Ford motoren, minder betrouwbaar?

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Gebruikersavatar
camarados
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 9:04
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Ford motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door camarados »

Bij mijn zoektocht kom ik altijd als eerste (prijs laag - hoog in mijn zoekopdracht) de FORD motoren tegen.

Zijn de Ford motoren minder dan de fiat en citroen motoren? Of is het onderhoud meer?
Waarom dat best wel enorme prijsverschil in zelfde soort campers maar alleen motor merk verschil?
Met de Burstner uit 2008
Met de Globescout uit 2003
Gebruikersavatar
peter possl
Berichten: 234
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 22:48
Locatie: hoorn

Re: FORD motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door peter possl »

als je bij het zoekvenster intypt problemen met ford motor ,dan weet je gelijk waarom. het betreft wel een bepaald type ford motor, de huidige ford motoren hebben, voor ik weet, geen problemen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: FORD motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door Dafluc »

Het gaat inderdaad om de 2.2 van bepaalde bouwjaren. Zie o.a. dit topic.
Kijk ook op de site van de NKC.
Afbeelding
Gebruikersavatar
camarados
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 9:04
Locatie: Glimmen
Contacteer:

Re: FORD motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door camarados »

dank!
ja waar ik op zoek zijn campers vanaf bouwjaar 2007 tot pak 'm beet 2010.

Het wachten is natuurlijk op iemand met een camper met FORD motor die dit ontkracht :D
Met de Burstner uit 2008
Met de Globescout uit 2003
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: FORD motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door Dafluc »

Die zullen er zat zijn. Eigenaren die zonder problemen met hun Ford camper van die bouwjaren al jaren op pad gaan. Probleem is dat je het, zo blijkt uit verhalen, niet kunt voorkomen en niet weet wanneer je aan de beurt bent. Maar misschien kom je wel nooit aan de beurt. Voordeel is dat er daardoor misschien ook wel wat van de prijs af kan. En of je dat risico wel of niet aandurft is uiteraard helemaal je eigen afweging.
Afbeelding
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: FORD motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door DHM »

Net als oudere ducato modellen met hun 5e versnelling.
Elk merk heeft wel wat, de een is aan de beurt en de ander gaat fluitend richting 5 ton op de teller.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: FORD motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door Bas vd laar »

Zijn de Ford motoren minder dan de fiat en citroen motoren?
De Ford 2.2 probleemmotor is niet alleen geleverd in de Ford Transit, maar ook in de Citroen Jumper, de Peugeot Boxer en de Fiat Ducato.
Deze Ford motor zit dus ook in veel andere merken!

De 2.3 is goed en de 3.0 ook

Let op: Sommige bedrijven adverteren campers als zijnde 2.3 terwijl het een 2.2 is ( uiteraard "per ongeluk" )

Kijk dus op de site van de RDW dus naar de motorinhoud:

2.3 heeft 2287 cc inhoud
2.2 heeft 2198 cc inhoud

De stelling dat er geen problemen meer zijn na een bepaald jaartal, klopt volgens enkele garagisten hier op het forum niet.
Ik ga er vanuit dat zij er verstand van hebben.
Laatst gewijzigd door Bas vd laar op do 07 jan 2021, 18:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: FORD motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door Kroppie »

is de motor nu misschien geen probleem, blijft staan hoe ford met klanten met motorproblemen omging, hou daar ook rekening mee.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Ford motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door Ruud-572 »

Wees bewust van wat eventueel boven je hoofd hangt, en neem dan een weloverwogen beslissing. Tip van een ervaringsdeskundige... :angel:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: FORD motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door de Jonckheer »

Kroppie schreef:
do 07 jan 2021, 16:35
is de motor nu misschien geen probleem, blijft staan hoe ford met klanten met motorproblemen omging, hou daar ook rekening mee.

jos
Bedoel je dat Fiat wél goed omgaat met klachten? Zoals afbladderende verf waar ze niks aan doen en de beruchte 5e versnelling van de oudere modellen.
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 777
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Ford motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door linus »

Ik ben ook een ervaringsdeskundige met de transit 2007. De eerste wagen die ik nieuw kocht werd een nachtmerrie. Bij mijn transhit vlogen mij de zuigers niet om de oren maar had wel behoorlijk ellende.
Ondanks antiroestbehandeling direct na aankoop bleek de wagen na zes (6) maandan al heftig te roesten en wel onder de grondverf. Verder had de wagen gedurende de drie jaar dat ik mijzelf deze wagen aandeed bijna permanent ergens een olielek aan alle kanten van de motor. De ford garages konden altijd glimlachen om mijn klachten, ik niet :evil: Verder was een bezoek aan de verschillende ford garages nooit één bezoek....ik moest ALTIJD terug omdat ze iets fout gedaan hadden of vergeten (mijn airco deed het zowieso nooit na een bezoek aan een ford garage.....).
Hoe graag had ik die ellende toen ingeruild voor een wagen met een beetje lakschade of een gemakkelijk te verhelpen vijfde versnelling :evil:
Ford ? Breek met de b@k niet open ! :thumbdown:
Prettige avond nog :wink:
Anton
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Ford motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door travelscout »

Begrijp ook helemaal en al heel erg lang niet, waarom iemand uberhaupt nog naar een dealer gaat.
Zeker als je garantie afgelopen is. Dat maakt daarbij niet uit welk merk je rijdt en/of welke dealer je bezoekt.

En ja die Ford 2.2 TDCi motoren zijn in enorme aantallen geproduceerd en gemonteerd.
In bestelauto´s/personenauto's van diverse merken en typen.
Maar ook dat gebeurd eigenlijk bij alle merken al sinds vele jaren.

Wel adviseer ik je ook even te verdiepen in hetgeen er allemaal gebeurd is.
Daar kun je zeker als koper ook je voordeel juist mee doen.
Paul.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Ford motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door Bas vd laar »

Begrijp ook helemaal en al heel erg lang niet, waarom iemand uberhaupt nog naar een dealer gaat.
Ik ook niet, het enige wat ze hebben is een veel hoger uurloon dan een universele garage.
Je hoeft er eigenlijk alleen naar toe wanneer je elektronische problemen hebt die de universele garage niet kan uitlezen.
De dealer heeft fabrieksapparatuur en kan in sommige gevallen dieper in de computer komen dan een universele garage.
Gebruikersavatar
Peter12
Berichten: 578
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 12:24
Locatie: Eindhoven

Re: FORD motoren, minder betrouwbaar?



Bericht door Peter12 »

DHM schreef:
do 07 jan 2021, 15:28
Net als oudere ducato modellen met hun 5e versnelling.
Elk merk heeft wel wat, de een is aan de beurt en de ander gaat fluitend richting 5 ton op de teller.
Vooral met die vijfde versnelling :mrgreen:
Pleasure is the path of joy
Plaats reactie