groene aanslag witte bumper verwijderen

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Plaats reactie
FrankieSchoen
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:51

groene aanslag witte bumper verwijderen



Bericht door FrankieSchoen »

Goedemorgen,

op onze witte bumper van de J5 camper zit veel aanslag en viezigheid. Ook een soort van verweerd. gewoon poetsen gaat het er niet af. Ik vind het wel jammer omdat de rest nog heel netjes is.
Iemand suggesties om het eraf te krijgen? Heb al wel carshampoo en zo gebruikt.

Groeten
frank
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: groene aanslag witte bumper verwijderen



Bericht door Kroppie »

zo schoon mogelijk maken (dasty) en dan overspuiten met dezelfde kleur.(spuitbus op kleur laten maken), of word het dan te nieuw? :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Zijspan
Berichten: 2589
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: groene aanslag witte bumper verwijderen



Bericht door Zijspan »

Ik weet niet wat voor aanslag het is?
Een afwasborstel gebruik ik altijd om de groene aanslag weg te krijgen op alle randjes aan de camper en de auto, dat maakt geen krassen en de randjes gaan mooi schoon.
Lukt het niet dan kun je altijd nog met poetsen proberen, eerst een fijne polijst pasta gebruiken en kijken of het verdwijnt dan kun je altijd om grovere poets middelen.
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51258
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: groene aanslag witte bumper verwijderen



Bericht door Kroppie »

poetsen zal moeilijk worden , voor zover ik weet is de bumper van de j5 van een kunststof met een duidelijke oppervlakte structuur, niet glad dus, vandaar de suggestie overspuiten is ie weer jaren netjes.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: groene aanslag witte bumper verwijderen



Bericht door AadenAnke »

Als het puur om de groene aanslag gaat een natte handdoek oid er opleggen en laten weken. Na een paar uur wrijf je het er dan zo af. Groene aanslag verwijderaar is ook goed spul maar wel eerst ff tjekke of de bumper daar tegen kan :shh:

Gr. Aad
rhomodel
Berichten: 586
Lid geworden op: do 07 jun 2018, 22:52

Re: groene aanslag witte bumper verwijderen



Bericht door rhomodel »

Kan je een foto plaatsen zodat het misschien iets duidelijk is? Groene aanslag kan nl ook koper oxidatie zien, maar lijkt me sterk op een bumper.
Julius
Ergens in Friesland aan het water
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6297
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: groene aanslag witte bumper verwijderen



Bericht door Bas vd laar »

Dasty ( zwarte fles ) en Spargo Melamine sponzen en je bumper is in no time weer als nieuw!
visser261
Berichten: 140
Lid geworden op: zo 01 apr 2012, 9:04
Locatie: Marknesse

Re: groene aanslag witte bumper verwijderen



Bericht door visser261 »

Ik heb erg goede ervaringen met een sopje met biotex groen.
camper-fan
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 15 jan 2021, 20:40

Re: groene aanslag witte bumper verwijderen



Bericht door camper-fan »

Poorboy's World Strip Down is een krachtige cleaner voor het veilig verwijderen van oude wax- en sealantresten, polijstoliën, hardnekkig wegvuil, groene aanslag en boomhars. Als je wilt starten met een schone lei dan is Strip Down iets voor jou!

Als hobby detail ik auto's. Voor groene aanslag gebruik ik deze. In tegenstelling tot dasty-achtige goedjes, is dit 100% veilig voor de lak. Je kan het bestellen via Carclean.

https://www.carclean.com/en/poorboys-wo ... 473ml.html

Succes!
FrankieSchoen
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 22 apr 2020, 10:51

Re: groene aanslag witte bumper verwijderen



Bericht door FrankieSchoen »

top. bedankt. ik ga er eens mee aan de slag. laatst nog wel een fotootje zien dan!
Plaats reactie