Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Rene-66
Berichten: 126
Lid geworden op: za 27 jun 2020, 6:34

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door Rene-66 »

Even een verhaaltje wat ik allemaal gedaan heb.

Vorig jaar deze camper gekocht in mei, een paar keer weggeweest en ging allemaal prima totdat 3 weken voor de vakantie motor defect.

Bij bridge een andere motor gehaald en erin gemonteerd.
Alles zoveel mogelijk via handleiding alles afgesteld.

Wij oo vakantie en motor loopt niet lekker dus toch 3 weken weggeweest.

Deze afgelopen winter camper in de stalling en carburateur ultrasoon laten reinigen.

Bleef slecht lopen alle tips nagelopen en gedaan wat hier verteld is.

Nu nog steeds niet goed.

Heb alles eruit getrokken en op nieuw gemonteerd en de tank eronderuut geen vuil maar de pomp gaf niet genoeg benzine dus een electrisch pomp gemonteerd ging goed zon 30 km toen weer dezelfde elende.

Toen maar weer ontsteking nakijken maar als ik hem op tijd zette met de schroevendraaier techniek niet te starten.

Dus weer in de papieren en wat blijkt cilinder 1 zit aan vliegwielzijde dus de ontsteking ergoed in( wist niet dat ie op twee manieren kon) maar nu wel op tijd te krijgen.

Proefrijden en weer bij hoge trektoeren stoten.

Ik denk hang de orginele pomp eraan en kijken wat ie doet onderweg op een parkeerplaats.

Waa ik klaar zie ik mijn vacuumslang los hangen.

Nou toen had ik er de p in en ben naar huis gereden hortend en stotend omdat ie op de oude benzinepomp zat.


Nu morgen maar weer oo de electriscbe pomp zetten en vacuum aansluiten en kijken of het goed is.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door Hoofdnoorman »

Waarschijnlijk de aanzuigzeef van de tankvlotter vol met troep?
Vergeet maar, ik lees dat je de tank schoongemaakt hebt.

Dus hij gaat gek doen na 30 km? Slaat de bobine door als hij warm is?
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door dieseltje+ »

Zou de draad bijna kwijt raken.
Lees ik het goed...30 km lang ging het goed en toen weer stotteren? Bij controle blijkt de ontsteking niet optijd te staan? Ontsteking/verdeler er op de andere manier erin en wel optijd? Bijzonder dat het dan eerst 30km goed gaat.

Paar tips om het duidelijker te houden en vooral nuttig gerichte tips te krijgen.
Jos (kroppie) begon over ultrasoon reinigen. Vervolgens antwoord je met... "ga ik naar opzoek"
Topic Re: Fiat Ducato 280 stotteren
Bericht door Rene-66 » di 30 mar 2021, 20:55
Filtertje is vervangen ik ga eens een bedrijf zoeken die utrasoon kan reinigen.

Nu schrijf je dat afgelopen winter de carburateur al ultrasoon is gereinigd. Beter omdat gelijk te melden. Kunnen we dat afvinken.
Tevens meld je dat de tank van binnen schoon is?! Was al eerder naar gevraagd.
Benzine pomp idem, eerst weet je niet welke elektrische pomp erop kan, even later blijkt dat je de mechanische al vervangen hebt door een elektrische. In een ander topic heb je het over een nieuwe mechanische pomp.

Meerdere mensen willen je helpen, duidelijke antwoorden op de vragen en tips helpt dan wel.

Niet verkeerd bedoelt maar mijn advies is nogmaals om er een vakman/professional bij te halen.
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op vr 09 apr 2021, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Rene-66
Berichten: 126
Lid geworden op: za 27 jun 2020, 6:34

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door Rene-66 »

In ieder geval iemand die verstand van benzine motoren want volgens mij zitten hier alleen maar " vakmensen" van diesels
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door dieseltje+ »

Kan alleen voor mezelf spreken, heb duidelijk een voorkeur voor diesels.
De motor van avantar, 6cil 4L is door mezelf gereviseerd, oke heeft geen carburateur, is een injectie. Stotterde ook nadat die weer in elkaar zat, paar draden van de injectors per ongeluk verwisseld :wink:
Mijn gazon maaier heeft wel een carburateur :wink:
Zie in het topic wel namen van forumleden met tips voorbij komen die weten waar ze het over hebben, met kennis van benzine motoren!
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
schapenkop
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 11 jan 2009, 22:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door schapenkop »

