Praten we niet over de het verkeerde kachel type
Deze Trumatic 6002 is dat niet dezelfde als een Truma C6002
Daar kon je vroeger toch een elektrische verwarmings mantel in monteren als deze er niet af fabriek in zat
Of zit ik er helemaal naast
Dit is de juiste : C6002. Ik meen dat de manchet is alleen voor 220 volt en boiler water.
Ik geloof dat in de slang zou een extra verwarming heat geplaatst zou kunnen.
IMG_6163.jpeg (231.73 KiB) 459 keer bekeken
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Hallo, Ik heb de Kronings heater opgenomen in het diesel verwarmd ringleiding systeem met een aparte ingang. Het werkt bijzonder prettig en je kunt hem s'winters s'nachts bv op 500 watt mee laten draaien. blijft alles lekker vorstvrij. Groet Eric
Eric van den Heuvel schreef:Hallo, Ik heb de Kronings heater opgenomen in het diesel verwarmd ringleiding systeem met een aparte ingang. Het werkt bijzonder prettig en je kunt hem s'winters s'nachts bv op 500 watt mee laten draaien. blijft alles lekker vorstvrij. Groet Eric
ik zou gelijk in het ringleiding gezetten. Ik zal een schema maken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Hallo, De Kronings had ik 1st in de ringleiding opgenomen zitten maar hij is nu zij instromen en kan naar believen bij of ingeschakeld worden. Het rendement is nu beter. Groet Eric
@ Update : ik heb veel gezocht naar het manchet voor de C6002 Truma. Ik heb het verschil niet duidelijk begrijpen of zo, maar het lijkt me de macht alleen voor boiler-water en niet van verwarming-lucht. Hoe ik het zie op het www (en zoeken van de juiste artikelnummers) een paar bedrijf het product verkopen, maar no stock / not availbkle / onbekend ......
Ik ga weer zoeken ..... heb niet niets veel te doen .... hahaha
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Hallo, De Kronings had ik 1st in de ringleiding opgenomen zitten maar hij is nu zij instromen en kan naar believen bij of ingeschakeld worden. Het rendement is nu beter. Groet Eric
Hallo Eric, dank je.
Als ik je goed begrijp, dat de ringleiding eerst voor en achter kant van de Kroning. En dat heb dan verbeterd zij-instromen.
Ik denk het te snappen (hersenpad moeilijk ) dat in de een t-stuk hebt gemaakt in de ringleiding en in het t-stuk de Kronings geplaatst.
Heb jij misschien een foto?
Albast bedankt!
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Hallo, Bijna goed. Inderdaad zat de Kronings 1st echt opgenomen in het systeem. Ik vond dat wanneer er geen 220v..was de luchtstroomsnelheid hierdoor teveel verminderd werd. Daarom heb ik hem parallel opgenomen en blaast hij middels een Y-stuk in het systeem wanneer er 220 is. Beetje lastig nu een foto te maken. Wanneer het onvoldoende duidelijk is dan graag je email adres en dan zal ik je een schetsje sturen. Groet Eric
Aha, ik geloof begrijp ik.......
Als je op gas verwarming gebruikt en de Kronings geblokkeerd de doorstroom .......
Binnenkort bij de camper ben ik de stalling. Ik heb de metingen van de Kronings en dan gelijk goed kijken naar hoeveel plek ik heb in de garage van de Coral. En misschien wel gelijk dat T-stuk bij Boranka kopen en dan de Kronigs er zo in zetten.
Heel erg dank. Misschien gelijk even wat foto's
Dank je!
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Eric van den Heuvel schreef:Hallo, Ik heb de Kronings heater opgenomen in het diesel verwarmd ringleiding systeem met een aparte ingang. Het werkt bijzonder prettig en je kunt hem s'winters s'nachts bv op 500 watt mee laten draaien. blijft alles lekker vorstvrij. Groet Eric
ik zou gelijk in het ringleiding gezetten. Ik zal een schema maken
Wordt steeds bester. Mijn quote heeft aan een dieselverwarming te hebben. De gaskachel heb ik al jaren geleden eruit gehaald en vervangen door Eberspächer D2. Groet Eric
Eric van den Heuvel schreef:Hallo, Ik heb de Kronings heater opgenomen in het diesel verwarmd ringleiding systeem met een aparte ingang. Het werkt bijzonder prettig en je kunt hem s'winters s'nachts bv op 500 watt mee laten draaien. blijft alles lekker vorstvrij. Groet Eric
ik zou gelijk in het ringleiding gezetten. Ik zal een schema maken
Wordt steeds bester. Mijn quote heeft aan een dieselverwarming te hebben. De gaskachel heb ik al jaren geleden eruit gehaald en vervangen door Eberspächer D2. Groet Eric
Even een oud draadje oppakken. Ik wil eigenlijk kijken of ik de Truma E-kit achter een Truma Combi 6 kan plaatsen. Ik zou graag de elektrische verwarmings optie hebben, maar om een helemaal goeie combi 6 om te wisselen voor een 6E voor €3000 gaat mij wat ver. Ja, een simpel elektrisch kacheltje kan ook van €20, wat we ook hebben. Maar ik houd van netjes en mooi ingebouwd. En daarnaast zou bediening via iNet en CP Plus leuk zijn.
Truma rept er niet over, om de E-kit anders dan met een VarioHeat te gebruiken. Maar het is mij niet duidelijk waarom ik deze niet achter een Combi kan plaatsen (desnoods alleen in een lucht-leiding naar het zitgedeelte, de combi heeft natuurlijk 4 uitgangen). En zou de Combi samen met de E-kit te bedienen zijn op de CP Plus?
Iemand ideeën/ervaring/info hierover? Dank!
Hymer T698CL Bianco Line 2013
LionTron 150A LiFePO4
Votronic VBCS 30/45/350
350Wp Solar