dan tussendoor ook nog zover mogelijk het gas opmaken.

Omdat we mogelijk vanaf half mei (Hemelvaart) drie weken door het binnenland willen toeren wil ik een volle fles Benegas meenemen. Wanneer de twee LPG flessen dan in de gasbun staan, kan ik de Benegas fles niet kwijt, want beide flessen zitten aan elkaar gekoppeld.

Mario.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Plaats reactie