Maxxfan reparatie liftmechanisme

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door seth_space »

Maar wat zegt de leverancier hierover?
Garantie mag je toch verwachten voor een dergelijk duur product na slechts 2 jaar oid.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Pilha »

pwhooftman schreef:
zo 02 mei 2021, 14:57
Nee, dat kan niet de oorzaak zijn, de motor slaat af doordat het motortje meer stroom gaat trekken als hij dichtgetrokken wordt. Dus geen mechanische eindstop maar een elektronische. Die blijkbaar te hoog staat afgesteld.
Nee, de afstelling was, en is, met de nieuwe transmissie, in orde.
Omdat met de afstandsbediening het luik of helemaal open, of helemaal dicht staat, regel ik tussenstanden handmatig, vanaf dicht.
Sinds de nieuwe transmissie zet ik luik eerst handmatig terug naar de beginstand (dicht) alvorens de controller te gebruiken.
Ferdie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 30 apr 2021, 21:05

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Ferdie »

Om het nieuwe draaimechanisme te installeren , is er een bepaalde manier van werken , moet ik op iets letten bij de montage? Het is de automatische versie van het onderdeel !
Ik heb gezien dat je het radertje onderaan in gesloten stand moet draaien , klokrichting?
Mario188
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 23:38

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Mario188 »

Wij hebben de Maxxfan nu bijna 4 jaar, en het opdraaimechanisme is nu voor de 4e keer kapot. Dit alles gebeurde pas na 2 jaar (na de garantieperiode). We zijn zo ontevreden over dit product. Het ontwerp van het dakvenster en de bediening ziet er erg fraai uit, maar het moet wel werken. Het feit dat nergens een opdraaimechanisme meer verkrijgbaar is, geeft aan dat we niet de enige zijn met een kapot opdraaimechanisme. Nu lees ik hier ook al diverse reacties van ieder met hetzelfde probleem. Wij hebben inmiddels de importeur in Veendam aangeschreven. Ze geven aan het probleem te erkennen en dat er al vele opdraaimechanismes zijn uitgeleverd. De vraag is hoe onze Maxxfan Nederland is binnengekomen (via hun of via andere weg). Dit is wel een makkelijke wijze om problemen van je af te houden. Wij hebben hem gekocht bij De Wit in Schijndel en zelf gemonteerd (wat prima te doen was). Er wordt vermeld dat het wellicht aan de printplaat ligt, die de regeling van omhoog en omlaag doen van het luik niet goed elektronisch regelt (niet tijdig uitschakelt) waardoor er teveel druk op het mechanisme komt te staan. Wij durven de Maxxfan niet meer aan te zetten met de gedachten... zal de Maxxfan weer een knal geven doordat het opdraaimechanisme weer de geest geeft. Ze stellen voor de Maxxfan eventueel om te ruilen voor 284 euro. Maar ja we hebben eerder zelf 369 betaald en inmiddels 4 x rond de 30 euro (excl. de verzendkosten) betaald voor een vervangend onderdeel en nu dan nog weer eens 284 euro, duur dakraampje op deze wijze. Daarnaast hebben we de vraag gesteld of de printplaat en het opdraaimechanisme inmiddels verbeterd is, want ja anders lost het verder niets op. Sterker nog, wij vinden het een grove productiefout en Maxxfan zou alle gedupeerden hierin moeten helpen met een beter voorstel, dan weer bijna een nieuwe te moeten kopen.
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Pilha »

Ter vergelijk met de vervang mechanismes welke jij ontving:

Dit is het vervang mechanisme welk ik enige tijd geleden gekocht heb.
T.o.v. de oude defecte is de buitenkant gemodificeerd, van binnen geen idee.



Maxxfan-opdraaimechanisme-f.jpg
Maxxfan-opdraaimechanisme-f.jpg (496.38 KiB) 633 keer bekeken
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Camperic »

