Nieuw schakelpaneel 12volt

Technische vragen en oplossingen.
Motor, chassis, carrosserie en apparatuur als koelkasten e.d.
Campergoeroe
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 29 nov 2020, 23:16

Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door Campergoeroe »

Hallo,

Ik ben wat aanpassingen aan het doen aan mijn fiat busje. (ik was eerst aan het zoeken naar een nieuwe camper, maar heb besloten om mijn busje om te bouwen naar camper).
Welnu ben ik wat accessorys aan het installeren. Spotjes, koelkastje, verlichting, waterpompje, hoofdstroom etc etc (althans, ik doe dit samen met iemand die er iets meer verstand van heeft.) Ik zag bij een kennis van mij dat hij een schakelpaneeltje in zijn camper heeft wat op maat voor hem is gemaakt (is niet origineel, want hij heeft ook zijn camper zelf omgebouwd van een busje).
Ziet er heel erg gaaf uit, juiste labels bij de juiste schakelaars enzo, en zelfs een silhouette van zijn busje is op het paneel geprint. Maakt het geheel echt af.

Weet iemand waar ik een schakelpaneel zelf kan maken? Heb in amerika deze gasten gevonden: https://www.wiringproducts.com/switch-panels, maar dat is een beetje ver weg. Ik kwam ook terecht op www.asabootelektro.nl, maar die lijken mij meer gericht op professionals? Als laatste zag ik www.customswitchpanels.com.
die zitten ook in nederland (lijkt het)maar hebben een internationale site (?).
Ik vermoed dat mijn kennis het paneel ook daar vandaan heeft, maar die spreek ik voorlopig niet. Heb ze al een bericht gestuurd, maar heeft er iemand ervaring met dit bedrijf of zijn eigen schakelpaneel (laten) maken? Ik heb wat elektro betreft 2 redelijke linkerhanden.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door PaulBng »

Als het alleen om schakelaars gaat, kijk eens bij een botenzaak of dito webwinkel.


Paul
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door dedruivenplukker »

'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door Peter LMC »

Inderdaad bij alie.
Goed zoeken op deze site en je vind er (bijna) alles wat je nodig hebt.
Campergoeroe
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 29 nov 2020, 23:16

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door Campergoeroe »

Het gaat me om het volledige schakelpaneel.
Ik ben fel tegen aliexpress, iedereen die daar iets besteld verpest het voor de werkende nederlander. Hoe goedkoop het ook is. (Ik raad ook jullie aan om daar niets te bestellen). Ik geef graag wat meer uit voor goede kwaliteit dan die troep van alie die 2 jaar mee gaat. Met ieder dingetje wat je daar besteld sponsor je de chinese overheid.

Ik wil een schakelpaneel met de juiste labels en mijn camper afgebeeld op het paneel.

Customswitchpanels heeft ook allerlei schakelaars op voorraad, ik denk dat ik voor de toggleswitches ga. Of de rvs drukknoppen.

Zojuist een mailtje ontvangen van customswitchpanels, ik zich ga de RFQ invullen en dan krijg ik een offerte. Ik houd jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door GeMa »

Campergoeroe schreef:
di 22 dec 2020, 23:12
Hallo,

Ik ben wat aanpassingen aan het doen aan mijn fiat busje. (ik was eerst aan het zoeken naar een nieuwe camper, maar heb besloten om mijn busje om te bouwen naar camper).
Welnu ben ik wat accessorys aan het installeren. Spotjes, koelkastje, verlichting, waterpompje, hoofdstroom etc etc (althans, ik doe dit samen met iemand die er iets meer verstand van heeft.) Ik zag bij een kennis van mij dat hij een schakelpaneeltje in zijn camper heeft wat op maat voor hem is gemaakt (is niet origineel, want hij heeft ook zijn camper zelf omgebouwd van een busje).
Ziet er heel erg gaaf uit, juiste labels bij de juiste schakelaars enzo, en zelfs een silhouette van zijn busje is op het paneel geprint. Maakt het geheel echt af.

