brandstoffilter

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: brandstoffilter



Bericht door Kroppie »

is bij de meeste officiele dealers wel gebruikelijk, maar bij de universele garage ondoenlijk, hier bij mijn garage word de auto s,morgens gebracht en dan kenteken naar de onderdelen leverancier gebeld, onderdelen besteld en een paar keer per dag komen ze dan brengen.
werkt perfekt.

speciale merk specifieke onderdelen bestellen we bij een dealer, en halen ze dan zelf op, maar dat komt weinig voor die groothandel kan heeeel veel heeeel snel leveren

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Lambiek
Berichten: 917
Lid geworden op: ma 20 jan 2014, 18:57
Locatie: Brabant

Re: brandstoffilter



Bericht door Lambiek »

Ja meerdere mogelijkheden.

Bij onze universele garage, maak ik voor standaard onderhoud gewoon afspraak als 1e klant. 8.30 uur
Hij zorgt dat de onderdelen er zijn van tevoren er zijn. Want die veranderen niet....

Indien iets te kort lopen ze naar een "groot" handel 50 mtr verder

Ik bekijk wat andere auto's, lees een boekje, koffie, gebak ed.
Auto klaar na 2 uurtjes ofzo

(Als er geen carona is)
.
Dick-B
Berichten: 1314
Lid geworden op: di 16 nov 2004, 15:27

Re: brandstoffilter



Bericht door Dick-B »

Pas ook een nieuw brandstoffilter laten monteren,had lekkage,
Kompleet nieuw met filterhuis € 230,00,
Alleen filter €38,00,
Is dus voor ducato 160 multejet 3lt.
Alleen filter om de 20000 km valt dus nog wel mee,
gr.Dick.
Burnerchief
Berichten: 398
Lid geworden op: di 17 feb 2015, 19:26
Locatie: Waar mijn camper staat

Re: brandstoffilter



Bericht door Burnerchief »

de Jonckheer schreef:
vr 15 jan 2021, 12:20
Burnerchief schreef:
do 14 jan 2021, 19:39
Het valt mij wel op dat veel mensen denken dat garagehouders etc. allemaal hobbyisten zijn die als vrijetijdsbesteding wat sleutelen aan auto’s tegen kostprijs onderdelen.
Ze vergeten dan vaak dat als je met drie man bent je toch zo’n kostenpost van 20 tot 25 duizend per maand kwijt bent aan vaste kosten als salaris huur gas licht verzekeringen onderhoud afdracht voor rdw etc etc.
Dan heb je nog geen euro verdiend maar alleen uitgegeven.
Dat geld moet komen uit uurloon en marge op onderdelen.
22 werkdagen per maand is grof 1000 per dag netto winst
Als de drie man 100 procent hun uren kunnen verlonen zou je een uurloon moeten hebben van 42 euro.
In de praktijk zal het neerkomen op 70 procent dus 59 euro per uur.
Dan mogen ze niet vrij ziek of vakantie opnemen.
Kortom wardeer uw reparateur en gun hem ook wat hem toekomt
Je vergeet even dat je als ondernemer de onderdelen veel goedkoper krijgt dan de consument. Dat je er dan wat aan wilt verdienen is terecht maar 100% of meer opslag is wel wat veel van het goede. Doorgaans zijn garagehouders van alles maar niet zielig dus doe dan niet alsof ze dat wél zijn.

Nergens beweer ik dat ze zielig zijn geef alleen aan dat zij ook gewoon hun brood willen verdienen in andere branches vind men het normaal dat er flinke opslagen zijn (of men is zich er niet van bewust)maar de autowereld krijgt vaak de zwarte piet toegespeeld als oplichters

Maar ik stop ermee we gaan weer on topick 😎
Ik repareer alles met en zonder stekker

Onze woning een Hymer Camper op basis Fiat 290 14 2,5d van 1991

Volg ons op https://lnkd.in/d7jHX3T
Code 2021

Navigeer met een ipad pro cellulair met Magic Earth (offline)

Genietend van het Pensioen!
panda58
Berichten: 717
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: brandstoffilter



Bericht door panda58 »

tonic schreef:
vr 15 jan 2021, 12:31
Een autobedrijf krijgt 30-40% korting op de prijs welke jij bij de auto onderdelen zaak betaald. Die prijs ligt aanmerkelijk hoger dan de autodoc prijzen.
Maar die bedrijven hebben wel diverse bezorg momenten verdeeld over de dag heen. En dat zal ook betaald moeten worden.
En die korting kan wel oplopen tot 80 %.
Ligt er maar net aan hoeveel euro per jaar je afneemt bij de groothandel.

Gr jan
Plaats reactie