Douche verwijderen en ander toilet plaatsen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Douche verwijderen en ander toilet plaatsen



Bericht door macfocus »

Ik doelde nu specifiek op de ervaringen met een droogtoilet Hans.

Dat ik de boel er uit kan halen en evt verplaatsen dat is nu wel helder. Sterker nog, ik heb gekeken hoe het zit en dat valt niks tegen.
Paar schroefgaten en wat siliconenkit verwijderen en de douce is eruit.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Douche verwijderen en ander toilet plaatsen



Bericht door hathi »

Ja Mac Focus als je graag met je eigen uitwerpselen rond wil lopen,ga je gang,niet te hopen dat je aan de diarree geraakt, het kan toch bijna niet makkelijker als de huidige methode,...en de ontzorgingen zijn er al overal,...wat je van deze methode niet kan zeggen,denk zelf eens na,dat je zo,n droogtoilet hebt,wat je in de praktijk dan allemaal en waar moet doen?
Hans
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Douche verwijderen en ander toilet plaatsen



Bericht door macfocus »

Emmer met zak eruit tillen
Zak dichtknopen
Deksel erop
Ff naar de groen (of grijs) container lopen
Deksel eraf
Zak in container
Teruglopen
Nieuwe zak erin
Emmer terugplaatsen

Urine is het een kwestie van bij het grijswaterlozen een 2e kraantje openzetten.
Vergeet niet dat ik het cassettetoilet niet naar achteren kan verplaatsen zonder serieuze ingrepen (nieuw gat in wand e.d.) en dan heb ik nog steeds het capaciteitsprobleem niet opgelost. (Wat een pré is, geen must)
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Douche verwijderen en ander toilet plaatsen



Bericht door hathi »

Ik kan op de foto niet zien of er reeds een cassette deurtje in zit,maarwat al zou dat? In de douche het toilet plaatsen,met een nieuw deurtje is ook niet zo, n werk vond ik maar ik heb liever zo,n werkje als steeds met die zak,wat ook niet overal gewaardeerd word,maar ja de afweging is aan jouw,en niet aan mij :hug:
Hans
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Douche verwijderen en ander toilet plaatsen



Bericht door iSonic »

Komt de urine dan in de grijs watertank? Dat gaat toch ontzettend stinken? Zeker bij warm weer?

Wij gebruiken de douche ook zelden en zou er liever een kast voor in de plaats hebben. Wij gebruiken hem nu om natte spullen te laten drogen en de wasmand staat er. Meestal staat de wasmand op een klap krat met schoenen, laarzen, croqs etc etc voor de kinderen.

Bij ons kun je het toilet trouwens draaien. Dan heb je ook net wat meer ruimte.
CamperGerrit

Re: Douche verwijderen en ander toilet plaatsen



Bericht door CamperGerrit »

Bij mij komt de urine in een aparte tank. Die heeft een uitloop met een electrische afsluiter die tegelijk open gaat met die aan de vuilwatertank.

Mijn droogtoilet heeft een vierkante emmer van 22 x 24 x 28 cm. Daarin een plastic zak. Na 10 tot 14 dagen pak ik de emmer door luikje in de buitenwand eruit, knoop de zak dicht en gooi die ergens langs de snelweg in een container.
Wij zijn met twee personen en gebruiken nooit een ander toilet dan onze eigen in de camper

Groeten
Gerrit
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Douche verwijderen en ander toilet plaatsen



Bericht door macfocus »

Als ik het ga doen, dan komt er een aparte urine tank met een separate kraan die op de grijswaterafvoer komt.
Idd niet via de grijswatertank.
Moet ik wel even kijken hoe exact, maar dat is te doen.

Ik heb vooralsnog geen apart luik, dus de zak dichtdoen moet in de toilet cel, maar dat lijkt me geen groot issue.

Ik begrijp dat het bij jou prima werkt Gerrit?
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
CamperGerrit

Re: Douche verwijderen en ander toilet plaatsen



Bericht door CamperGerrit »

Ja, werkt goed. Ik heb in de bijna drie jaar dat ik hem gebruik (eigenbouw met Kildwick seperator) wel het een en ander aangepast en verbeterd.
Denk dat ik hem nu zo laat.
Groeten
Gerrit
Plaats reactie