Weet iemand waar ik een schakelpaneel zelf kan maken? Heb in amerika deze gasten gevonden: https://www.wiringproducts.com/switch-panels, maar dat is een beetje ver weg. Ik kwam ook terecht op www.asabootelektro.nl, maar die lijken mij meer gericht op professionals? Als laatste zag ik www.customswitchpanels.com.
die zitten ook in nederland (lijkt het)maar hebben een internationale site (?).
Ik vermoed dat mijn kennis het paneel ook daar vandaan heeft, maar die spreek ik voorlopig niet. Heb ze al een bericht gestuurd, maar heeft er iemand ervaring met dit bedrijf of zijn eigen schakelpaneel (laten) maken? Ik heb wat elektro betreft 2 redelijke linkerhanden.
Inderdaad kun je in een botenzaak terecht, maar ook bij de Camper boer. Voor complete systemen kun je ook bij Schaud en CBE terecht (ook verkrijgbaar via de kampeerhandel).
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door jielus »

Dan heb je zelf al de beste optie gegeven. Hardinxveld-Giessendam? Ik hou van Ali!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door appellover »

Als je geen chinese spullen wilt,moet je leven als een zombie.
Geen telefoon,geen wasmachine,geen tv,geen auto.
Het kan wel hoor maar erg primitief.
Ben blij met chinezen,maken ook heel goede spullen.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Campergoeroe
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 29 nov 2020, 23:16

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door Campergoeroe »

appellover schreef:
wo 23 dec 2020, 12:49
Als je geen chinese spullen wilt,moet je leven als een zombie.
Geen telefoon,geen wasmachine,geen auto.
Het kan wel hoor maar erg primitief.
Ben blij met chinezen,maken ook heel goede spullen.
Gr.Ron
Nou, niet zozeer zonder chinese spullen, maar meer het bestellen bij aliexpress. Waarom denkt u dat die spullen / verzendkosten zo laag zijn? Echt niet alleen omdat die chineesjes dat ergens onder embarmelijke omstandigheden, maar omdat die websites keihard gefinancieerd worden door de chinese overheid. Ik begrijp dat het aantrekkelijk is om daar goedkoop spullen te bestellen, maar ik denk dat men er wijs aan doet om sites als alie niet al te veel te gebruiken. Spek de lokale elektronica winkels eens (als die nog niet zijn weggeconcurreert door die chinezen)

In ieder geval, niemand die ervaring heeft met die lui uit hardinxveld begrijp ik?
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door appellover »

Bestel ook niet meer bij Alie,duurt mij te lang.Nu bij Amazon ( ook overgenomen door chinees?)Volgende dag in huis en komen hun afspraken na.Zit nog te wachten op Alie spullen van februari.
Amazon is wat duurder maar wel snel,zelfs op zondag.
Gr.Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7142
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door dedruivenplukker »

die lui uit hardinxveld
Geen huisnummer, in die straat zie ik alleen woonhuizen.
Geen inschrijving bij KvK of iets anders.
Website met foto's van het WWW.
Geen reviews.
Ik zal het wel fout hebben maar komt over als een hobbykamer amateur die wat Chinees spul aan elkaar soldeert. :thumbup:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door jielus »

Zal wel Ali worden dan!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door jielus »

Net gebeld met Hardinxveld-Giessendam, en ik ben netjes te woord gestaan. Doe er je voordeel mee!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Campergoeroe
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 29 nov 2020, 23:16

Re: Nieuw schakelpaneel 12volt



Bericht door Campergoeroe »

Ik heb ze zojuist ook nog even gebeld, en er werd zelfs op dit tijdstip nog opgenomen :D
Ook ik ben keurig te woord gestaan en er is direct even uitgelegd wat de gang van zaken is, er wordt momenteel een schets gemaakt van mijn potentiele schakelpaneel. Ik zal hem uploaden zodra ik de offerte ontvang.

Hobby of niet, ik ga er van uit dat het eindproduct proffessioneel is, ze beschikken in ieder geval over de middelen waar menig camper bezitter niet over bezit (althans ik niet haha). Aan de website lijkt het niet te liggen, die ziet er in ieder geval keurig uit.
Alles beter dan die alie troep waar sommigen van jullie bij lijken te zweren.
Ik geef de heren van customswitchpanels een kans. Ik zal laten weten hoe het eindigt
Plaats reactie