Andere bobine kopen
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door de Jonckheer »

Ik verwisselde vroeger een standaard bobine vaak voor een blauwe Bosch super bobine. Die gaf altijd een zichtbaar betere vonk.
Rene-66
Berichten: 126
Lid geworden op: za 27 jun 2020, 6:34

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door Rene-66 »

Ik wil iedereen even bedanken voor de tips.

Ben er nu achter dat ik een jaar lang en zon 2000 km met een ontsteking gereden heb die 90 graden verdraaid stond.

Vandaar dat ik hem niet in orde kreeg.

De benzinepomp is in ieder geval defect want op de electrische draaid ie goed.

Reageerd weer op de mengselschroef.

Er is misschien wel raar gereageerd af en toe maar ik had er de balen van.

Nu nog even een paar nieuwe bougie en klaar want die hebben wel een tik gehad.


bedankt :cheers:
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door Meine »

Je hebt toch niet zelf ook al aan de remmen gesleuteld? Gedwongen stilstaan is een leerschool, gedwongen niet meer kunnen stilstaan is wat anders. :crazy:
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door de Jonckheer »

Vroeger heel veel aan auto's gesleuteld en dat waren vrijwel allemaal benzine auto's met carburateur. Ik zal een poging wagen. Stotteren = ontsteking, inhouden = brandstof, zo simpel is het eigenlijk. Je moet niet alles tegelijk willen doen, de problemen één voor één aanpakken. De ontsteking is bij al die motoren het zwakste punt. Een minuscuul onzichtbaar haarscheurtje in de verdeler kap zorgt al voor grote problemen. Voor een paar tientjes koop je online alles nieuw: bougies, verdeler kap, rotor, kabels, condensator en puntjes. Daar moet je mee beginnen. Gaat ie na langere tijd stotteren ga je aan de kant en voel je aan de bobine. Is die heet, dan een nieuwe erin. Het beste is trouwens die puntjes zooi eruit en elektronische ontsteking er in. Kost je de kop niet en levert op: één keer op tijd zetten, daarna nooit meer plus een betere vonk. Ik heb er heel wat ingebouwd en nimmer een probleem daarmee ondervonden.
Overigens kan ik mij niet herinneren ooit een mechanische brandstofpomp te hebben vervangen, die dingen gaan vrijwel nooit stuk. Kan natuurlijk wel gebeuren maar als je daarna weer dezelfde problemen ondervind is het probleem dus niet die pomp en is het dus onzinnig om weer een andere pomp te plaatsen wat uiteraard hetzelfde resultaat geeft.
Ik weet niet wat je tankt maar dat mag géén Euro95 (E10) zijn.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Carburateur gezocht Fiat Ducato 280 (1989)



Bericht door AadenAnke »

Wel die mechanische benzine/brandstofpompen gaan wel vaker stuk hoor Nico. Ik heb er ooit problemen met een 504 mee gehad. Tankte toen meestal benzine die uit de sloopwagens bij mijn broer kwamen :cheers: kreeg je toch best wat vuil mee in de membraan pomp kon die niet goed tegen :thumbdown: had ook een ooit een lancer op lpg met onderbouw tankje moest dus regelmatig ff over naar benzine 2 keer dat de pomp lek ging daarna vervangen voor een elektrisch pompje uit een sloper werkte prima. Maar wat je zegt over de ontsteking helemaal juist ook nog wat aandacht voor de mechanische en vacuüm vervroeger.
Dan nog ff over de ontsteking die 90 graden verkeerd staat dan zou odp met bdp verwisseld zijn lijkt me erg onlogisch en volgens mij loopt hij dan echt niet ik denk eerder dat het 180 graden zal zijn. Heb dat ooit een keer meegemaakt hij liep wel maar hopeloos.
Fijn dat het TS nu is opgelost :thumbup:

Gr. Aad
Plaats reactie