Mario188 schreef:
vr 25 jun 2021, 10:40
Wij hebben de Maxxfan nu bijna 4 jaar, en het opdraaimechanisme is nu voor de 4e keer kapot. Dit alles gebeurde pas na 2 jaar (na de garantieperiode). We zijn zo ontevreden over dit product.
Erg vervelend en dat kan ik me voorstellen.
Mario188 schreef:
vr 25 jun 2021, 10:40
Wij hebben inmiddels de importeur in Veendam aangeschreven. Ze geven aan het probleem te erkennen en dat er al vele opdraaimechanismes zijn uitgeleverd. De vraag is hoe onze Maxxfan Nederland is binnengekomen (via hun of via andere weg). Dit is wel een makkelijke wijze om problemen van je af te houden. Wij hebben hem gekocht bij De Wit in Schijndel en zelf gemonteerd (wat prima te doen was).(...) Ze stellen voor de Maxxfan eventueel om te ruilen voor 284 euro. Maar ja we hebben eerder zelf 369 betaald en inmiddels 4 x rond de 30 euro (excl. de verzendkosten) betaald voor een vervangend onderdeel en nu dan nog weer eens 284 euro, duur dakraampje op deze wijze.
Dat is geen gemakkelijke wijze om problemen van je af te houden. Voor aanspraak op garantie of coulance is de verkoper het aanspreekpunt, dus een terechte vraag, en ondanks dat ze niet de verkoper zijn bieden ze toch een coulance aan d.m.v. 20% korting op een nieuwe. Ik begrijp heel goed dat je ontevreden bent en dat zou ik ook zeker zijn, maar de opstelling van de importeur vind ik niet onredelijk.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door kampo »

@Mario188
Je maakt een stevige entrée op dit forum !

PS
Zo slecht zijn die niet. Het probleem is voornamelijk dat er weinig betere producten zijn.
Maxxfan is een Amerikaans product dat waarschijnlijk in China geassembleerd wordt.
Na veel omzwervingen behoort het nu tot de Airxcel groep die ook recentelijk Coleman, Marvair, CAN Italy en nog een 10tal andere merken heeft opgekocht.
Nu heeft Airxcel ook een eigen adres in Italy.
Er bestaat niet zo iets als een invoerder voor Nederland.
Het product wordt door meerdere bedrijven ingevoerd en gedistribueerd aan wederverkopers zoals De Wit Schijndel, Obelinkx en nog veel meer.
Groeten Kampo
Mario188
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 jun 2021, 23:38

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Mario188 »

@Kampo
Je zegt dat ik een stevige entrée maak op dit forum en dat de Maxxfan niet zo slecht zijn. Ik moest mijn verhaal.toch echt even delen. Ze zijn niet goedkoop en dan zulke slechte ervaringen met een onderdeel... dan is het echt niet oke en zijn ze op dat vlak niet best en betreft het gewoon een grove productiefout. Ik heb een lange adem gehad om het keer op keer te vervangen, maar de maat is vol en wil ieder behoeden voor dit probleem. Ieder zal er mee te maken krijgen als ze het product niet verbeteren.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Camperic »

kampo schreef:
vr 25 jun 2021, 13:50
@Mario188
Je maakt een stevige entrée op dit forum !
Inderdaad. Als dit bericht niet product- maar bedrijfsgericht was dan was het niet toegestaan volgens de forumregels :wink:
Best een vreemd onderscheid eigenlijk :think:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Bas vd laar »

Ik heb er nooit last van gehad, maar toch goed om na lange stilstand eerst even het luik met de hand te bedienen om te kijken of de kap niet vastgekleefd zit.
De elektromotor is blijkbaar erg sterk en het mechanisme vrij zwak.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5665
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Camperic »

Goede tip :thumbup:
Zodra ik de camper in stalling zet draai ik de Maxxfan handmatig een stukje open, net zoals ik dat bij het dakraam en de uitzetramen doe.

Zal wel commentaar op komen dat het belachelijk is dat zoiets "nodig" is :wink:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
mama
Berichten: 1851
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door mama »

Wij gebruiken hem al 10 jaar en nog nooit iets aan gehad .
Als ik die kap zie openstaan , zou ik al denken dat die gebruikt is als stofzuiger , en dat op 2 jaar tijd ?
Ik vrees dat hij daarvoor niet gemaakt en geschikt is .
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6299
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door Bas vd laar »

Als ik die kap zie openstaan , zou ik al denken dat die gebruikt is als stofzuiger , en dat op 2 jaar tijd ?
Jij zegt het, ik dacht het :wink:
De mijne zit er langer op en ziet er bij lange na niet zo uit.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Maxxfan reparatie liftmechanisme



Bericht door gjvonk »

Zou 'met de kap open rijden' nog verschil maken? De Maxxfan is van origine een US product, volgens mij is op zo ongeveer het hele Noord-Amerikaanse continent een Speed-limit van 60 Miles/hr ? Scheelt nogal wat met 130 km/u op de Franse Autoroute...

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
Plaats reactie